{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  LED VS PLASMA
  • #1   31. jul 2011 Kig lidt på flatpanels.dk
    Herinde starter du en verbal krig ved sådanne spørgsmål!


  • #2   31. jul 2011 okay smiley

  • #3   31. jul 2011 Tag ud og kig på dem i en butik, det er dine øjne der skal kigge på det.

  • #4   31. jul 2011 Jeg personligt foretrækker plasma, især hvis vi snakker tv i den lidt lavere end af prisskala´en. Der får du et 10 gange bedre billede for dine penge i en plasmaskærm.

    LED er en ganske udemærket teknologi som hele tiden bliver bedre, men hvis du skal havde et godt LED billede skal du op på 10.000 for at det kan hamle op med sortniveauet på en plasmaskærm fra eks. Panasonic


  • #5   1. aug 2011 D8005 er nok det bedste tv på markedet pt.

    overvejer det seriøst selv 55" udgaven.


  • #6   1. aug 2011 Allan A

    den "led" koster skam os over 10kilo det den 46" a samsungs nye model med smal ramme og ultra tynd smiley


  • #7   1. aug 2011 Emil

    Så må du jo skrive dit budget osse.... ellers har folk jo svært ved at hjælpe dig ...


  • #8   1. aug 2011 Enig med Dennis smiley

    Men ja så må du jo komme med et budget, hvis du har forventning om at få hjælp af os herinde.

    Jeg har aldrig været den store Samsung fan, synes deres farver er over-tunet og overdrevet. Så hellere Philips eller Sony hvis det skal være LED


  • #9   2. aug 2011 Nemlig. Det er smag og behag, der er lige så mage meninger som der er mennesker smiley

  • #10   2. aug 2011 Allan
    Det passer jo ikke vel


  • #11   2. aug 2011 "Jeg har aldrig været den store Samsung fan, synes deres farver er over-tunet og overdrevet"

    Det er bare et spørgsmål om kalibrering. De gode LED tv har mange indstillinger. Og man kan nemt finde nogle fornuftige indstillinger på nettet. Var selv ved og kalibrere en kammerats Samsung LED 7005 i går. Efter kalibrering var der intet mindre end et fantastisk godt billede. I sær i HD, der var det nok det bedste billede jeg nogensinde har set!

    Han blev fortalt af sælger at 7005 kører med samme panel som 8005. Eneste forskel skulle være rammen. Nogen der ved om det passer?


  • #12   2. aug 2011 aner det ikke, ved bare at de gamles 46" LED samsung TV er for über nice, giver sku ikke en skid for plasma smiley folk siger de har ægte sort, jeg mener det er mørkegrå og LED har i mine øjn ægte sort smiley Så er jeg sådan set pishamrende ligeglad med hvad i siger til det smiley

  • #13   2. aug 2011 Plasma slukker jo ligesom de pixels der nu skal vise sort, så selvfølgelig har den helt sort, ellers er den kalibreret HELT forkert ihvertfald!

  • #14   2. aug 2011 jo men som sagt, det er hvad jeg har oplevet de fleste steder med de fleste plasma, og oss af den grund er jeg sku ikke tilhænger af plasma

  • #15   2. aug 2011 Martin A

    Hvis du mener at plasma er grå, er det i hvert fald fordi at de tv du har set ikke har været korrekt indstillet.

    Tommy H.

    Hva er det du mener som ikke passer af det jeg skriver?


  • #16   2. aug 2011 Martin A

    Nå jamen så kan du roligt blive plasma tilhænger igen. Hvis en plasma ikke kan vise sort skyldes det udelukkende en fejl 40.


  • #17   2. aug 2011 HEHE fair nok, det kan vi godt sige, JEG sys bare at en LED viser ægte sort i mine øjne...

