{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stereo vs Surround
  • #5   29. okt 2013 Hej Nicklas

    Surround:
    Er fx 6 højtalere. F.eks 2 front højtalere to bag højtalere en center som fx er placeret under dit tv, også en subwoofer. Dette er et system som fx kaldes 5.1 fordi der er 5 højtalere og en subwoofer. Der findes self. andre systemer end dette 5.1 system. Men det er det system der er mest almenligt idag. For at drive systemet er det nødvendigt med en surround forstærker/reciver.

    Stereo:
    Er et system med to højtalere og en forstærker. Nogle tilkobler også en subwoofer også kaldes systemet 2.1.

    Hvad er bedst:
    Det er kun dig selv der kan afgøre hvad der er bedst, men også dine omgivelser. For at du kan afgøre hvad der er bedst for dig, skal du bland andet vurdere hvad du vil bruge dit audio system til. Ser du meget film eller høre du næsten kun musik? Eller gør du meget begge dele?

    Hvad har jeg selv valgt:
    Jeg høre rigtig meget musik, hvilket vil sige så snart lejligheden byder sig. Men jeg kan også rigtigt godt li at nyde en god film med surround lyd da det giver en rigtig god oplevelse af filmen.

    Der for har jeg et godt og seriøst stereo system til mit musik. Der ud over har jeg et simpelt, billigt og nemt surround system 5.1 fra sony som snakker perfekt sammen med mit sony bravia tv så der kun er en fjernbetjening.

    Grunden til at jeg har valgt et billigt og nemt system fra sony er at det er 100 gange bedre end lyden som er indbygget i tvet. Det tilfreds stiller mine behov og forventninger når jeg ser film, da det ikke er noget jeg går vildt op i. Men jeg ønskede også bare noget der var bedre end det lyd der er indbygget i mit tv.

    Grunden til jeg valgte et stereo system er at jeg høre tit og meget musik og derfor ønskede jeg en god detaljeret og nuanceret lyd og god kvalitet. Også er det billigere at investere i et godt stereo system frem for et godt surround system.



  • #6   29. okt 2013 Tak for svarene!
    Og til hvide Per, så har jeg søgt på google og kunne intet finde smiley

    Tusinde tak for svaret Brian! Det hjalp mig en hel del i forhold til de useriøse henvendelser, som er kommet ind.
    Kan du så anbefale eller nogen af jer andre anbefale et godt, men billigt surroundsound system? Det behøver ikke være noget overdrevet da jeg heller ikke går vildt meget op i det smiley Så bare at det er godt, men ikke noget overdrevet.

    Mvh. Nicklas


  • #8   29. okt 2013 Nu kan det godt være det bare er mig, men udfra prisen ligner det bare noget kinahalløj. Er det, dét? smiley
    Og kan du evt. give mig et hint til en forstærker til denne opsætning så? smiley


  • #9   29. okt 2013 Sådan et som mit komplette simple sony surround system, syntes jeg jo selv at dækker mine behov.

    Men mange herinde vil slet ikke være tilfredse med sådan et system som mit. Der er også mange herinde som vil mene det er et dårligt system vil jeg gætte på. Men jeg tror de fleste vil give mig ret i at det er bedre en std. lyd fra tv.

    Men det kommer også helt an på hvilket rum du har. Hvis det er et lille rum på 20 kvm. vil jeg mene det er ok.

    Men i sidste ende er det kun dig selv der kan vurdere det. Så prøv om du ikke kan høre dine venners systemer og noget i en rigtig hifi butik så du har noget at sammeligne med også kan du derefter vurdere selv hvad dit behov er. Samt hvor mange penge du vil ligge i det.


  • #11   29. okt 2013 hvis man skal dele op i klasser.

    Lowend:
    Men det er stadig langt bedre end standart lyd.

    http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/hojttalere/NSP40BL/yamaha-5-0-hojttalersat-nsp-40-sort

    Samme system som Mr.Diy linker til men det her er langt billigere.

