{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.303 visninger | Oprettet:

Forstærker til stort festivalsanlæg {{forumTopicSubject}}

Hey Folkens

Mig og mine kammeraters anlæg, blev overdøvet af dubstep fra nabocampen sidste år, på roskilde festivalen.
I år har vi valgt at smide en masse penge i vores anlæg.

Min kammerat fik et tilbud på 2 stk. Cerwin Vega V-15F som han købte til anlægget på vejne af gruppen.
Fra sidste år har vi allerede 2 stk. Cerwin Vega XLS 6.

Vi står og skal bruge en forstærker, den skal køre på kunne bilbatterier, da vi laver en vogn ud af alle højtalerne.

2 stk. Cerwin Vega XLS 6:

Diskant : 1” hornladet softdome
Bas/mellemtone : 6,5”
Frekvensgang -3dB) : 50-20.000 Hz
Impedans : 6 ohm
Følsomhed : 85 dB
2-vejs basreflekskonstruktion
Optimized Waveguide-hornkonstruktion
Delefrekvenser: 2000 Hz
Max-effekt: 125 watt (peak)
Magnetisk afskærmet
Sikringskredsløb (for diskant)

Cerwin Vega V-15F
Frekvensgang -3dB) : 26-20.000 Hz
Impedans : 8 ohm
Følsomhed : 102 dB
der står 400 watt de få steder jeg kan finde på nettet, men 800 watt på de annoncer jeg kan finde på dba. Ved ikke rigtig noget om lyd, så det kan være 400+400 = 800?

Jeg er helt lost på forstærker området.
Hvor mange penge skal, der til for at vi kan få en forstærker der kan trække alle de her watt og hvor skal vi kigge henne?

På forhånd tak, alle råd er og kommentarer er meget velkomne


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forstærker til stort festivalsanlæg
  • #2   11. jun 2013 Whazz, monoblokke vil de kunne bruge hvis de alene kun skal trække basserne og så med en separat forstærker til diskant og mellemtone smiley men det vil være den mest effektive løsning smiley

    For at holde det nede i prisen så evt xzound madness monoblokke til bas og 4 kanals til resten? det burde ikke overskride 2 kilo smiley


  • #3   11. jun 2013 Jeg takker for dit svar.
    Havde godt regnet med at det kommer til at sluge en masse strøm, vi regner med at tage en vogn fyldt med lastbil og personsbil batterier med, som vi får løbene ladet op.

    Hvor mange watt burde jeg lede efter på de her monoblokke smiley ?
    Ved virkelig intet om Hi-Fi, men nu tog jeg tjansen til at spørge internettet til råds, inden vi kommer til at gøre noget dumt og brænder ting af smiley


  • #6   12. jun 2013 Jo det kommer da til at tage lidt strøm smiley husk sikringer samt gode tykke kabler.. vælg for guds skyld ikke det tynde røde kabel som følger med i det sæt til 300 kr ved tsvansen for det smelter bogstavelig talt hvis der ingen sikring er på så tykke kabler samt sikringer er vigtige smiley

    de madness blokke skulle lave 800 watt rms i 4 ohm hvilket de ikke helt gør men de laver nok effekt til at trække de basser som i har ( dem der sidder i v15f) men valget af jeres højtaler er ikke så heldig da v serien har det med at smide en diskant eller 2 samt flere andre problemer så hvad det angår har i lidt trukket katten i sækken.. et sæt pd18-d så havde i været meget bedre kørende eller stort set hvilken som helst anden model cv smiley


  • #7   12. jun 2013 Magnus, ja det kan du men hvis det skal være billigt og det er LANGT fra alle som du kan slå lpf fra smiley

  • #9   12. jun 2013 Næ men så skulle de også endnu en gang udskifte højtalerne hvis de skulle smide en masse penge i det smiley

  • #10   12. jun 2013 håber i har en rigitg god oplader med det kommer til at sluge alt for meget strøm.. en boominator ville havde været en bedre ide at videre bygge på smiley

  • #11   12. jun 2013 Michael, de skriver at de blev overdøvet sidste år og det er begrænset hvor mange du kan overdøve med boominator smiley

  • #12   12. jun 2013 Boominatoren kan nu ellers spille +110dB

    Bertram:
    Nu skriver du godt nok at du har en masse batterier med. Hvis du gerne vil slippe for det, kan du evt købe en TK2050, og så bruge 24 volt. Det kan også sparke udmærket igennem.
    Som det er nævnt før, bør du droppe de XLS 6. Følsomhed på 85dB? Kan du ikke bruge til et festivalsanlæg :b Specielt ikke hvis dine andre højttalere er på 102.