  • #18   2. aug 2011 Jamen de gør de skam også godt. Rigtig godt i den dyre ende. Bare knap så gode til gaming og sport smiley

  • #19   3. aug 2011 Nemlig. I den DYRE ende, der kan de sagtens være med, men det kniber en del i den billige ende af skala´en smiley

  • #20   3. aug 2011 hehe kigger sku ikke på skærme under 10k alligevel, sys ikke der er noget billigere der sådan rigtig dur smiley

  • #21   3. aug 2011 Ikke hvis du ikke mener at plasma kan bruges i hvert fald smiley

  • #22   3. aug 2011 Plasma paneler er af natur grå.... Så den er ikke helt ved siden af! Der monteres dog ofte et mørkt filter henover panelet, men det æder jo samtidig en del af lysstyrken. Så i dagsslys er plasma mere grå end sort!
    Allan har et billede i sit album, som tydelig viser den grå farve: http://www.hifigalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=7499

    Og nyere LED paneler, har meget meget begrænset gennemskær fra backlighten, så sort kan bestemt være mere sort i nogle tilfælde.


    Thomas A: Jeg har også hørt at panelet skulle være det samme. Men hvis man kigger på dem side by side, så er det bestemt ikke det samme panel smiley


  • #23   3. aug 2011 hehe det var sku da rart at høre at ens øjn ikke HELT fejler noget så smiley

  • #24   3. aug 2011 Mener aldrig jeg har påstået at andres øjne fejler noget.

    Mit plasma tv er ikke grå i hvert fald.


  • #25   3. aug 2011 I dagslys er der nok noget om snakken. Men jeg ser også mest film efter mørkets frembrud smiley



  • #26   3. aug 2011 Nåå jeg troede det var når der blev vist film/tv dun mente at det var gråt?

    Ja det er gråt når det er slukket, ligesom et billedrørstv


  • #27   3. aug 2011 Det er bare ikke helt til og regne med, når der er så meget genskær fra baggrunden. Havde han haft røde vægge havde skærmen været rød.

  • #28   3. aug 2011 Maybe, maybe not smiley

  • #29   4. aug 2011 som på billedrørs tv, så er den grå farve, den mørkeste tvet kan lave! det har intet at gøre med om det er tændt eller ej....

  • #30   4. aug 2011 Det er så ikke korrekt. Mit tv kan uden problemer levere helt sort, hvis jeg indstiller den til det.

    Plasma teknologien vinder netop på, at de gengiver bedre sortniveau end LED typen. Og det er ikke ved siden af, i hvert fald ikke i de lidt lavere prisklasser. LED tv er kolde i farverne sammenlignet med Plasma, der mere naturtro.


  • #31   4. aug 2011 Du påstår altså at dit tv kan udsende lys der er mørkere end panelets baggrunds farve?

    Det hænger vist ikke helt sammen Allan smiley

    Og farve temperaturen har vist ikke så meget med panel typen at gøre. Det er i hvert fald et parameter der er let justerbart. Men visse LED paneler kan dig lave en langt renere hvid farve, da man bedre kan styre LED'ens bølgelængde, end CCFL backlights. Ved ikke om det er det du forveksler med en koldere tone...


    Ved det er omgæret med en del svindel og bedrag, og forskellig opfattelse af målemetoder. Men for at tage udgangspunkt i flatpanels målinger, som man må antage at være lavet på sammenligne måde.... Så fortæller skærmens kontrast niveau jo netop noget om hvor stor forskel der er imellem skærmens mest intense lys, til den aller mørkeste nuance. (dermed både den lyseste farve og den mørkeste)
    Og Samsung D8005 måler de til 4463 :1, hvor et Panasonic GT30 måles til 2633:1
    Så det skal nok ikke tages som en selvfølge at plasma er mere sorte end led...


    Rummets oplysning stiller selvfølgelig plasma og led, som fordel i hver deres tidsrum. For som en lærred kan du selvfølgelig ikke se plasma panelets farve i et buldermørkt rum, men til gengæld kan du ikke se backlightens gennemskær i et rum med lys. Og igen angiver flatpanels D8005 til at have et gennemskær der svarer til 0,03 cd/m2 (altså 0,03 flamme fra et fyrfadslys, fordelt på en kvadrat meter) Det er altså ikke meget!
    Og man må antage at LED med local dimming, kan overgå dette, da de jo kan slukke helt for mørke dele af billedet.


  • #32   4. aug 2011 Helt korrekt, men unanset hvad, så mener jeg ikke at mit sortnivaeu er gråt-tonet. Måske lidt, men ikke mere end mange LED/LCD gør det.

