{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.761 visninger | Oprettet:

Surround Anlæg {{forumTopicSubject}}

Hej..
jeg er begyndt at kigge på Surround anlæg..
så vil jeg gerne høre sådan meget All Round, om der er nogle som har noget spec. de syntes man skal kigge efter/om.. tips og sådan, så jeg kan blive glad for det mange år fremover...

jeg har rengt med ca ville bruge 20-30.000 kr på det (EKSL tv/projekter).

jeg må indrømme jeg har kigget mest i "HIFI-KLUBBEN". men da jeg har hørt nogle som siger man ikke skal købe der inde, så syntes jeg de folk skal komme med nogle andre alternativer nu smiley

som reciver/forstærker har jeg kigget mest på DENON og NAD, i klassen mellem 10 og 14.000, da den meget gerne skal være 100% up to date med de nyeste funktioner, så den ikke allerede er gammeldags når jeg får den..

der skal både kunne spilles musik og ses film derpå, og det skal gerne kunne spille lidt højt... (i kan fx sammenligne med mine DC-15, når i fortæller om en vare)

har også selv lige et par spørgsmål :

1: ved i om der kommer noget meget nyt og banebrydendene indenfor forstærker/højtalere/lyd. så det ville være dumt at bruge mange penge på det nu ? (jeg renger med at ville ud og købe i Januar måned, så man lige kan komme over alt det her Jule halløj, og stadig nå at kigge markedet godt igennem efter det bedste)..

2: Hvad ville DU købe hvis det var dig?(Links og begrundelse, det gør ikke skade hvis i ved det er et sted man kan få en god rabat )

Håber i vil hjælpe mig igennem med at få samlet et rigtig godt surround anlæg..

Jeppe Nielsen..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Surround Anlæg
  • #2   16. nov 2008 Jan V : Okay, dejligt med noget feedback, hva får dig til at sige det ? ja kan godt se Denon har flere features. men NAD har en masse råkraft og stadig er med på det nye (ikke helt på samme niveau som Denon, men okay) .. hva får dig til at sige det ?:) erfaringer?

  • #3   16. nov 2008 hvis du skal prøve noget lidt andet end hifi klubben så kig ind i kt radio. der er rigtig meget at vælge imellem. og de ved hvad de laver.

  • #4   16. nov 2008 jeg bor i nordjylland, så det syntes jeg er for langt væk. desværre.

  • #5   16. nov 2008 ja ok der kunne godt være noget om snakken.

  • #6   16. nov 2008 hva ville du købe hvis det var dig ? i hifiklubben?.

  • #7   16. nov 2008 ja det er et hodt spørgsmå. men hvor meget skal du have, et helt sur + sub og forstærker og cd afspiller, og skerm eller hvad.
    hvis du skal have skerm hvilken og hvor stor. og hvor meget vil du bruge på det hele.


  • #8   16. nov 2008 forstærker, afspiller, højt og sub og kabler

    ik tv/projektor


  • #9   16. nov 2008 hvis det var mig havde jeg købt den harman kardon avr8500 som du kan se på denne hjemmeside
    http://www.hifigalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=11634
    og så havde det blevet nogle B&W DM683 som front og B&W htm62 som center, B&W DM686 som bag højtaler,

    http://www.hifigalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=11634
    (link fjernet)
    (link fjernet)

    pris.
    forstærker 6000kr
    front 9000 kr
    center 3000kr
    bag 3000kr
    pris i alt 21198 kr
    men så skal du lige finde en skerm.
    så er der anlæg som sparker røv og spilder meget dejligt. og tror sku ikke du for brug for sub. og det burte holde rigtig mange år.


  • #10   16. nov 2008 hov d3en ene smuttet lige.
    (link fjernet)


  • #11   16. nov 2008 ja det er da helt klart et bud smiley det ser godt ud. har faktis kigget på den forstærker der, men ved ik om den er helt up-to-date ? med alle det nye, skal den jo helst være, da jeg vil have den mange år. så den skal have HDMI...

    ja de højtaler er rigtig fine smiley


  • #12   16. nov 2008 ja den har ikke hdmi. men ja de højtalere er meget fine, og de spilder rigtigt godt til den pris. og du burte også kunne få lidt rabat på dem. de giver kun små 5000kr i indkøb for fronterne, så rabar skulle nok kunne gå men kommer jo an på hvordan de er og snakke med. men hvad havde du selv tænkt på

  • #13   16. nov 2008 har kigget på det b&w du gav link til, også har jeg kigget på Dalis concept og ikon serie

  • #14   16. nov 2008 men vi kan li skrive videre om det imorgen smiley skal op på arbejde klokken halv 6 smiley



  • #15   16. nov 2008 ok hvis det er kan du bare skrive ii pb

  • #16   16. nov 2008 Forstærker mæssigt, ville jeg vælge Onkyo, da jeg selv har haft én (godt nok en gammel model og stereo) men...den virkede bare!...og de nye modeller, siges at være mere værd kontra penge i forhold til andre forstærkere, er i hvertfald hvad jeg har kunne læst mig til på "WHAT HI-FI?"s hjemmeside :)...og af højtalere, er jeg ikk specielt vild med de forskellige designs der findes på de forskellige højtalere de har i hifiklubben. hvis jeg skulle vælge, ville jeg finde nogle rigtig fine Jamo D590 eller Jamo 707i...da jeg synes at det er nogle vildt lækre højtalere, og har oss kun hørt godt om dem, (kører selv med Jamo's Classic serie, hvilket også er en rigitg god serie efter min mening)...og så ville jeg nok købe en "Dali Suite S1.5" eller "S1.2", eller et helt andet valg ville være en subwoofer af mærket "SVS" (kan ikk huske modellen)...håber du kan bruge min mening til noget? smiley

  • #17   17. nov 2008 Denon avr2309 (kan altid udbygges med effektblokke)
    (link fjernet)

    B&W DM683
    (link fjernet)

    B&W HTM61
    (link fjernet)

    B&W DM686
    (link fjernet)

    Og en af B&W subs hvis der er behov..

    har hørt dette dog med en mindre model center og synes det lyder kanon og kan varmt anbefales..

    Har hørt concept, ikon, og lektor og synes B&W slår dem alle. Ikon er for lys og levere ikke rigtig bas men den spiller detaljeret. concept er bare lang fra dem alle. lektor spiller godt men B&W spiller bare lige lidt bedre.


  • #18   17. nov 2008 hvis du skal have en forstærker der er "up to date" som du selv skriver, så ville jeg kigge på onkyo forstærkeren, de er meget lækkere.

  • #19   17. nov 2008 Jeg er stor Hi-Fi klubben-fan..
    Synes virkeligt at det er kram...
    Nu har jeg haft Concept i et stykke tid,
    og tror jeg vil prøve at springe en serie op til noget Ikon eller Mentor..
    Jeg kører med NAD forstærker, og har kørt med Denon..
    Jeg foretrækker NAD, da jeg hellere vil have lidt rå-styrke, og udholdenhed, frem for en masse små funktioner jeg personligt aldrig får brugt..
    Du kan evt. se min annonce hvis du vil...


Kommentér på:
Surround Anlæg

Annonce