{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  4 / 8 Ohm
  • #2   25. nov 2007 jeg kan ikke slette det endet før midnat.. men jeg fik ikke spurgt i den tråd omkring ohm , ..

  • #3   25. nov 2007 ohm er modstanden...... du kan ikke lav en sub med en forstærker, der kun er stabil i 8 ohm, og en enhed i 4 ohm, det skal passe sammen.....

    men gør som michael g foreslår, jeg har haft denne interresse i 1 år, og det er først nu jeg begynder at tænke på selvbyg......


  • #4   25. nov 2007
    ja godt spørgsmål. ja lavere ohm jo lave modstand og jo større " kortslutning " på forstærkeren. ps dette er en DC modstand, en enhed kan godt have svingende modstand under belastning. selv om en enhed er oplyst til 8 ohm, kan den godt svinge fra 4 - 16 ohm når den spiller.

    jo lavere ohm, jo mere belaster du din forstærker. f.eks. en alm forstærker på 2 x 100watt i 8 ohm kan f.eks yde 2 x 150watt i 4 ohm ( relativt ), og går du længere ned kan den sikker yde mere, men det er så osse næsten det samme som at kortslutte forstærkeren. og det samme gælder hvis du sætter 2 stk 8 ohms enheder til samme udgang på forstærkeren så går du ned i 4 ohm, og igen 2 x 4 ohm enheder = 2 ohm. der ligger mere til det end som så, for man kan koble enheder i serie og i paralel, og så er der det der kaldes for enkelt og dobblet svingspolet eheder. men 2 x 150watt i 4 ohm. vil svare til at du sætte 4 stk 8 ohms enkelt spolet enheder til din forstærker. altså 2 pr kanal. så hvis du vil køre med 4 ohms enheder så sætter du ikke flere end 1 pr kanal. det er svært at forklare og forstå. men du skal nok lære det med tiden.



  • #5   25. nov 2007 Rasmus

    jeg gemmer lige tråden her, for lige nu har jeg en smugle svært ved at følge med, men læser lige op på det :O)


Kommentér på:
4 / 8 Ohm

Annonce