749 visninger
|
Oprettet:
DAC til pc {{forumTopicSubject}}
Nu har jeg lige prøvet som i gamle dage at sætte den bærbare til anlægget for at stene lidt Youtube.
MEN! Lyden er da helt hen i skoven. Kunne bare høre diskanterne skratte og det hele var af lort til.
Jeg er med på at lydkortet måske ikke er det bedste til den slags, men synes det var vildt.
Jeg har dog en gammel Creative digital konverter og skifteboks liggende, ville det have nogen indflydelse på lyden tror i?
Jeg er ikke lige kommet helt med på vognen hvordan og hvorledes signaler opfører sig på vejen til forstærker, men lover at forbedre mig
aug 2008
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 30
feb 2009
Følger: 2 Følgere: 1 AV-enheder: 1 Emner: 15 Svar: 120
Det var nemlig min kæreste der skulle høre en masse musik, og hun er hardstyle fan. Kæft det var noget skrald... Lød som om højttalerne blev voldtaget.
jun 2006
Følger: 22 Følgere: 20 AV-enheder: 5 Emner: 51 Svar: 2.219
Grunden til at det bedre at benytte USB, er at dette signal i princippet er fri for jitter, og det bliver checksum kontrolleret og bufferet i lydkort enden. (Ingen af delene bliver S/PDIF)
Så sæt dit lydkort klods op ad din forstærker, og så bare ha en lang USB ledning, og en traditionel kort kvalitets signal kabel fra lydkortet til forstærkeren.
USB DAC er selvfølgelig ikke automatisk ensbetydene med god lyd, men signalvejen er da optimeret!
Jeg tør ikke udtale mig og anbefale noget på markedet lige pt. men mange snakker rigtig godt om Silverstones EB01.
Men se evt. denne artikel: http://www.burn-it.dk/index.php?type=post&id=1350
feb 2009
Men tror mit største spørgsmål er om højttalerne kan tage skade af de "dårlige lyde" der er i sangene. Altså om et dårligt signal kan skade dem.
jun 2006
Følger: 22 Følgere: 20 AV-enheder: 5 Emner: 51 Svar: 2.219
Effekterne til diskant enheden er eksempelvis langt langt lavere end til bas enheden. Så hvis der kommer megen højfrekvent lyd eller forvrænget signal, så sætter man jo diskantens liv på spil....
feb 2009
DAC til pc