{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.000 visninger | Oprettet:

lyd funktioner {{forumTopicSubject}}

Skal lige høre syntes ikke jeg kan finde nogle helt, bestemte oplysninger om den også kan spille i mono lyd kun i center, og alt andet slået fra. Til etv kun når man ser tv..

MARANTZ SR7015

Har et godt tilbud på en ny her.. Eller om deres modeller kan.. Har mono funktioner som etv onkyo


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lyd funktioner
  • #1   28. feb 2021 bliver lige nød til at spørge om hvad du mener med mono fra et center ?

  • #2   28. feb 2021 Mono lyden. Som stero i front højtaler.

    På etv onkyo kan man køre lyd i kun center, som bare spiller i mono den funktion mangler jeg.


  • #3   28. feb 2021 Jeg er nok lidt bag efter og ej så stærk i surround smiley
    Men er center ikke stemmeformidling og at det ligger i den surround mode du afspiller i.
    Kan ikke lige se man skulle kunne spille stereo i center


  • #4   28. feb 2021 Der melder jeg lige pas.. Ved bare alle de onkyo forstærkere jeg har haft, har en sound mode der hedder mono, og det er kun center der spillede i den, indstilling og det var lidt et savn også. ?? Og så solgte jeg den denon avr-x4500h i håb om jeg kunne skaffe en magen til onkyo tx-rz830 eller rz840 men fandme nej, onkyo er vist videregivet solgt andet, og ingen forhandler de modeller pt. For 2 år siden gav jeg 6000 for en ny onkyo tx-rz830 ny kan jeg finde en brugt men til godt 8000 med porto. Og det gider jeg bare ikke fordi jeg ved der findes bedre kvali. Til de penge men nu jeg så klar til og smide 12000 for en ny forstærker så må jeg glemme alt om den, funktion og gøre udnytte a alt andet.. Så nu lure jeg på denon AVC-X4700H eller marantz sr7015 måske.. Og så leve med det et par år. Måske.. Men er heller ikke selv sindsygt god til og vide alt efter man skal vælge. Og igen køre kun 5,1 system. Men vil måske op i 9,2 når vi får ny lejlighed igen..og tænker hva fanden skal man vælge vis man har 12.000

  • #5   28. feb 2021 Ja det er vel altid spørgsmålet "hvad skal man vælge" du har haft Denon og var ikke tilfreds med den trods det at de er velanskrevet og typisk får højre karakter end mange af rivalerne.
    Jeg er mest til stereo og derfor er jeg ikke inde i surround som jeg ikke har rodet i siden DTS kom.. har enligt aldrig været så meget for Denon da det Denon jeg har haft ikke har leveret lyden, trods det har været udstyr i deres dyre ende.

    Men bortset fra det så forstår jeg ikke helt hvad du vil med Mono så det kun er Centeret der spiller ? tror faktisk min gamle Parasound kunne det men aldrig noget jeg har brugt.


  • #6   28. feb 2021 Brugte det meget når vi bare så tv.. Derfor noget jeg gener bille have haft tilbage..

  • #7   28. feb 2021 Men du kan vel se stort set alle manualer online i dag så er det vel bare at studer de mærker du overvejer.

  • #8   28. feb 2021 Ja både og. Onkyo skriver det ikke ind i deres. Lige som de nye 2020 denon modeller skriver dog mono men i front højtalere. Og så tænker jeg måske marantz men kan ikke finde ud a det.. Skulle håbe alt åbner op så man kan komme ud og snakke med en forhandler.

  • #9   28. feb 2021 Hej har højre at mange åben i morgen ,men problemer er at deres lager er tomme og de går nogle tid ind der komme vare hjemme til dem ,så tror at du må vente lidt mere nu efter den du ønsker smiley

  • #10   28. feb 2021 Per tror du har evigt ret.. Har haft ledt et lille måned nu. Og er virklig skod ikke a have noget. smiley

  • Ole A
    Ole A Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Svar: 4
    #11   5. mar 2021 Jeg har haft mange Onkyo surround forstærkere men skiftede for et par år siden til en Marantz SR7011, og bruger en PM5005 til de to sidste loft kanaler. Jeg synes Marantz spiller meget bedre, og så går de ikke i stykker som mine Onkyo'er gjorde allesammen efter et par år.

  • #12   5. mar 2021 Ole lyder heller ikke dårligt.. ;). Har lige fundet en men den siger 120v så kan jeg vel ikke bruge den i Danmark ved andet ind jeg har omformer på..?

  • #13   5. mar 2021 Sådan lidt firkantet, så kan jo sige at, hvis du har et mono-signal, så er det, det samme som et stereo signal, hvor højre og venstre spiller identisk.

    Så kan det være et spørgsmål om, at indstille den til pro-logic surround, og indstille center højtaleren til fullrange. På den måde vil centeren spille den del af lyden som i højre og venstre er ens. Og det må jo betyde det hele, når det er et mono signal ??


  • #14   5. mar 2021 https://tapeconnection.dk/shop/40-surroundreceiver/11499-marantz-sr7015/
    hej de har en nu til sælge mvh per


  • #15   5. mar 2021 Per ?? den er nem nok og skaffe... smiley De har bare problemer lige som denon yamaha med 8k signalet på etv xbox one x og 4k 120hz så spiller heller ikke.

  • #16   5. mar 2021 https://www.hifiklubben.dk/denon-avc-x8500h-hjemmebio-receiver/denavcx8500hbk/
    Ok jeg har nu haft den her i 14 dag og er vild med den fedt surround-receiver


  • #17   5. mar 2021 Per har lige haft denon AVC-X4700H. Den driller med opskalering hvilket de prøver og få løst på deres 2020 modeller. Vis du Olle selv har oplevet det..??

Kommentér på:
lyd funktioner

Annonce