  • #13   12. jun 2013 Jeg har fundet nogle brugte Xzound X2000 Madness til 1000 kr. stykket, det lyder meget rimligt hvis udsalgsprisen er 2000?
    Hvis vi køber sådan 2 her, så har vi power nok til vores 2 stk. V15F med 15" sub?
    Skal vi så ikke bruge andet udstyr en gode kabler og vores bilradio?

    Sidste år brugte vi vidst ikke forstærkere til de to CV XLS 6, så de er ligemeget i den her sammenhæng tror jeg.


  • #14   12. jun 2013 rene hvor længe vil du selv gi det setup i leve tid på fuld knald pr batteri jeg vil max gi det 2 timer ? så det lige pludselig mange batterier der skal til bare for et par timers musik om dagen smiley

    drop de mono blokke og tag rasmus råd bil hifi og festival anlæg høre ikke sammne og hvorfor bruger en bil radio den sluger os en del ? vis kun havde xls 6 som højtaler sidste år skal der jo ik så meget til før andre kan over døve dem med deres anlæg..


  • #15   12. jun 2013 rasmus mente faktisk ikke den kunne spille så højt men Ja så burde det faktisk snart være nok smiley

    michael, kommer lidt an på størrelsen af batterierne men nej ikke specielt lang tid smiley men en bil radio bruger nu ikke meget strøm smiley



  • #16   12. jun 2013 en bil radio sluger mere en man tror og når det festival anlæg bedtyder den extra tid man kan hive ud af sine batterier end el smiley ved ik lige med 100% sikker hvilke enheder man bruger i boominator mon ik de findes kraftiger enheder til samme formål smiley

  • #17   12. jun 2013 Til dhb kunne en bilradio, 2 stks 6x9, neonlys, et køleskab og en vandpumpe holde i 4 dage i mange timer samt det blev brugt endda nogle dage efter før det løb tør og dette var på et 70 amp batteri smiley

  • #18   12. jun 2013 Man kan ikke bare udskifte enhederne i en boominator som man har lyst til.
    Jeg vil anbefale siden festivalanlæg.dk


  • #19   12. jun 2013 Jeg er åbent for alle jeres forslag og råd, så keep em comming' smiley
    Jeg har kigget lidt på TK2050, kan du oplyse mig om hvordan det virker?
    Du sagde det kører på 24v, så man skal sætte 2 batterier på synkron?
    For mig ligner det en printplade og slet ikke noget der kan spille højt nok... smiley
    Det må helst ikke være sådan at en fuld idiot skruer helt op og så det hele smelter.
    Vi håber tværtimod på at kunne spille rigtig, rigtig høj musik og gerne holde fest for hele nabolaget


  • #20   14. jun 2013 Du bliver overrasket.
    Jeg spiller 100dB med 5W

    Watt har INTET at sige når det kommer til stykket.
    Jeg ville nok ikke vælge de små CV'er, hold dig til højttalere med en følsomhed på over 95dB/W og gerne 99dB/W og så køb en TK2050 (eller en TA2020) men TK2050'eren får du meget mere ud af!

    Den har 24V input og så har du bare 2 udgange til dine højttalere.
    Du køber to 100% identiske batterier (forbrugsbatterier, IKKE bilbatterier. Køb to 75Ah batterier fra Marinetorvet.dk de koster 650kr stykket) dem serieforbinder du og så smider du en 25-30A sikring på så tæt på sidste plus-pol som muligt og trækker strømmen videre til din forstærker.

    Så skal i sgu nok kunne komme til at spille højt og hvis i ikke spiller 100% hele tiden så kan i godt klare jer hele festivalen uden at lade jeres batterier.

    Hvis i er i tvivl om noget mere så tag gerne et kig på www.festivalanlaeg.dk og kig i FAQ'en eller brug søgefunktionen. Næsten alle tænkelige spørgsmål er besvaret så læs lidt rundt på foraene og så skal i nok få et super anlæg skruet sammen! smiley


Kommentér på:
Forstærker til stort festivalsanlæg

Annonce