{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.564 visninger | Oprettet:

Blæser med strøm fra receiver {{forumTopicSubject}}

Kan man få blæsere der kan fødes af receiveren?
Jeg har en yamaha v1073 receiver. Den har 2 trigger udgange, som jeg tænkte kunne bruges måske?
Jeg har en USB port bagpå også, den bruges bla til yamahas wifi dongle.
Den kunne dog ikke bruges til iPad.?
Er der andre muligheder for tilslutning via receiveren?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blæser med strøm fra receiver
  • Jakob N
    Jakob N Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 5 Følgere: 5 Svar: 371
    #1   4. apr 2014 Du skal vide den maksimale strøm, samt tolerancer for din trigger udgang for at koble en blæser på. Nogle har 12V +-20% og et maks strømtræk på 150mA f.eks. Jeg ville nok sætte en modstand i sere med din blæser så den måske får 70-80% af spændingen.

    Usb er ofte kun lige nok til at få en blæser til at suse rundt.

    Det bedste ville være en lille strømforsyning der bliver tændt af din trigger istedet.


  • #2   4. apr 2014 Der blir lige over 40 grader varmt derinde, så der skal ikke en reel køling til, måske mere lidt cirkulation.. Så 5 volt fra usb er egentlig fint nok..

    Hvis jeg sætter det op fra trigger output, hvordan gøres det?
    Skåret ud i pap:-).


  • Jakob N
    Jakob N Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 5 Følgere: 5 Svar: 371
    #3   4. apr 2014 Det er bare et jackstik med en blæser monteret med en lille modstand, måske 82 ohm, i serie.

    Du skal blot huske at du ikke må have et større strømtræk end angivet men det kommer du næppe til medmindre du køber en voldsom blæser eller parallel kobler mere end en enkelt blæser.


    profilbillede
  • #4   4. apr 2014 Super:-).
    Hva vil der ske hvis jeg smider 2 blæser på sådan 1 Jackson da?


  • Jakob N
    Jakob N Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 5 Følgere: 5 Svar: 371
    #5   4. apr 2014 Så vil strømtrækket blive fordoblet, f.eks vil 2x 12v 125ma parallelt trække 250ma.

    Jeg er ikke sikker, men jeg mener ikke at det anbefales at sætte almindelige blæsere i serie, hvorved spændingen ellers ville fordele sig mellem de 2 ligeligt hvis de er ens.

    Men de fleste blæsere larmer også meget ved 12v, derfor er det bedre at bruge den først nævnte løsning. Modstanden bør tilpasses, så spændingen over blæseren er 6-9v for at opnå et acceptabelt støjniveau.


Kommentér på:
Blæser med strøm fra receiver

Annonce