{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål om klasse A til genierne :-)
  • #2   27. apr 2023 Nej ok det ved jeg også godt vi har snakket om før og håber ikke jeg skal hænges ved daggry men hifiklubben mener jo at jeg kan spille ren klasse A ved måske 3-4Watt og hvis 1 Watt er ca. 90Db og vi siger at den spiller klasse A (rent hypotetisk) har det så noget at sige at jeg skruer højere op for forstærkeren og der er dæmpeled på eller spiller den stadig klasse A ved 90Db?? (rent hypotetisk)


    Kenneth


  • #4   27. apr 2023 Ja ok kære Thomas forstår bare ikke kan du ikke bare svare mig på mit spørgsmål???




    Kenneth


  • #5   27. apr 2023 Eller ok det er måske mig der er dum den spiller 1 Watt med dæmperne på der er bare skruet højere op på knappen men det giver samme lydstyrke???





    Kenneth


  • #6   27. apr 2023 Det er mig der er dum Thomas sorry jeg forstår den skulle lige ind og vende he he smiley smiley smiley




    Kenneth


  • #7   18. maj 2023 Hej Kenneth.
    Hvorfor benytter du et dæmperled?
    Hvor anbringer du dette dæmperled i signalvejen?

    Når du drejer på volumen kontrollen, i urets retning, så øger du ikke forstærkningen på forstærkeren. Den er nemlig den samme hele tiden. Det du ændrer på, er dæmpningen af det signal, der tilføres udgangstrinet. Når knappen drejes helt til venstre, så dæmpes signalet maksimalt, altså du "skruer" helt ned for lyden. Når knappen drejes helt til højre, så tilføres udgangstrinet det fulde signal, som eksempelvis kan komme fra din CD afspiller.

    Hilsen Tommy.


  • #8   19. maj 2023 Jamen det var noget med at der var en der have lagt en video op hvor der blev sagt at spændingen fra cd/dac var for høj og at lyden derfor blev forvrænget når man skruede op og jeg har sat dæmpeledene på phonokablerne der går ind i forstærkeren fra dacen


    Kenneth


  • #9   19. maj 2023 Hej Kenneth

    Var det samme type CD afspiller og DAC på videoen, som det udstyr du har?
    Den forstærker du benytter, har den loudness funktion, som kan slås til og fra?

    En skam du bor ovre på fastlandet. Jeg har nemlig en test CD, beregnet til servicering og kalibrering af studie og radiofoni udstyr. Den er produceret af BBC i England.

    Hilsen Tommy.



  • #10   19. maj 2023 Nej det var ikke samme type i videoen men jeg tror nok det var noget med at generelt så afgiver cd/dac 2Volt eller sådan noget og det er for meget for forstærkeren det var der så delte meninger om var rigtigt min forstærker har ikke loudness men Source Direct som så er defekt knappen virker ikke som den skal så den står på konstant "ikke source direct" kan ikke slå det til desværre men der blev vist i videoen at det blev forvrænget i højttalerne når man skruede op da cd/dac generelt giver for meget spænding og som sagt var der delte meninger om det


    Kenneth


Kommentér på:
Spørgsmål om klasse A til genierne :-)

Annonce