{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.341 visninger | Oprettet:

søger gode råd fra pc expert {{forumTopicSubject}}

hey
jeg sider her med noget der gerne skulle blive mit medie center alle stumperne er taget fra en pc jeg ved der virket har faktisk bare sat dem hen i et nyt kabinet. men nu til problemet hver gang jeg starter pcén op, køre den lige IDE porten igennem og der efter kommer denne besked

"!!!!!!IDE DRIVER INSTALLATION ERROR!!!!!!
FOR BEST RELIABILITY AND PERFORANCE, PLEASE CHANGE THE STAND ALONE SALVE DRIVE TO MASTER. SYSTEM HALT..."

er der nogle der ved hvordan jeg løser dette problem

på forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  søger gode råd fra pc expert
  • morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 851
    #1   4. feb 2009 lyder somom du har to harddiske i den, og du har byttet rundt på master og slave..

    Hvis ja, så sidder der en jumper på disken der styrer dem. den nemme løsning er at bytte rundt på deres placering på kablet..


  • #2   4. feb 2009 morten T - det var det første jeg prøvet men lige meget hvordan jeg bytter om på stikken/kabler og jumper så gentager den før omtalt tekst sig...

  • morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 851
    #3   4. feb 2009 ligger der noget vigtigt på diskene ?

    Hvis ikke, kunne du se om den ville æde et boot fra en xp skive, og så smide sys ind forfra..

    Hvis du hiver den ene disk fra imens, og så kører masterdisken på primary connectoren vil den så finde den ?


  • #4   4. feb 2009 nej der ligger kun en gammel version af xp og lidt billeder...

    når jeg har taget alle andre IDE hardware fra og kun har master disken i får jeg samme besked


  • #5   4. feb 2009 Det er noget med at en HDD der er installeret på et bundkort fra FX Asus og senere blir skiftet til Gigabyte så kan fejlen komme.. gjorde den ved mig.. og mærkerne var bare vejl^^ smiley

    men prøv evt en formatering


  • #6   4. feb 2009 J Y D E N -
    1. ja den har jeg prøvet at flytte og fjerne
    2. jep det er tjekket da jeg har prøvet de to forskelige IDE stik
    3. har prøvet 2 forskellige IDE kabler
    4. ja jeg kan se den både i IDE devices og i boot settings

    Mark K - som nævnt tidliger er ingen dele blevet skiftet ud over kabinetet, og tro ikke det har noget med HDD at gøre, men kan godt være der skal en formatering til..


  • #7   4. feb 2009 HDDén var kortsluttet..
    men takker alle for de hurtige svar


  • #8   4. feb 2009 Gå ind i bios, og ændre AHCI (eller RAID) controlleren til IDE.

    Ellers skal du vha. F6 funktionen under Windows installationens første process, til at tilføje en driver til controlleren.


    Windows XP har ikke denne driver som udgangspunkt, men Vista har den inkluderet!
    Det vil self. være at foretrække at benytte AHCI mode, da det giver visse tekniske fordele, frem for gammeldags IDE emulering. Men på langt de fleste systemer, har man dog muligheden for i BIOSen at sætte den til IDE, for at undgå problematikken!


Kommentér på:
søger gode råd fra pc expert

Annonce