{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.816 visninger | Oprettet:

Højttalerkabel {{forumTopicSubject}}

Godaften HFG-brugere.

Jeg har efterhånden gået og tænkt lidt over at få nogle nye højttalerkabler. Men hvad byder markedet på, når det skal være til at betale og samtidig ligge inden for samme lyd'gengivelse som mine nuværende?

Grunden til at jeg overvejer et evt. skift - er udelukkende fordi, jeg godt kunne tænke mig et mere æstetisk kabel med terminering.

Kører lige nu med Dali SilverWave Four (Bi-Wire) i en længde af 2x2 meter.

- Casper T.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Højttalerkabel
  • #1   20. mar 2010 Du køber vel bare nogle af Dalis fine bananer i træ, og sætter dem på smiley

    Til prisen ,så tror jeg ikke der er meget, der kan banke de silver wave...


  • #2   20. mar 2010 Det bliver måske lidt pebret - for ingen ting smiley

    399 ,- for 4 stk.
    Det skal så ganges op da der er to højttalere = 798 ,- Og så skal der jo også være til forstærkerne. Så er vi oppe på omkring 1200 kr - for 12 stik.
    Det lyder en anelse pebret hvis du spørger mig smiley


  • #3   20. mar 2010 Casper T:)

    du kan også købe dali Spader og lodde dem på 69,- for 4..



  • #4   20. mar 2010 Rasmus B
    - Spørger du mig, så er det ikke så flot igen med spader. De "gemmer" sig helt bag højttaleren.


  • #5   20. mar 2010 Okay;)

  • #6   20. mar 2010 du skal da have nogle WBT spader på

  • #7   20. mar 2010 Majik
    - Nu går prislejet da vist helt galt.
    Tvivler på det kan svare sig at købe sådan nogen, fremfor et nyt kabel (2100 kr for 12 stk spader.)


  • #8   20. mar 2010 Det behøve ikke koste en bondegård. Dem her ;

    http://www.av-connection.dk/?PGr=2052&ML=452

    og så lidt krympeflex naturligvis.


  • #9   20. mar 2010 Glemte link til krympeflex ; )

    http://www.av-connection.dk/?ML=557




  • #10   20. mar 2010 Ja der kan ikke være ret lange ben i at udføre det lille indgreb med krympeflex og de små bananstik.
    Men hvordan vil det komme til at se ud, når det er færdiggjort?

    Og kan man mon gøre noget ved den triste og kedelige farve, SilverWave har?
    - Med et æstetisk udseende, mente jeg kablet som helhed.


  • #11   20. mar 2010 Fa spader og bananer så er spader helt klart at fortrække rent lydmessigt, hvor bananer bare er nemme.

    En lødning vil jeg så abselut ikke anbefale, da det også kan forringe lyden. Nu er det jo sølvbelagte kabler du har, så jeg ville helt klart anbefale at bruge dem utermineret.....

    Jeg har lige lavet et sæt højtalerkabel af Mundorf sølv/guld 1,5mm, der blev jeg nød til at monterer med spader da mine højtaler kun kan tage spader (intet utermineret eller banan), jeg købte nogle spader til 800,- som jeg kort efter skiftede til nogle i sølv til 2000,- og der var altså kæmpe forskel.
    Men havde jeg muligheden så ville jeg bruge dem uterminerede.......

    Hvad er dit prisleje for kabler, så er det lidt nemmere at anbefale noget smiley


  • #12   20. mar 2010 PR !

    Er ikke meget for at skulle tage bananstikkene af - af din simple grund, at det er meget nemmere at have med at gøre.

    Havde ikke i min vildeste fantasi troet, at spader/bananstik af anden type materiale kunne lave en så stor forandring i lyden, at den ville være hørbar.
    Men jeg hælder nu en gang til brug af bananstik, da jeg synes, det ser mere "rigtigt" ud.

    Har ikke umiddelbart tænkt over prisniveauet - men som sagt skal de matche de nuværende SilverWave Four, som har en nypris på 1400,-

    Hvor dybt i lommerne skal man grave, for at finde noget tilsvarende - der bare er æstetisk samtidig?


  • #13   20. mar 2010 Som jeg forstår på dit indlæg, så er det udseendet som kommer i første række og ikke lyden???????



  • #14   20. mar 2010 PR !

    Jeg synes bare umiddelbart, at de SilverWave er ret kedelige - både ved terminering og ved den grå farve af selve kablet.
    Nok er det ikke just noget man ligger mærke til - men stadig en anelse kedelig og ikke noget "fancy" over det.

    Jovist kommer lyden også som en væsentlig faktor. Vil ikke nedgradere, blot for at få et flottere kabel.
    Men spørgsmålet er, hvor langt man skal op for at få noget tilsvarende - som samtidig ser godt ud.

    Umiddelbart, så synes jeg selv, at have fået mit anlæg til at lyde som det skal med det nuværende kabelvalg.


Kommentér på:
Højttalerkabel

Annonce