{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.171 visninger | Oprettet:

De første uger med WD TV Live {{forumTopicSubject}}

Ville blot informere jer omkring den lille boks og min opfattelse af den i brug.

Ja det hele startede ved, at jeg var træt at skulle vente på computeren bootede op og prøvede derfor at spørge mig til råds via forummet, omkring eventuelle medieafspillere eller andre løsninger. Efter nogen dages søgning fandt jeg ud af, at der var flere producenter på markedet, der kunne klare ærterne - men det var så sandelig også forskellig prisklasse.
WD Live TV syntes at virke ganske interessant - mere eller mindre en minicomputer, der faktisk var i stand til at klare de opgaver, jeg havde brug for.

Jeg fandt via youtube en gennemgang af WD'en af en dansker, der samtidig sammenlignede Live versionen med den gamle.
http://www.youtube.com/user/daskino30
Specielt var understøttelsen af NAS Server ganske interessant - Det var jo lige præcis dét jeg søgte. En afspiller, der ikke selv skulle stå og larme, men i stedet bare hente data fra en NAS server i huset, gemt væk i kælderen.

Og nu lød det da først interessant - Kompakt størrelse (Havde godt læst mig til, at den ikke var større end fjernbetjeningen. I sig selv kan det være en stor fjernbetjening eller også en utrolig kompakt medieafspiller.
Målene er ikke større end: 4cm x10cm x 12,5cm (hxbxd).

Efter nogen tids betænkning, besluttede jeg mig for at bestille den lille medieafspiller hjem.
Dertil skulle jo lidt kabler - SUPRA X-ZAC og SUPRA HDMI røg i indkøbskurven hos av.connection og dagen efter kom PostDK med et par pakker til mig.

Først da jeg havde fået pakket kassen op til WD'en, gik det op for mig, hvor lille afspilleren egentlig var.
Kablerne blev sat i og det er ikke meget galt - men de ser noget voldsomme ud i forhold til afspillerens størrelse. (Billeder vil komme i min profil senere)

Strømmen blev sat til og da den blev startet op første gang, fandt den hurtigt ud af, at der var ny opdatering - som den fik lov til at hente.
Derefter var det blot at indtaste brugernavn til NAS Serveren - youtube account, oprette bruger til Live365 (Samling af netradioer) og VUPTI - så var der hul igennem.

WD TV Live blev indkodet på min Harmony One - og det gik som en leg.
Startoptiden er minimal - tv'et når kun at tænde, før boksen er klar. Loadingtiderne er minimale med en 25/25 mbit internetforbindelse og den tid det tager for den at hente data fra NAS Serveren er ligeledes minimal. Det er muligt at spole i en film og trykke play - og så går den i gang med det samme.

Positive:
- Hurtig streamning (både LAN og WAN)
- Afspiller alle gængse formater i både film, musik og billeder.
- Ganske fornuftig lyd igennem Toslink.
- Lydløs med stort L - ingen kølere!
- Lavt strømforbrug.
- Bliver ikke varm.

Negative:
- Ville være rart, hvis man kunne tænde/slukke for "tænd-dioden". Men heldigvis ikke ret kraftig diode, der er blevet brugt.
- Youtube har opkrævet licens til medieafspillere tilsluttet TV'et, og her har WD åbenbart ikke villet betale den store præmie, så nogen youtubelinks kan ikke benyttes (Godt der er et hav af selvsamme film/musik derinde):
http://lifehacker.com/5409467/youtube-will-soon-block-access-from-set+top-devices
eller
http://www.wired.com/epicenter/2009/11/youtube-blocks-non-partner-device-syabas-as-allegations-fly/

Det må være min vurdering af den lille maskine - som klær systemet herhjemme! smiley
Computeren er sågar taget ud af rummet indtil videre, da boksen har kunnet erstatte de funktioner, jeg brugte.

- Casper T.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  De første uger med WD TV Live
  • #2   31. jul 2010 Ja det kan du da egentlig have ret i. Må have slippet forbi tastaturet, da jeg skrev.


    Kort sagt, er WD TV Live en netværksafspiller, der afspiller alt hvad du har liggende på netværket. Hvadenten det er en windows maskine, en MAC eller for eksempel i mit tilfælde en NAS Server.
    Det fungerer ved hjælp af almindelig deling (så komponenterne med de data man vil benytte skal selvfølgelig være tændt).
    Ganske praktisk, hvis man i sit kontor har en computer stående med et par film, billeder eller noget musik - og gerne vil have det ind i stuen, men ikke gider have computeren derind.
    Så er det blot at sætte WD'en til strøm, et netværkskabel (eller man kan købe en trådløs netværksadapter, hvis man vil være helt fri for ledninger - skal dog være understøttet) og et HDMI til fjernsynet (evt toslink til forstærkeren) og vupti, så har man hele musiksamlingen ved sig i stuen også. Til en ganske fordelagtig pris på ca. 900 kr.

    Dog skal man have i mente, at der ikke følger et HDMI kabel med, men almindelig component og composite - så det skal købes seperat.

    En ting jeg også kan se, jeg glemte, som egentlig er ret væsentlig. Der er 2 USB i den lille maskine, så man kan koble en USBpen, Ekstern harddisk eller lign og afspille fra den, hvis f.eks. feriebillederne lige skal ses sammen med familien.

    Datasheet over hvad den understøtter kan findes her:
    http://www.westerndigital.com/en/products/Products.asp?DriveID=735

    Jeg købte min ved SHG.dk - men der er selvfølgelig andre muligheder:
    (link fjernet)


Kommentér på:
De første uger med WD TV Live

Annonce