1.000 visninger
|
Oprettet:
CV kriterier? {{forumTopicSubject}}
Hvorfor er det så mange folk der kritiserer Cerwin Vega?
Har selv lige købt et Cv anlæg.
og syntes selv det spiller godt ?
Og jeg syntes endnu mine mangler bas xD hvor mange andre siger de kun er til Boom Boom!
Men er også ny i Hifi faget, og er ikke godt at indstilling, men det kommer vel på et tidspunkt
(Xls-28, Xls-6, Xls-6c <-- mine Cv's.)
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 AV-enheder: 2 Emner: 20 Svar: 1.131
jeg troede selv mine JWS højtalere spillede fantastisk til prisen... det gør de ikke.. dog gav de nye mellemtoner og diskanter et kraftigt løft i lyden... men nu hvor jeg har mit Dali & Rega sæt, så spiller musikken helt anderledes...
feb 2010
Følger: 10 Følgere: 11 Emner: 24 Svar: 1.573
dec 2011
Følger: 1 AV-enheder: 1 Emner: 10 Svar: 37
Ham jeg snakkede med sagde
Hvis det ikke var nok, kunne jeg bruge de 2 sidste udgange så i stedet for 105watt, fik hver front 210watt hver, er det stadig for lidt ?
jun 2008
Følger: 27 Følgere: 28 AV-enheder: 1 Emner: 22 Svar: 1.360
okt 2005
Følger: 5 Følgere: 4 AV-enheder: 3 Emner: 69 Svar: 303
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 20
Jeg er ikke hellig, forskellen er bare jeg har brugt mange år få mit anlæg sat sammen og fået det jeg synes lyder godt sammen, Jeg kan da stadig godt lide at se en film med så meget bas man får det fysisk dårligt
Mvh
Christian S
jun 2008
Følger: 27 Følgere: 28 AV-enheder: 1 Emner: 22 Svar: 1.360
feb 2010
apr 2010
Følger: 8 Følgere: 7 AV-enheder: 1 Emner: 9 Svar: 302
Jeg kan alligevel godt lide at du belærer om hvordan man lytter musik, og fortæller at du har brugt mange år på dig grej, men som den eneste her ikke har oprettet noget...
jun 2008
Danni-boy... Jeg synes måske ikke det her er det rette sted at vise hvad for noget anlæg man har. Og hvis jeg skrev det nu ville du jo bare synes jeg gjorde det for at blære mig med mit grej.
Jeg skrev indlægget for at prøve at forklare manden humlen i hans spørgsmål. Ikke for at fornærme nogle.
apr 2010
Mener bare hvis man skal "belærer" andre om sine erfaringer, er det rart for andre at se hvad ens erfaring er bundet ud (altså grejet).
Har set folk herinde der konstant er bedrevidende end alle andre og så kører med et eltax setup.
Eller for den sags skyld mange af CV-folkene der, selv mener de ved alt om alle modeller af CV osv.
I de 2 tilfælde lukker jeg helt af. Men har man til gengæld noget lidt mere seriøst grej, er jeg mere tilbøjelig til at lytte efter (da chancen for at man faktisk ved noget er større)...
Så derfor...
apr 2010
jun 2008
Jeg har nedjusteret mine højtalere til SA 2K, Jeg bruger Lc højtalerkabel. Black magic mk2 Xlr kabler. 21 century 100A hybridforstærker med mullard 6922 rør. Luxman D 600s cdafspiller. Revel B15A sub. Supra strømkabler/skinne.
apr 2010
Men ingen tvivl om niveau´et er langt over CV (og meget andet for den sags skyld), men det fandt vi jo først ud af da jeg spurgte
dec 2011
Følger: 1 AV-enheder: 1 Emner: 10 Svar: 37
Og helst skulle op i en meget størrer reciever?
apr 2010
Og der er ikke udgange til effekt heller. Det burde hifiklubben af alle vide. Det er deres egne produkter.
Men som der også blev sagt. Så er de jo sikker på du kommer igen.
apr 2010
okt 2006
Følger: 22 Følgere: 21 AV-enheder: 1 Emner: 9 Svar: 189
Idag tror jeg bare jeg har enset at der findes "andre" mærker derude som er langt federe og har kvaliteten med sig. Personligt kunne jeg aldrig finde på at købe CV idag, og det er rent og skær fordi jeg syntes de lyder kedelig, diskanten er skinger og trættende at høre på i længden, og bassen er hår og kontant jo, men hård og kontant som 2 papkasser der slår mod hinanden.
Jep, idag hader jeg CV, og fanboys som gør det til mere end det er!
Vil faktisk ikke engang eje et sæt på mit lokum.
Desværre ser vi forskelligt på hvad god lyd er. og folk skal selvfølgelig have deres meninger om hvad der lyder godt, så længe jeg må have mine.
sep 2007
Følger: 31 Følgere: 30 Emner: 34 Svar: 702
Og jeg siger bare at hvis man skal have bare en lille bitte mikro smugle "god" lyd ud af dem kræver det mindst et EQ på 2x31 bånd ! som det tager flere uger og tilpasse fordi de er så besværlige de papæsker!
nov 2010
Følger: 12 Følgere: 11 AV-enheder: 1 Emner: 6 Svar: 234
Jeg synes mine VE15 vegaer lyder hammer godt, men hvis jeg høre Norah Jones så jo da det lyder 100 gange bedre på min vens B&W anlæg, og Gregoriansk munke kor eller en god film på en anden af mine venners Wilson Watt Puppy 5 med Focals serie under Grand Utopia tjoooh det lyder fandme af noget der rykke ved tårekanalerne!
