{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.193 visninger | Oprettet:

Bluesound vs. Yamaha vs. DAC/PC {{forumTopicSubject}}

Hejsa jeg går og spekulere over hvilken løsning der vil være den bedste for mig. Jeg har et Emotiva anlæg bestående af en effektblok, forforstærker, DAC og en cd-afspiller, jeg ønsker at kunne afspille musik fra Tidal på mit anlæg og har kigget lidt på Bluesound og Yamaha musiccast som udgangspunkt men så kom jeg til at tænke på at der er en USB indgang på min DAC så i princippet kunne jeg bare sætte et kabel fra min laptop til DAC'en og wupti så er der musik.
Kan godt se man kommer til at mangle det trådløse plus muligheden for at udvide systemet med højtalere i resten af huset men det tror ikke bliver aktuelt lige med det første alligevel. det vigtigste er lydkvaliteten og brugervenligheden.
Så spørgsmålet er, er bluesound bedre end yamaha både lydkvalitet og brugerfladen på deres apps? og er de to løsninger bedre end min løsning med et USB kabel til min DAC?
Bonus spørgsmål, betyder længden af Kablet noget, skal bruge et kabel der er min 3-5m måske 7 alt efter hvor jeg placere min laptop

på forhånd tak for svar smiley
Mvh Casper


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bluesound vs. Yamaha vs. DAC/PC
  • Lars E
    Lars E Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 258
    #1   11. feb 2018 mht. længden af kablet, så gælder det for usb at det max må være 5 meter.
    Jeg kan ikke sige noget om lydkvaliteten hvad angår bluesound vs. yamaha, men jeg tror ikke du vil opleve nogen særlig forskel der, andre parametre såsom rummet og dine højttalere har meget mere at sige.

    Med en pc har du mulighed for selv at vælge afspillersystem, og kan skræddersy løsningen.


  • #2   11. feb 2018 Lav det som det kan lade sig gøre tror ik det betyder det store prøv og se hvodan det fungere men ja jo mindre kabel jo bedre , men er sikker på det ikke er noget du kan høre om det er 2 m eller 7 m

Kommentér på:
Bluesound vs. Yamaha vs. DAC/PC

Annonce