{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.454 visninger | Oprettet:

Haft en dårlig forhandler oplevelse ? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lavet dette emne for at vi kan hjælpe hinanden i eventuelt fremtidige køb af grej.

Personlig har jeg haft en dårlig oplevelse med en forhandler på sjælland ( jeg bor i nord jylland ) Jeg bestilte et komplet surround set af mærket Jamo fra en inet og fysisk butik i roskilde som hedder nbradio ... det så lidt snusket ud på deres hjemmeside men de var jo de eneste der havde anlægget på lager på det tidspunkt. Jeg bestilte via nettet og det ankom til hos efter en uge, og det hele virkede efter vi havde opstilt det, men efter et pr dage ved blid behandling virkede subben ikk.. så vi sendte den ind, de sagde de ik kunne finde nogle fejl og sendte den retur.. det tog 2 uger + den fik en skade under fragten, som de gav postdanmark skylden for self smiley nå men det virkede stadig ikk.. jeg forklarede problemet igen, og nu sagde de pluselig med sikkerhed i stemmen at det var afspilleren der var gal med, selv om det var subben der ikk virkede. subben virkede når jeg holdte ind på audio in stikket.. men det betød ik noget sagde de, jeg sendte afspiller ind til dem.. der gik 1 måned før vi fik den igen, og den havde være til rep hos Jamo .. men men men.. de kunne ikk finde fejl ved den. derefter kontaktede jeg Jamo direkte og jeg kørte selv ud til deres kontor her i Viborg og hentede en hel ny og de fik den defekte sub... og så gav de nbradio endnu en skideballe for den dårlige service, Jamo fortalte mig også nbradio aldrig havde modtaget subben fra nbradio så da de sendte den retur til mig i første omgang havde de ikke kigget på den.

Hva har jeg lært :

Køb ikk af butikker over nettet som har en fjern beliggenhed... undgå helst lange fragt ture

Køb ikke mere af nbradio deres service er lig 0

Jamo´s service er i top


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Haft en dårlig forhandler oplevelse ?
  • #1   21. mar 2007 Ja priserne er billig på nettet MEN SÅ STOPPER ALT OGSÅ DER......... Så prisen i butikkerne kan mange gange retfærdiggøres..... Men godt der er kommet styr på det.....

  • #2   22. mar 2007 Det lyder som en meget uhledig oplevelse. Jeg har dog altid oplevet god service i NB radio, men jeg handler også i den fysiske butik.

  • #3   25. mar 2007 Man kan jo være uheldig når man handler over nettet, men det er ikke fair at skære alle over en kam. Og der er nogle gange forskellige kombinationer af fejl kan komme til at se ud som om at service niveauet er lig nul.

    Men det er da klart at det er en ubehagelig oplevelse, men har jo penge ude og svømme.


  • #4   25. mar 2007 Jeg skære skam ikke over en kam smiley jeg skriver specifikt det er nbradio som jeg IKKE kan anbefale, jeg handler skam tit over internettet... og det er ikke selve internet handel jeg kritisere.. det er butikken

  • #5   26. mar 2007 Ja det er så med lidt tvetydighed jeg skriver her, da jeg selv arbejder i butik. Jeg starter lige med at skrive som forbruger.

    Jeg har købt mine fronthøjttalere i Hifi Klubben Sønderborg. Det er en ganske fin butik, og man får rigtig god service. Hvis man da fange den rigtige sælger! Den ene de har gående derovre er møg irriterende at snakke med. Kigger man på noget der koster under 10k er det bare ikke godt nok. For man kan jo få noget der er meget bedre (læs: dyere). En af mine venner ville kigge på en ipod hos dem, men ville også gerne vide noget om andre mp3 afspillere, og da fik han bare at vide de nærmest var til pynt, og at det kun var apple der kunne bruges til noget. Meget ensidig sælger. Hvis man ikke lige tager det han peger på er man ham helt uinteressant.

