721 visninger
|
Oprettet:
Hvorfor CV? {{forumTopicSubject}}
hej alle HiFi nørder..
der er en ting jeg ikke kan få ind i mit hovede.
Hvorfor køber folk CV?
jeg mener bare. en højtaler der ligger mellem PA og hjemme brug. hvor der er gået så meget på kompromi. og hvor lyden bliver farvet så meget.
jow jow de kan spille højt, og med killa bass. men er det virkelig det, det handler om?
synes tit og ofte de bliver stillet op i så rum. som drengeværelser. på max 20 kvm. Hvorfor?????
ved godt det er smag og behag.
men altså der er så mange lækkre højtaler der ude. som spiller RENT... hvorfor ikke vælge dem?
nov 2006
Følgere: 25 AV-enheder: 7 Emner: 234 Svar: 5.325
aug 2005
Følger: 4 Følgere: 3 AV-enheder: 2 Emner: 11 Svar: 53
Det er jo forskelligt om folk er til den helt ren lyde eller høj og vild bass.. Som jeg ser det, er det oftest senere i de unges liv den rene lyd kommer frem, og så er der dem, der går efter det fra starten af, og der har du så en ægte hifinørd =)
nov 2006
Følgere: 25 AV-enheder: 7 Emner: 234 Svar: 5.325
jun 2008
Følger: 27 Følgere: 28 AV-enheder: 1 Emner: 22 Svar: 1.360
Mht farver lyden, du finder ikke mange CD'er hvor lyden ikke er "farvet" og vildt manipuleret. Selv ved "live" musik, er der pillet, skruet, justeret og manipuleret med lyden. Så resultatet ofte har meget lidt , med det "rå" produkt at gøre.
Det er lidt ligesom dem, der ikke vil røre ved bas og diskant reguleringerne, for de vil høre den "ægte" lyd, * FNIS * hvis de vidste hvor meget, der er pillet ved lyden i forvejen, det får et "hjemme brug" af tonekontrollerne på +/- 3-4 db, til at ligne vand.
Man skal vælge det, der lyder bedst i ens egne, og ikke naboens, ører ; )
feb 2008
Følger: 2 Følgere: 1 AV-enheder: 1 Emner: 43 Svar: 96
jan 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Derudover er designet enormt fedt !
okt 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 32
aug 2005
Følger: 55 Følgere: 65 AV-enheder: 8 Emner: 196 Svar: 4.568
Jeg høre til den gruppe herinde, som ikke kan fordrage de nye CV modeller, men igen det er smag og behag.
Jeg holder mig til de de gamle hifi-modeller, som jeg for det første synes spiller million gange bedre, har bedre byggekvalitet og sidste men ikke mindst bedre enheder, delefilter og kabinetkvalitet
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 13 AV-enheder: 1 Emner: 104 Svar: 877
aug 2005
Følger: 55 Følgere: 65 AV-enheder: 8 Emner: 196 Svar: 4.568
Ja i forhold til de nye ja.
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 3 AV-enheder: 4 Emner: 12 Svar: 641
CV er for mig en konfirmanthøjttaler. Den er stor og dominerende og indgyder respekt. Lidt ligesom hvis man har den hurtigste knallert i klassen, eller er den første der har fået fisse.
Det tager et par år men så indser man at der er andet i livet end rødt kantophæng, livsfarlige køretøjer og premenstruel sex.
Jeg ønskede mig også brændende et sæt cv da jeg var konfirmationsklar. Ikke mindst fordi alle "de seje" (læs mange af dem der blev fubar få år senere) havde dem.
CV handler om at kunne give en mavepuster når man spiller højt og ikke en skid andet, og hvem synes ikke det er lidt sjovt, bare en gang imellem?
Jeg holder idag 100% på at det er noget forbandet skrammel, og jeg ville aldig eje et sæt CV, men de har deres plads på markedet, og tjener et formål.
Så kan man rulle øjne alt det man vil, men de gør det da meget godt. Det er bare en fase, ligesom første gang man opdager bryster kan bruges til andet end føde. Men i modsætning til bryster går CV hurtigere af mode
Sjovt nok har jeg det på samme måde med 80% af alle dagens JBL konsum modeller.
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 4 AV-enheder: 8 Emner: 88 Svar: 847
maj 2007
Følger: 7 Følgere: 5 AV-enheder: 1 Emner: 65 Svar: 138
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 3 AV-enheder: 4 Emner: 12 Svar: 641
F.eks er Jubilee Ti250 en fantastisk højttaler, hvor dens efterfølger Ti 260 slet ikke deler dens egenskaber.
Og deres store ES serier er også fede.
apr 2007
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 851
Hvis dem der ejer cv er glade og tilfredse, er alt vel som det skal være ? Lyd er en individuel oplevelse, nogen synes cv lyder godt, andre foretrækker noget andet ?
jul 2009
Følger: 5 Følgere: 4 AV-enheder: 4 Emner: 33 Svar: 104
de cerwin man kan købe i dag er noget værre lort
Hvorfor CV?