{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.324 visninger | Oprettet:

anders a
anders a
Tilmeldt:
20. okt 2007
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 7

plasma vs led hjælp {{forumTopicSubject}}

Hey i kloge menesker står og skal invistere i et nyt tv og mit første valg ville være panasonic 50" g10 modellen men da de plasma skærme bruger så meget strøm ville jeg høre hvordan jeg er stillet med et 46" LED fra samsung. vi snakker tv til 10-13000 kr går udfra at led buger væsentlig mindre strøm.

MEN ER LED GODT NOK? i den størrelse?

Mvh Anders


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  plasma vs led hjælp
  • jakob s
    jakob s Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Svar: 23
    #1   18. jan 2010 plasme er klart det bedste endnu. Det som et led koster mere end plasma, kan du altså få noget strøm for.
    Jeg ville klart vælge plasma, indtil led er noget længere nede i pris


  • #3   18. jan 2010 Der er mange aspekter i det! Jeg ville tage ud og kigge på modellerne og vælge ud fra det.

    LED bruger både mindre strøm end alm. CCFL belyst LCD, og Plasma. Og det har kraftigere lys end Plasma.

    Men der er 2 former for LED backlights, som er meget forskellige i deres funktion. Den billigste er side belyste paneler, som bruges i de aller tyndeste skærme. Imens de paneler der benytter en LED matrix, bag ved LCD panelet, det giver langt større dynamisk kontrast, og mulighed for langt bedre felt specifik kontrast. (Philips nye 9704 model praler af 5.000.000:1)


    Men der ud over ville jeg også lægge betydelige vægt på teknologier, som kan kompensere for den lave framerate på PAL og Bluray osv. (25 / 24fps.) Så som Sonys motionflow eller Philips natural motion osv. (Og på det område vil jeg mene at plasma producenter har sovet lidt for meget i timen.... Eks. philips har forfinet deres teknologi i 15-20år efterhånden)


    På plasma modellerne, der bør du helt klart også kigge efter modeller, med høj opdaterings frekvens (må ikke forveksles med 100 / 200hz. LCD paneler, det er ikke det samme specs.!) For de individuelt lysende pixels i plasma panelet, de tænder og slukker i forbindelse med at billedet multiplexes ud på panelet, og det danner en masse flimmer. Så det kan muligvis være en fordel at gå efter 600hz. modeller osv. hvor det er mindre synligt og irreterende for øjnene.


Kommentér på:
plasma vs led hjælp

Annonce