{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.931 visninger | Oprettet:

Kim M
Kim M
Tilmeldt:
20. nov 2006
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8

Lidt købsvejledning af gode højtaler {{forumTopicSubject}}

Hej Hifi nørder

jeg skal have nye højtaler og vil lige høre jeres råd!

Jeg har solgt mine Cerwin Vega CLSC15 da jeg syntes de var for store og klodsede til stuen. Jeg søger noget mindre (men har endnu ikke besluttet mig for om det SKAl være kompakt eller om det igen bliver nogen store front højtaler.

Jeg har en 4000 kr jeg gerne vil smide i nogen brugte højtaler, hvis mindre kan gøre det vil det kun være en fordel! (man er trods alt kun studerende smiley ).

Mit Setup er en NAD Stereo integrated amplifier 314 som jeg faktisk kun bruger til at styre min effektforstærker NAD C272 i en 35 kvm stue.

Mine nye højtaler skal gerne spille rigtig godt samtidig med at de gerne må have et flot design.

Jeg har haft kikket lidt på B&W 603 S3 dem kan jeg få til en rimelig pris. Jeg har også set på nogen dynaudio, men det ligger nok over mit budget i virkeligheden.

Hvad skal jeg være ops på når jeg ser på nogen brugte modeller? Hvad vil i anbefale, skal jeg købe kompakt (ofte 2 vejs) eller nogen større 3 vejs højtaler? Samt er der nogen modeller jeg skal søge på?

Hvilke mærker er gode? B&w, Dynaudio, Dali? Kan Bose eller andre højtaler bruges?

Generelt bruger jeg højtalerne sjældent. Hvis jeg ser dvd kan jeg godt lide at der er god musik samt når man har inviteret gutterne over til en øl at man kan høre lidt forskellig musik...

Håber lige at få lidt respons til min søgning, så på forhånd tak og god weekend smiley

Hilsen Finn


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lidt købsvejledning af gode højtaler
  • #1   9. okt 2009 Har du overvejet et sæt brugte Jamo 7.7/D590?

    De ser rigtig godt ud, spiller skide godt og har en flot dynamik.

    Og så længe du har en NAD C272 så mangler du ikke kræfter til dem.


  • #2   9. okt 2009 Nogle gulvhøttalere med 1xDiskant 2x6,5" Bas/mellemtoner kan nemt spille ganske voldsom op.....


    Og så fylder de noget mindre i breden, en en CV CLSC15.


    Så at gå HELT ned i en kompakt-højttaler, bør vel ikke nødvendig, for at spare plads smiley


  • #3   9. okt 2009 Derudover kunne et sæt Dali 850 osse være interessante for dig, eller et sæt B&W DM.683

  • #4   9. okt 2009 her er et par forslag

    (link fjernet)

    hør now-in-stereo om du kan være med i dette tilbud men få det som 2.0 eller 2.1 http://www.recordere.dk/indhold/templates/design-udenkomm.aspx?articleid=3135&zoneid=6



  • Kim M
    Kim M Tilmeldt:
    nov 2006

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #5   9. okt 2009 Tak for indputs.

    De B&W 683 ser virkelig lækker ud. Jamo'en må jeg lige se nærmere på om det kunne være noget, det er altid svært bedømme ud fra billederne.

    Men det der fælles køb er godt nok fristende smiley Tror dog ikke jeg kan trække 5 højtaler, et godt stereo anlæg er fint for mig.

    Skal høre nogen B&W senere hos en kammerat så jeg har lidt at gå udfra.


  • #6   9. okt 2009 der er os dali 104/7/9 og 909 og 808 og 850 de ligger rimeligt i pris 104 skulle være en rigtigt god højtaler som intet fylder

  • #7   9. okt 2009 Finn S - du skal skrive til now-in-stereo om du kan være med i tilbudet men kun betale og modtage _2_ højtalere smiley sådan 2 til omkring 3000 ville ihvertfald være et røverkøb smiley

  • kim j
    kim j Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Svar: 1
    #8   9. okt 2009 helt klart lars K link er det bedste køb du kommer i nærheden af til pengene.

    men ved godt folk ser mærkeligt på jamo, men seriøst tag ud og hør på nogle af deres modeller så som 707i og jamo classic 10 som jeg selv har. de kommer bag på en til prisen.

    classic 10 kan få finde fra 2000,- billig og god højtaler
    707i kan fåes fra 2500,- og er en rigtig god højtaler
    590d kan fåes fra 2500 og en rigtig god højtaler.

    og fylder de for meget syntes jeg igen jamo laver en kanon compakt serie i både E og D serien til rimelig penge. for når du bruger sterio kun som det lyder, vil jeg råde dig til at vælge en noget større klasse i compakt eller vil du komme til at savne dybde fra dine gamle højtaler smiley

    jeg syntes du får lidt mere for pengene i jamo, end f.eks. andre gode mærker (gider ikke nævne nogen, det starter bare en diskution :D). men de laver også noget virkelig pis.


  • #9   9. okt 2009 Jamo laver både discount modeller og lækre hifi højttalere.

    D590 er en rigtig velspillene højttaler som efter min mening slår Dali´s 104, 107 og 109 med flere længder.

    Sakl du have en dali på samme niveau, skal du op i 850 modellen, men den spiller osse som en drøm.

    Dali 104, 107 og 109 etc samt 909 er osse super højttalere, men ikke helt så velspillene.


  • #10   10. okt 2009 Jeg kan 100% anbefale Dali Evidence 470 ELLER bedre 470 SE

Kommentér på:
Lidt købsvejledning af gode højtaler

Annonce