Men det hele kommer an på ens humør, pengepung, stilgenre man lytter til og hvordan man vil bruge sit anlæg. Hvis man har er mobildiskotek ville jeg nok ikke tænke B&W som de første, og et sæt PA dobbelt 15" er sgu ikke lige min favorit til The Beatles. CV har x-faktor og de kan fandme levere stiv p*k i bukserne på en 19 årig dreng når man smider Chase and Status eller Datsik ft. Excision på. Det er lækkert, måske ikke om 10 år, men man har da godt nok heller ikke meget at give sig til hvis man beholder det første sæt højtaler man køber resten af livet.
Jeg har da både selv VE15 CD70 VS120 samt F3/Lyd Audiovector 2 (nu med mørnet kant
Men et fuldt stereo anlæg der kan klare en VILD fest og samtidig lyde uhyggeligt meget bedre end samtlige PA højtalere jeg nogensinde har lagt øre til for under 6000-7000 kr er sgu et godt springbræt ud i Hi-Fi verdenen uden at man skal brænde dyre high-end højtalere af til en fest fordi nogle ikke kan styre deres trang til at vride volumenknappen om.
Det er jo ikke fordi at majoriten af folk der ejer CV hader alle andre mærker :-b
God aften til alle på forum herfra, og vær nu lidt positive og konstruktive som de par stykker jeg har spottet herinde er
nov 2007
Følger: 34 Følgere: 34 AV-enheder: 4 Emner: 47 Svar: 770
okt 2008
okt 2008
forkert... der findes også Apple fanboys, PS3 fanboys, x-box fanboys osv osv... og alle grupper forsøger at gøre deres sovekammerat endnu bedre... de er glad for det, ganske vist... men konstant bliver det gjort til mere end det er...
feb 2010
okt 2008
fin venligst punkter frem hvor jeg fremhæver Zensor til mere end de er... ? jeg har været kritiske over for dem...
den kommentar hører ingen steder hjemme og er faktisk en lodret løgn... for det du skriver passer ikke...
feb 2010
Jeg har ikke brug for at finde links, da du jo godt ved det er sandt hvad jeg siger.
okt 2008
og jeg roser dem fordi de spiller godt... grunden til jeg nævner Rega Brio R forstærkeren er jo fordi det er den jeg har tilsluttet... kan jo ikke sige hvordan den spiller med en Onkyo, Denon eller Harman Kardon forstærker når jeg ikke har sådan noget eller prøvet det jo... simpel logik...
og ja, de gør det godt til film, jeg bliver overrasket... men hver eneste gang jeg har anbefalet eller rost højtalerne så har det været MIN mening... og siden du ikke har lyttet til dem, enten med en Rega forstærker eller anden forstærker, synes jeg egentlig du skal lade vær med at udtale dig om dem...
feb 2010
Du nævner altid din rega, fordi du mener at diskanten bliver for lys med de andre forstærkere. Samtidigt med at du nu indrømmer du ikke har hørt dem på ret meget andet. av av..At skyde sig selv i foden LOL...
Og jeg har da heller ikke udtalt mig om Zensor i denne tråd. Har udtalt mig om din fanboyisme overfor dem, to vidt forskellige ting
okt 2008
dog har jeg ikke helt ret, jeg har haft prøvet min Pioneer VSA EO3 forstærker til højtalerne da min Rega forstærker først kom et par dage efter... og med den Pioneer forstærker var diskanten umenneskelig... helt forfærdeligt...
så jeg har ikke påstået at Rega er det eneste der duer, jeg har påstået at en lys forstærker er et dårligt valg til Zensor højtalerne...
og så ved jeg at Rega + Zensor er et godt mix... jeg har det jo stående i stuen...
jeg har ikke hørt zensor med NAD forstærker, så kan ikke sige om det spiller bedre med Rega eller ej...
men det er så dejligt at blive beskyldt for noget der ikke passer... og så lige fra dig, made my day...
feb 2010
Har beskyldt dig for og være glad (fanboy agtig) for Zensor serien og din Rega, og det virker du da stadig til og være?
okt 2008
det tager jeg som en klar beskyldning om at være fanboy... noget som har vist sig ikke at holde vand...
og nu prøver du at snakke udenom...
men vi lader den bare ligge, for det er ikke det tråden her handler om...
okt 2008
okt 2008
okt 2008
nov 2007
Følger: 34 Følgere: 34 AV-enheder: 4 Emner: 47 Svar: 770
Så du siger altså der er noget der hedder 'rigtig lyd'? At god lyd ikke er en subjektiv ting? For selv om man er super glade for sine CV, så er der stadig fejl og mangler - altså de spiller ikke perfekt. Altså må der kun være en slags lyd der er korrekt.
Jeg går så ud fra at din 'rigtige' lyd er en højttaler der spiller helt lineært (og dem er der ikke mange af).
Hold da op det må være kedeligt at have det sådan som du har det.
Hvis du byggede dine egne højttalere som skulle være perfekte, ville du så heller ikke lytte til dem? Ville du bare lave målinger, målinger, målinger, indtil alt var helt lineært?
Regner med du forstår min pointe, så stopper bare her.
apr 2010
Som sædvanligt
apr 2010
apr 2010
okt 2008
jeg har aldrig sagt noget i nærheden af at der findes korrekt lyd... jeg påpeger bare at hvis man ikke kan se fejl og mangler ved ens højtaler / mærke så er der en vis fanboyisme over det... man kan sagtens være tilfreds, men stadig finde nogle punkter hvor et kan forbedres...
du kalder det ikke at spille perfekt, jeg kalder det ambitioner...
feb 2010
CV kriterier?