{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.523 visninger | Oprettet:

Surround forstærker vs stereo forst. {{forumTopicSubject}}

Jeg vil lige dele en oplevelse, med brug af en surround receiver (Pioneer VSX-1016V) hvor jeg kun brugte forforstærkeren Vs en stereo forforstærker. Begge med samme effektforstærker tilsluttet.

I mange år, nok siden midt / sidst i 90'erne, har jeg stort set kun brugt, diverse surround set-up's som hjemmebio. Når jeg en sjælden gang spillede musik, har det mest været som baggrunds "Musak", hvor jeg kun lyttede med "et halvt øre" - det meste af tiden.

Grunden til min ringe musik lytning, var at jeg gik væk fra pladespiller, og ikke rigtig gad bruge pengene, på at genopbygge min musiksamling på CD'er.

Så i sidste halvdel af '08, opdagede jeg at mange af mine gamle favorit plader, faktisk ikke kostede så meget på CD.
Efterhånden som jeg købte flere og flere CD'er, spillede jeg naturligt nok, mere og mere musik. Min nuværende fordeling er efterhånden 70% musik, 30% film.

Jeg benyttede min Pioneer surround, som forforstærker når jeg spillede musik - det var jo nemmest. I begyndelsen lød det jo okay, men jo mere musik jeg spillede, jo tydeligere blev det at der manglede noget.

Så i denne uge "kunne jeg ikke mer'". Nysgerrighed kombineret med en generel irretation, overvandt min extreme dovenhed. Jeg hev en gammel Nikko Beta 40 pre-amp frem, som jeg bare havde liggende og samle støv. Tilsluttede effektforstærkere og min Oppo.

HOLD DA OP ! - for en øjen (øre) åbner, det var CHOKERENDE, så stor forskel der var. Det er skræmmedende hvad man kan vænne sig til (forforst i min Pioneer)

Jeg havde hele tiden, haft følelsen af at, der manglede noget. Men at der manglede så meget, overraskede mig fuldstændigt. I starten da jeg brugte forforstærkeren i min Pionner, ræssonerede jeg "at det gør der jo altid". Men mere og mere musik lytning, overbeviste mig om, at jeg måtte prøve at smide en stereo pre-amp på mit set-up.

FORSKELLEN VAR ET ENORMT FORBEDRET LYBILLEDE, BÅDE MHT. DYBDE - BREDDE - OPLØSNING OG DYNAMIK.
(Der er en grund til de store bogstaver ! forskellen var/er, faktisk til endnu størrer skrift)

Nu ærgre det mig, at jeg solgte min Onkyo P-308 - den er jo nok en klasse over Nikko'en.

Så nu skal der spilles endnu mere musik ; ) - og flere af højttalerene i min samling, skal gennem de næste måneder, hives frem til et genlyt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Surround forstærker vs stereo forst.
Kommentér på:
Surround forstærker vs stereo forst.

Annonce