{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
721 visninger | Oprettet:

derude .
derude .
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 15

Hvorfor CV? {{forumTopicSubject}}

hej alle HiFi nørder..

der er en ting jeg ikke kan få ind i mit hovede.
Hvorfor køber folk CV?
jeg mener bare. en højtaler der ligger mellem PA og hjemme brug. hvor der er gået så meget på kompromi. og hvor lyden bliver farvet så meget.
jow jow de kan spille højt, og med killa bass. men er det virkelig det, det handler om?
synes tit og ofte de bliver stillet op i så rum. som drengeværelser. på max 20 kvm. Hvorfor?????

ved godt det er smag og behag.
men altså der er så mange lækkre højtaler der ude. som spiller RENT... hvorfor ikke vælge dem?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge indendørs gibsvægge 8.000 kr.
  • reparation af tv 2.000 kr.
  • Demontering af garderobeskabe og bringer den ned ad trappen 1.400 kr.
  • Install a spotlight in leaving room 500 kr.
  • El arbejde af montering af tørretumbler og på montering af nyt 450 kr.
  • Håndvask sidder fast 625 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor CV?
  • #1   18. feb 2009 vi har jo alle en CV alder vi skal igennem, jeg må da sige at falder jeg over et sæt dc12, så ryger de med hjem, de spiller godt, men de nye er ikke ret gode

• #2   18. feb 2009 Fordi mange unge ikke går efter det.. Og når du skriver cv er det sku et hvidt begreb.. Der er STOR forskel på cv's modeller, men hvis du hentyder til de nye, har du da ret..

Det er jo forskelligt om folk er til den helt ren lyde eller høj og vild bass.. Som jeg ser det, er det oftest senere i de unges liv den rene lyd kommer frem, og så er der dem, der går efter det fra starten af, og der har du så en ægte hifinørd =)

• #3   18. feb 2009 jeg må da indrømme de er jo perfekte til en gildesal eller et pool rum, der hører de ligesom til ikk?

• #4   18. feb 2009 Som kristoffer skriver, er CV et vidt begreb.

Mht farver lyden, du finder ikke mange CD'er hvor lyden ikke er "farvet" og vildt manipuleret. Selv ved "live" musik, er der pillet, skruet, justeret og manipuleret med lyden. Så resultatet ofte har meget lidt , med det "rå" produkt at gøre.

Det er lidt ligesom dem, der ikke vil røre ved bas og diskant reguleringerne, for de vil høre den "ægte" lyd, * FNIS * hvis de vidste hvor meget, der er pillet ved lyden i forvejen, det får et "hjemme brug" af tonekontrollerne på +/- 3-4 db, til at ligne vand.

Man skal vælge det, der lyder bedst i ens egne, og ikke naboens, ører ; )

• #5   18. feb 2009 jamen det er vel en smags sag, jeg ved bare at jeg fortrækker deres lyd og sådan er det jo bare, måske er det fordi jeg er totalt tone døv men så er det jo godt at man kan mærke bassen

• Jacob F
    Jacob F Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #6   18. feb 2009 Dels fordi de leverer god lyd til folk der hører meget Dance, HipHop og lignende "bassforherligende" musik smiley

Derudover er designet enormt fedt !

• #7   18. feb 2009 har lige købt de nye cvhd63. de er ikke store ligesom mange andre cv. men spiller tilgengæld rent. ikke ligesom store buldre højttaler. skal det spille højt til billige penge så vækg cv.

• #8   18. feb 2009 Det er en smagssag hvad man prioritere som god lyd.

Jeg høre til den gruppe herinde, som ikke kan fordrage de nye CV modeller, men igen det er smag og behag.

Jeg holder mig til de de gamle hifi-modeller, som jeg for det første synes spiller million gange bedre, har bedre byggekvalitet og sidste men ikke mindst bedre enheder, delefilter og kabinetkvalitet

• #9   18. feb 2009 vil sige at de gamle cv er spiller rent

• #10   18. feb 2009 mike N

Ja i forhold til de nye ja.

