{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
749 visninger | Oprettet:

DAC til pc {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg lige prøvet som i gamle dage at sætte den bærbare til anlægget for at stene lidt Youtube.
MEN! Lyden er da helt hen i skoven. Kunne bare høre diskanterne skratte og det hele var af lort til.

Jeg er med på at lydkortet måske ikke er det bedste til den slags, men synes det var vildt.

Jeg har dog en gammel Creative digital konverter og skifteboks liggende, ville det have nogen indflydelse på lyden tror i?
Jeg er ikke lige kommet helt med på vognen hvordan og hvorledes signaler opfører sig på vejen til forstærker, men lover at forbedre mig smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedrivning af væg 4.000 kr.
  • Ingen lyd på TV 500 kr.
  • Udskiftning af armatur til køkkenvask 1.150 kr.
  • Genbrugspladsen/ slå græs og fjerne ukrudt 1.650 kr.
  • Placering af opvaskemaskine inklusiv sokkel 1.250 kr.
  • Installation af opvaskemaskine 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DAC til pc
  • Hergeir V
    Hergeir V Tilmeldt:
    aug 2008

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 30
    #1   8. feb 2009 det afhænger også af lyd kvaliteten som videofilerne er lavet i. oftest er det lorte lyd pga. at man vil holde filstørrelsen nede.

• #2   8. feb 2009 Heh, ja regner også med at det har noget af skylden.
    Det var nemlig min kæreste der skulle høre en masse musik, og hun er hardstyle fan. Kæft det var noget skrald... Lød som om højttalerne blev voldtaget.

• #3   8. feb 2009 Den bedste løsning (signal vejs messigt) ville være at benytte en USB DAC. For den giver mulighed for at trække det længste signal ledning som USB (officielt maks. 5m. men pt. kører jeg selv med 12m. og der fås aktive repeater kabler, hvis man vil være sikker på at kunne trække mere end 5m.)

Grunden til at det bedre at benytte USB, er at dette signal i princippet er fri for jitter, og det bliver checksum kontrolleret og bufferet i lydkort enden. (Ingen af delene bliver S/PDIF)

Så sæt dit lydkort klods op ad din forstærker, og så bare ha en lang USB ledning, og en traditionel kort kvalitets signal kabel fra lydkortet til forstærkeren.

USB DAC er selvfølgelig ikke automatisk ensbetydene med god lyd, men signalvejen er da optimeret!
    Jeg tør ikke udtale mig og anbefale noget på markedet lige pt. men mange snakker rigtig godt om Silverstones EB01.

Men se evt. denne artikel: http://www.burn-it.dk/index.php?type=post&id=1350

• #4   8. feb 2009 micma18: Nu er det kun for at lege smiley Det lyder som en fed løsning, men tror det er for meget at gøre ud af det til det brug jeg har.

Men tror mit største spørgsmål er om højttalerne kan tage skade af de "dårlige lyde" der er i sangene. Altså om et dårligt signal kan skade dem.

• #5   8. feb 2009 Tjaaa... det kan de da!
    Effekterne til diskant enheden er eksempelvis langt langt lavere end til bas enheden. Så hvis der kommer megen højfrekvent lyd eller forvrænget signal, så sætter man jo diskantens liv på spil....

• #6   8. feb 2009 Tænkte jeg nok.. Så er kær'sten bandlyst som DJ

Kommentér på:
DAC til pc

Annonce