{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.388 visninger | Oprettet:

Lyd oplevelsen {{forumTopicSubject}}

(Ingen rasicme, og der tages forbehold til smag og behag)

I dag tog mig den frihed at høre de forskellige højtalere i de lokale HIFI pusher, expert og HIFI klubben. Sangen lød på Big Fat Snake med Ain't no use som har en svært bass, en detaljeret lyd, mellemtone "solo" og rolig stemme i starten. Prisklassen lød på 3000-4500kr pr.stk. Forstærkeren ligger på 4000kr, så prisklassen passer godt til et anlæg som familie har råd til.

Første stop var hos HIFI klubben, hvor det blev hørt på en NAD stereo CAD165BEE til 4000kr.

1. B&W CM1 3000kr - Et specielt og stort lydbillede. Den er en del musikalsk men diskanten var ikke så rent i stemmen. Bassen var utrolig dyb i dem. Mellemtone kunne jeg så ikke høre noget vilde af. B&W har gjord en virkelig flot design på dem, og den har skam den Britiske lyd target.

2.Dali Mentor 1 4500kr - Den lavere en tør detaljeret monitor lyd. Mellemtone kunne høres og lyder ægte. Men det er også det. Musik nummeret lød kedeligt i længden. Den var ikke så vild meget musikalsk i lyden. Måske noget klassisk klarer de bedre.

3. B&W DM683 4500kr - Den mindede meget om CM1, dog kunne man høre mellemtonen her i. MEN, bassen var helt utroligt upræcis. I starten af sangen mærket/hørte man kun 2 toner fra bass guitaren og de var overdominerende. Normalt kan man høre 5 forskellige toner i bassen i starten. Det kan skyldes på grund af forstærkeren, da den kræver en stærk forstærker.

Næste stop er hos expert. Det blev afspillet på en Harman Kardon 2x120watt 8ohm til 4000kr.

1. Mirage OS3-FS 4000kr - Helt rent diskant som fik de detaljeret baggrundslyde meget mere frem. Og med en smart teknologi på diskanten gjorde at lydbilledet var utrolig stort. Det var som at sidde sammen med musikkerne. MEN på grund af den smalle design og enheder var der ingen dybde i bassen. Derfor kræver det en subwoofer, før det lyder godt.

2. Jamo S606 2000kr - Den ligger under prisklassen ja, og det var mest fordi den så spændene ud. Den var imponerende. Detaljeret sprød diskant og musikalsk. 2x5" mellemtone kunne godt mærkes, men lyd en smule plastik agtig. Bassen var tilgengæld formidabelt. 8" i siden, var præcis og kunne mærkes godt. En billig højtaler, da man ikke behøver en subwoofer.

3. Infinity C336 4000kr - Diskanten var godt detaljeret og en rigtig go mellemtone. Men desværre så den bedre ud end den spillet. Man fik helt ondt i øerne, da diskanten er alt for skingre på grund af deres aluminium dome. Bassen lød alt for tør og slet ingen bund.


Konklusion

Til dem som vil have mest for pengene, så er det JAMO S606. Du behøver ingen subwoofer, og der er stadig den gode HIFI lyd i dem. Den kan godt være lidt skingre i højeste volume.

Den bedste højtaler er Mirage OS3-FS, men desværre også den dyreste i længden. Den giver en fantastisk lydbilledet og passer i de fleste rum. Den er også meget musikalsk, og kan spille mange slags musik genre. Især heavy rock delen klaret den rigtig godt (en ekstra lydtjek fra sælgeren). Mirage bliver ejet af Klipsch.

Der findes selvfølgelig andre højtalere i samme prisklasse, men det var en lille udpluk fra de større danske HIFI levenedøre.

Den bedste service, tjo de var gode på hver sin måde. I HIFI klubben fik vi lov til at høre i lang tid. I Expert vidst personen meget om lyd, og om hans produkter.

Der tages forbehold for dårlig dansk korrektur. Hvad fanden det er jo øerne der tæller i dette område! smiley

Mirage kan erhvervs billigere på nettet: (link fjernet)

PS: I kan hidse så meget op i vil på "anmeldelsen" som i har lyst til. Det hele bliver bare igoneret. Det er trods alt bare min oplevelse på disse produkter smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lyd oplevelsen
  • #1   23. mar 2010 Fedt initiativ at skrive sådan en tråd:)

  • #2   23. mar 2010 Fedt initiativ, jeg kunne dog ikke bruge det til NOGET som helst smiley
    -Jeg har ikke selv hørt det, og eftersom at alle vores ører er forskellige, så har vi alle hver vores egen opfattelse smiley

    CM1 er KLART den lækreste højtaler af dem du har testet der. Den skal bare have en større forstærker end den lillebitte NAD der.


  • #4   23. mar 2010 Præcis....

    Alle har ret til at have sin mening, og den har jeg jo så givet.
    Han har dog ødelagt lydbilledet lidt, ved at bruge sådan en kleine forstærker til jobbet.


  • #5   23. mar 2010 Som han skrev er det et "low Budget" system hvor alle skulle kunne være med prismæssigt, man kunne sikkert finde en meget kraftigere og dyere forstærker men så ville budgettet jo også vælte

  • #7   23. mar 2010 Ahh, jeg fortrækkede godt nok CM1 i stedet for ikon, da den var mere spændene at høre på i længden og kan spille flere musik genre smiley


    Jeg vil forslå i tager ned til den lokale expert pusher, og tag en lytter på den Mirage. Det er en ganske nyt produkt, og det er oplevelsen værd smiley


  • #8   23. mar 2010 det er da ellers noget af en anmeldelse du har der

    men problemet i den her test er at du ikke kan sætte det sådan op, og holde de forskellige højttalere op imod hinanden, for de bliver ikke spillet i sammen rum, på samme udstyr, så det dutter ikke det store

    og en sub vil ALDRIG få det til at lyde godt, det vil give noget ekstra, men vil altid halte efter og være slasket

    jeg har til dato ikke endnu hørt en sub der kan følge med i takten, sammen med et sæt standerhøjttalere, så den kommentar "Derfor kræver det en subwoofer, før det lyder godt." den passer INGEN steder ind

    men det er da dejligt at se du har mod på at tulle rundt og lytte og så smide det herind

    +++++ i min bog


  • #9   24. mar 2010 fedt lavet scum cat smiley

    som nogle af de andre er der nok lidt under mit budget men jeg bliver nok nød til at tage ud og lytte til mirage alligevel for at finde ud af hvordan det lyder smiley

    så tak for den øjen åbner.


  • #10   24. mar 2010 Godt arbejde! Lad os få flere, af den slags anmeldelser, her inde! smiley

  • #11   24. mar 2010 Tak Tak alle sammen smiley

    Når jeg kommer til Århus (som nok sker i påske ferien) så tager jeg lige en lytter i samme prisklasse i de lokale HIFI pusher smiley

    Min far er også virkelig brændt varm på de Mirage og overvejer kraftig at købe dem smiley

    Jamo S606 kan købes meget billigere på nettet, hvis nogen er interesseret smiley http://www.dustinhome.dk/pd_5010131554.aspx


  • #12   25. mar 2010 Jeg er også blevet stor Mirage fan.
    De levere sku en fantastisk lyd ! ! !


Kommentér på:
Lyd oplevelsen

Annonce