• #11   18. feb 2009 Ja der er forskel på CV, men når det bruges som begreb som her, er der nok ikke den store tvivl om hvilke modeller der tænkes på.

CV er for mig en konfirmanthøjttaler. Den er stor og dominerende og indgyder respekt. Lidt ligesom hvis man har den hurtigste knallert i klassen, eller er den første der har fået fisse.

Det tager et par år men så indser man at der er andet i livet end rødt kantophæng, livsfarlige køretøjer og premenstruel sex.

Jeg ønskede mig også brændende et sæt cv da jeg var konfirmationsklar. Ikke mindst fordi alle "de seje" (læs mange af dem der blev fubar få år senere) havde dem.
    CV handler om at kunne give en mavepuster når man spiller højt og ikke en skid andet, og hvem synes ikke det er lidt sjovt, bare en gang imellem?

Jeg holder idag 100% på at det er noget forbandet skrammel, og jeg ville aldig eje et sæt CV, men de har deres plads på markedet, og tjener et formål.
    Så kan man rulle øjne alt det man vil, men de gør det da meget godt. Det er bare en fase, ligesom første gang man opdager bryster kan bruges til andet end føde. Men i modsætning til bryster går CV hurtigere af mode smiley

Sjovt nok har jeg det på samme måde med 80% af alle dagens JBL konsum modeller.

• #12   19. feb 2009 Tja kan kun svare for mig selv.. For det første så har jeg bare en svaghed for cerwin vega, ja vel en form for forelskelse hehe. Dernæst syntes jeg CV er perfekte til min musik-smag som dance, house, hiphop osv. Meget muligt at forelskelsen går over, men i øjeblikket lever den i bedste velgående smiley Skal vel også siges at jeg er noget af en bas-fanatiker...

• #13   19. feb 2009 CV er fint til dem som høre musik som passer til CV's lyd. Næsten alle har jo haft CV på et tidspunkt? så der må jo være noget over dem de har ramt rigtigt? Jeg har også haft Cerwin-Vega CLSC-10, og dem var jeg sgu glade for. men da jeg så indså at der var andet i verden end bass, og hiphop musik købte jeg et par B&W DM603S2.. Og jeg må indrømme at CV var nok de højttalere jeg har været mest glad for! Jeg ku aldrig i mit liv finde på at købe dem igen, men jeg var tilfreds i over et år.

• #15   19. feb 2009 Ja det kan de da. Men det er ikke så tit deres "almindelige" højttalere før det, og det er som regel også de lidt ældre modeller der skinner.
    F.eks er Jubilee Ti250 en fantastisk højttaler, hvor dens efterfølger Ti 260 slet ikke deler dens egenskaber.

Og deres store ES serier er også fede.

• morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 851
    #16   19. feb 2009 Folk køber det de får anbefalet fra steder som dette... Tænk over det næste gang der er en tråd pålydende "hvilken højtaler skal jeg købe????" smiley

Hvis dem der ejer cv er glade og tilfredse, er alt vel som det skal være ? Lyd er en individuel oplevelse, nogen synes cv lyder godt, andre foretrækker noget andet ?

• #19   14. aug 2009 Jeg ved ikke om det er en fase man skal igennem, det er da noget lort at lukke ud. Jeg har haft mange højttalere, rigtig mange endda. jeg er 29 og kommer så åbenbart aldrig over "fasen", ja en vega spiller rigtig højt, men jeg synes til gengæld også at de spille pisse godt. igen er det en individuel vurdering som man ikke kan pådutte andre, vores måder at høre ting og musik på er jo ikke ens. Og jo, der er sikkert mange højttalere der "spiller bedre" men det er jo heller ikke samme fabrikat, igen tag en BMW og en AUDI i samme prisklasse, de kører jo godt hver især, men de kører jo heller ikke ens. jeg synes at cerwin wega LAVEDE fede højttalere. men det var da de lavede DC og AL serien og før disse.
    de cerwin man kan købe i dag er noget værre lort

Kommentér på:
Hvorfor CV?

Annonce