    Så man kan sagtens have kedelige oplevelser i rigtige butikker, og ikke bare over nettet.

    Og så som forhandler.

    Jeg arbejder i Fona og jeg har 95% glade kunder. Jeg ved rent faktisk noget om de produkter vi sælger. Både hifi og TV. Jeg er udemærket klar over det ikke er en selvfølge, og derfor kan det også irritere mig når Mikael P skriver som han gør, for jeg brænder virkelig for det jeg laver, og jeg _elsker_ at oplyse kunden om hvad man skal gå efter for at få et godt billede eller en god lyd. Men som jeg selv skriver er der mange untagelser, så jeg forstår godt hans frustration.


    Og så lige lidt generalt.

    14 dages returret på ting købt på nettet, omfatter KUN ting der ikke er taget ud af embalagen, dvs du har ikke mulighed for rent faktisk at høre de højttalere du har købt, og så sende dem retur. Ifølge loven, altså. Der findes sikkert nok butikker der tillader den slags.
    Jeg har nogle rimeligt klare holdninger til nethandel, og nogle springer naturligvis af min position som sælger.

    Som udgangspunkt kan jeg sige at jeg selv _aldrig_ ville købe enten et fjernsyn eller lydudstyr uden at have oplevet det på første hånd. Aldrig.
    Specifikationerne på et TV kan være nok så fantastiske men det garanterer på ingen måde at det rent faktisk er det man får. Samme med lyd. Det _skal_ bare opleves før man køber.
    Derfor er Hifi og TV aldrig noget jeg kunne finde på at købe over nettet. Man aner ikke om tingene er parallelimportet eller ej. Hvis de er, og der skal reklameres på produktet, vil det blive sendt til det land hvor det er købt, og hvem ved hvornår man så får det igen...

    Det er også ret irriterende som sælger at stå og bruge en time på en kunde der virker oprigtigt interesseret i f.eks. et Samsung TV, og man forklarer alle fordele og ulemper for de forskellige modeller. Lige som man tror den er i hus, kommer det; "Tak. Den går jeg hjem og bestiller på nettet."

    Tak for lort tænker man så...

    Det er klart nok ikke alle der er så åbentlyse, men det finder helt klart sted, og det er noget der kan dræbe branchen.

    Så hvis i går ud i en butik og får en god hjælp. Så hjælp da tilbage igen og lav handlen ved dem der hjælper! Det sætter de pris på, og så kan du også komme igen til en venlig sludder en anden gang. Det gælder ikke kun mig i Fona, men samtlige elektronik forretninger i landet. Vi _kan_ ikke sælge tingene til de samme priser i finder på nettet. Vi sælger ikke kun varer, vi sælger også vores viden, og eftersom det ikke er noget vi kan skrive på fakturaen må vi tage lidt mere for produktet.

    Computer grej har jeg dog intet imod at købe på nettet (eller at andre gør) da deres specifikationer i langt højere grad, rent faktisk er et udtryk for ydelsen. (skærmen untaget). Det kræver naturligvis bare man ved hvad man har med at gøre.

    Undskyld mit sure opstød her i min første post herinde. Men håber i tager godt imod mig alligevel 8)


  • #6   26. mar 2007 Tuché!

    Der har jeg så misforstået en smule. Den tager jeg tilbage.

    Og ja. 7000 er mange penge, og det er da heldigvis sjældent der er så stor forskel fra butik til net.

    Men derfor synes jeg stadig man bør belønne en butik hvor man har haft en god oplevelse.
    Mit indlæg er var lige så meget for at belyse tingende fra en lidt anden vinkel. Det er klart de fleste ser det fra forbrugerens side, og nærmest opfatter sælger som en PC hvor man ligger en bestilling. Det er en sørgelig tendens men den bliver mere og mere udbredt.

    Og jeg kan da lige tilføje at vi i Fona også har 14 dages fuld returret 8)


Kommentér på:
Haft en dårlig forhandler oplevelse ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce