{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.053 visninger | Oprettet:

4 & 8 ohms AV reciever {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg har 4 ældre højtalere der hver er på 4 ohm.
Dertil er der nu investeret i et par nye der kører på 8 ohm.
Jeg overvejer så om der kan strikkes en form for basic hjemmebiograf sammen med disse.

Jeg har læst en masse om at nogle AV recievere er kompatible med 4 ohm, men de fleste på forums anbefaler at man bare sætter AV recieveren til at køre med 8 ohm, da den anden instilling gør lyden dårligere, og sætter 4 ohms højtalerne på, uden at skrue for meget op.

Nu er jeg ikke den store Niels Bohr, men jeg tænker 2 højtalere x 4 ohm = 8 ohm.

Vedlagt er mit paint-forsøg på at beskrive dette. Altså sætte 4 ohms højtalerne i en seriel forbindelse, som hhv. Rear left, og Rear right, (så der er 2 højtalere i seriel på én kanal). Håber det giver mening, ellers må i skrive så kan jeg forsøge at uddybe ?

Bonus spørgsmål: Hvis det overstående lade sig gøre, har i så en fantastisk AV Reciever som i kan anbefale til dette? I retning af 5.1.2. Atmos delen må blive i fremtiden, men så længe den er kompatibel med dette og DTS-X, så ville det være fantastisk.
Jeg tænker ~7000 budgetmæssigt.

Som ny i denne verden er det noget af en jugle, så jeg håber i kan og vil hjælpe ?

(De stående kasser skal forestille højtalerne)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  4 & 8 ohms AV reciever
  • #1   27. nov 2018 Det betyder ikke det store, om man sætter 4 ohms højtalere til en forstærker som er sat til 8 ohm eller omvendt. Og alle højtalerne behøver ikke have samme ohm for at lyde fint i surround.
    Så bare sæt det normalt til og nyd hjemmebiolyden smiley


Kommentér på:
4 & 8 ohms AV reciever

Annonce