{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
906 visninger | Oprettet:

Mads S
Mads S
Tilmeldt:
12. dec 2022
Følger: 9 Emner: 1 Svar: 3

Søger gode råd? {{forumTopicSubject}}

Har for nogle år siden købt en billig kinapejs med rør kaldet en https://elektronik-lavpris.dk/p127415/bn206851-dynavox-hybrid-roerforstaerker-vr-307bt-bluetooth/

har de her jbl højtalere
jbl 4406
Loudspeaker System (1986-94)

JBL 4406

Specifications
Type: 2 way, 2 driver loudspeaker system

Frequency Response: 45Hz to 27kHz

Power Handling: 75W

Crossover Frequency: 3000Hz

Impedance: 8?

Sensitivity: 87dB

Bass: 1 x 165mm cone

Tweeter: 1 x 25mm pure titanium dome

Finish: oiled walnut

Dimensions: 390 x 238 x 216mm

Weight: 7.7kg

Year 1986 til 1992
Syntes bassen på højtaleren laver en underlig lyd Når jeg fyre op for pejsen.
Den forstærker har angivelsen 25 watt per udgang er det for lidt til JBL erne . kan man bruge en effektforstærker til noget i mit setup`?
har prøvet at læse op på det men er ikke ferm til alt de tekniske betegnelser, håber at her er en der kan give en nem forklaring på spørgsmålene. Har overvejet at skifte til en anden forstærker men måske er der andre løsninger.



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søger gode råd?
  • #1   13. dec 2022 Hvis højtalerne spiller fint op til et forholdsvis højt punkt så tror jeg det er din forstærker der taber pusten.
    Jbl 4406 ligger min på ca. 6 ohm og op og da opgivelserne på din forstærker (2x25watt) ikke er angivet i hvilke ohm er det nok i 4 ohm så din forstærker yder mindre ved 6 ohm og op efter.


  • #2   14. dec 2022 Fortsærkeren er helt sikkert ikke god nok hvis højtalerne er fejlfrie

  • Mads S
    Mads S Tilmeldt:
    dec 2022

    Følger: 9 Emner: 1 Svar: 3
    #3   14. dec 2022 Har kigget efter en oversættelse af impedans som er opgivet i ohm impedans: 47K Ohm. Men kan ikke finde ud af hvad der menes med det. Der er en del folk der godt kunne spille deres rimeligt store højtalere op med den lille dynavox ting. men kigger lidt efter en brugt forstærker. tror højtalerne er på 8 ohm og at impedans og ohm er det samme men hvad ved jeg. Men tak fordi i gad kigge på spørgsmålene.

  • #4   14. dec 2022 prøv med en lille nad, de små nad (ikke class d) kan noget også dem som ikke har så meget effekt.

    F.eks en nad c316bee


  • #5   14. dec 2022 #3 din forstærker har en opgivelse på 2 x 25 watt RMS men der er ikke angivet i hvilke ohm den lever de 25Watt, derfor antager jeg det er i 4 ohm den er opgivet i.
    Dine højtaler er angivet til 8 ohm, MEN det er sådan at impedansen som er OHM og den svinger hen over toneområdet typisk 20-20Khz som du kan se på ned stående billede svinger den fra ca. 6 ohm og op efter.
    Hvis din forstærker yder 25 watt i 4 ohm så kan det være den kun yder 15 watt i 8 ohm.
    Dine JBL er angivet til 87db/1W på 1m afstand og hver gang du lægger 3db til skal du fordoble effekten. altså skal dine højtaler have omkring 16 watt for at spille 99db på en meter så det er altså ingen diskoteks højtaler.


  • #6   14. dec 2022

    profilbillede
  • #9   14. dec 2022 Har haft en cambridge audio axa25 og den spillede ok med min Mission LX 3 MKII og selv om de 25 watt i 8 ohm burde være nok, så for man ikke meget høj lydtryk og samtidig ren lyd uden forvrængning når man spiller dynamisk musik eller musik med meget bas

    Da jeg prøvede med en anden forstærker lød den bedre, ca dobbelt effekt, især i bassen var der mere bass,mere kontrol

    Skal det være billig og med masser af power så prøv den her + den 48 volt strømforsyning de anbefaler

    Under 1500kr og du skulle have over 2x100 watt i 8 ohm + 100 watt mere pr kanal i 4 ohm
    https://www.audiophonics.fr/en/integrated-amplifier/fosi-audio-tb10d-class-d-amplifier-tpa3255-2x230w-4-ohm-p-17000.html


  • Preben H
    Preben H Tilmeldt:
    jun 2021

    Følgere: 1 Svar: 10
    #10   5. jan 2023 nu er det jo ikke en rørforstærker men en hybrid rør i indgangen transistor i udgangen.
    træerne vokser jo ikke ind i himlen med den forstærker, så du skal nok ikke regne med mere til de små mønter sådan en koster.


  • Mads S
    Mads S Tilmeldt:
    dec 2022

    Følger: 9 Emner: 1 Svar: 3
    #11   6. jan 2023 Har været ude og købe en forstærker med rør det er vist noget bedre udstyr men stadigt billigt Kina dynavox vr70e-2.
    Men desværre har jeg fået ødelagt mit kamera fra fuji x-t20 nu kan det ikke tænde mere det ærgre mig så ufatteligt meget troede at det var en model der ville være faldet i pris men det er stadigvæk pisse dyr. Beklager at i skal lægge øre til det men det er virkeligt en trist oplevelse derfor jeg nævner det.
    fik en Ieast streamer pro30 med i handlen men den er jeg ikke særligt glad for da den kun virker med Spotify vil gerne kunne høre drdk radio. kan heller ikke finde et musik program til pc'en der vil sende wi-fi til den streamer lyden er nu god nok fra spotify.


Kommentér på:
Søger gode råd?

Annonce