  • #33   4. aug 2011 Det kommer som du selv er inde på, fuldstændig an på hvordan det bliver indstillet.

  • #34   10. aug 2011 Har lige fået hængt UE46D8005 op på væggen - Philipsen var vist tæt på, snart at springe i luften.....

    Men sådan en tilnærmelsesvis uvildig vurdering: Har ikke rigtig leget med indstillingerne så meget endnu, og der er nok meget der kan blive bedre. Men i den profil jeg har valgt, hvor der er fuld blus på backlighten, der kan man godt fornemme at der er et svagt gennemskær. Men det er i petittesse afdelingen i forhold til meget andet, og det er altså med 100% lys.
    Skal også lige have kigget på den dynamiske backlight, for den skruer ret voldsomt op og ned, og især på underteksterne er det tydeligt, når der er en mørk scene, så bliver underteksterne også skruet ned, så det ses ret tydelig. Men det er der helt sikkert en masse indstillings muligheder for. Dette er bare standard indstillingen!

    Upscalingen af SD indhold, den når desværre ikke Philips til sokkeholderne! Det bliver rimelig uldent hvis man er tæt på, og det bliver nok ikke bedre på 55" modellen... Men det er vist også et parameter hvor philips havde nogle triks i ærmet. Og når der skal ses HD film osv. så er det jo fuldstændig lige gyldigt. Og alt i alt, stadig ganske hæderligt, og brugbart.

    Motions plus fungerer rimelig godt, og smertefrit. Halo effekten og slør er ret begrænset. Der kunne dog godt være flere indstillings muligheder. Mener der er 4 presets og en Custom. Men ikke meget andet lir. Philips Digital natural motion, er klart mere aggresiv, men Motion plus er helt sikkert godkendt her fra. (demo modus taler for sig selv)

    Lyden.......... tjaaaa. den er der.
    små fesen lyd, ikke decideret plastik lyd, men heller ikke specielt overbevisende. Emuleret surround er dog godkendt, men heller ikke noget at skrive hjem om.
    Man må dog nøjes med en TOSlink lyd udgang, hvor volumen vist ikke helt er industri standard 4dBu. Der skal skrues godt op på forstærkeren, og man kan kun dæmpe niveauet i tvet endnu mere smiley

    SmartHub menuen - Det er vist nogen man hurtig kan blive afhængig af!
    EPG kunne dog være hurtigere, og den tager lidt tid om at hente preview fra den kanal ind, man allerede ser på. Hvor den i SmartHub interfacet er der med det samme. Lidt mystisk at de ikke har lavet det på samme måde.
    Menuerne er rimelige intuitive, men eksempelvis at tilføje en kanal til Favoritter, det har vist været en hovsa løsning. Det er ikke svært er eller specielt omstændigt, men man skal da vist lige vide hvordan man gør inden. smiley
    Der er tonsvis af online materiale, og et endnu stadig lidt begrænset udvalg af apps. Men Samsung har været venlige at ligge en hel del gratis 3D film og programmer ud, i fuld længde lige til streaming. Det er lidt sejt!

    3D - Det virker altså!!!! Når man lige får sat sig ned, og får kigget ordentlig på det, så er det nok den mest overbevisende 3D oplevelse jeg endnu har set! Biografens udgave af Avatar kommer slet ikke i nærheden.
    Det ser rimelig naturligt ud, selvom det af natur har et sært perfekt forkus på hele dybden. Men det er måske også bare mig, der skal lære at se 3D, og kun fokuserer på det som er meningen.
    Til gengæld kunne de godt snart tage at sætte frameraten op. For det er stadig for træls at se flimmer, når billedehastigheden bliver halveret for hver øje!


    Og lige et hint, hvis man køber Samsungs slim væg beslag. Så kan det ikke monteres rigtig, hvis man følger vejledningen..... mystisk mystisk.
    Men i kassen med tilbehør til selve tv'et, der ligger nogle adaptor kopper, til skrue hullerne, og så kan beslaget monteres uden det sidder mærkeligt.
    Det står ingen steder manualet eller monterings vejledningen, og Google havde heller ikke svaret, selvom der var masser der havde oplevet problemet???


Kommentér på:
LED VS PLASMA

Annonce