    (link fjernet)

    Dette system fra hifi klubben er lidt dyre men sandsynligvis også bedre men stadig lowend.


    Midend:
    Det er kategori der dækker de flestes behov og det også i denne kategori der muligvis bliver solgt mest HIFI.

    http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/hojttalere/JS506HCS3B/jamo-5-0-hojttalersystem-s-506

    Dette er et pris billigt 5.0 system fra danske Jamo. Men det er ikke noget for en ægte hifi nørd. Men godt allaround kunne jeg forstille mig.

    http://www.hifiklubben.dk/Products/argon-c1-sub840-5-1-hojttalersystem-32286/

    Dette sæt fra hifiklubben er nok også et ok allaround system der er 5.1

    Highend:
    Det er her de ægte hifi nørder slår sig løs, og der er mange meninger og holdninger heromkring. Så det er med at passe på hvad man siger

    http://www.hifiklubben.dk/Products/dali-zensor-1-zensor-5-vokal-sub-e-12f-hojttalersystem-32453/
    Dette system fra danske dali kan sikker tilfreds stille mange hifi nørder.

    (link fjernet)
    Dette system fra B&W skulle gerne være et par klasser over det først nævnte Dali men igen det er jo smag der afgør det hele.



    Der var lige lidt ekstra stof til efter tanke. så ud og lyt og bestem dig for hvilken klasse af hifi system du vil investere i. Samt kig i så mange forskellige Hifi kæder du kan komme til, så kan du bedre vurdere de forskellige mærker.


  • #12   29. okt 2013 Der er også denne pakke som er billig men jeg har ingen anelse om lyden. Eltax er meget svingende og er derfor ikke noget jeg anbefaler. Men det er jo kun dig der kan vurdere det.

    http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/hojttalere/UNIVERSEBL/eltax-hjemmebiografpakke


  • #14   29. okt 2013 Jesper.

    Jeg tror at mange vil mene og give mig ret i at et højtaler setup som B&W til 16.999kr. Der kun skal bruges til at afspille film i en alm. daglig stue vil være highend.

    Selvfølig kan man jo stadig få bedre og bedre og der er ingen ende. Det her var kun for at give manden et billede af forskellelige prisklasser og kategorier indenfor Hifi da han er helt grøn.

    Istedet for at kritisere og være klog. Så skulle du tage og hjælpe manden der har et spørgsmål.


  • Per T
    Per T Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 40
    #15   29. okt 2013 Hvis man ikke er kritisk er her en pakke til billige penge

    (link fjernet)


  • #17   29. okt 2013 Jeg har kun et at sige og det er at der mange meninger om Hifi. Men ens egen mening er altid den vigtigeste.

    Så ud og lyt. Men lyt også til det du ikke har råd til for måske skal man spare mere op for at få det man vil ha.


  • #23   30. okt 2013 (link fjernet) ville det være et fint setup? Som sagt så går jeg ikke vildt meget op i det smiley

  • #25   30. okt 2013 Ville mene vi er ude i noet Mid er vel en Jamo D600 THX Serie

    og en High er vi vel over i noget alla SVS Ultra Serien.


  • Nicklas L
    Nicklas L Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #26   30. okt 2013 Hvad med at svare mig istedet? ??

  • #28   30. okt 2013 Nicklas L @
    Det anlæg du linker til, er bestemt fint til prisen. Se om du kan få en demo af det i Hi-Fi Klubben.





  • Nicklas L
    Nicklas L Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #30   30. okt 2013 Om det link fra hifiklubben ville spille fint på et 20kvm værelse.

  • #33   30. okt 2013 Når jeg hedder det samme på begge profiler burde det ikke være hel så svært smiley
    Men ja, jeg ved ikke hvorfor der er to. Den ene er, når jeg logger på fra telefonen og den her er når jeg logger på computeren


Kommentér på:
Stereo vs Surround

Annonce