{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.606 visninger | Oprettet:

Fujitsu Siemens AMILO Xa 2528 problem {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Jeg har sidste år købt mig en AMILO Xa 2528 laptop og den virker sådan set fint, men den har et enkelt ret så irriterende problem.

Nogle gange ca. mellem 2-10 gange i timen så fryser billedet i 2 sek. mens lyden stadig kan høres og fortsætter i baggrunden og så efter 3 sek. så slukker skærmen og blæser hastigheden går lidt op kan man høre, og så igen efter ca. 3-10 sek. så kommer skærmen op igen, men det sjove er at det ikke er systemet som fryser fordi alt det man har trykket på mens den fryser det er nu poppet op osv.
Og så kommer der en fejl meddelselse som en bobbel nede i højre hjørne hvor der står:
The display driver stoped responding and has now recovered.

Nogle gange forbliver skærmen slukket, men så fandt jeg faktisk ud af at hvis jeg slåe det trådløse nætværk fra på den lille skydeknap som sidder foran på PCen så kommer den tilbage igen, og dermed tænkte jeg hmm... så prøver jeg lige at køre med fast kabel til internet forbindelsen i stedet for trådløst og vupti så er problemet væk.
Men så snart jeg slår trådløst nætværk til så kommer problemet tilbage med displaydriveren fucker op.

Nogle gange hyppigere end andre gange.
og faktisk kan jeg side og spille spil uden den gør det, så det virker ikke som om det har noget at gøre med hvor meget graffikkortet skal arbejde eller hvor varmt det bliver.

Og igen så tænker jeg hvad filen har det lige at gøre med om man køre med trødløst nætværk, det er sku da noget af det særeste jeg har prøvet.
De 2 ting hænger jo bare slet ikke sammen.

Det sker i øvrigt uanset om jeg køre på batteri eller fast strøm.

Er der andre med denne fejl på jeres Laptop eller nogen som har en god idé
Alle drivere er de nyeste uden det har hjulpet.

Please hjælp.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fujitsu Siemens AMILO Xa 2528 problem
  • #1   8. maj 2009 det er et hifigalleri ikke et pcgalleri

  • #2   8. maj 2009 Men han har oprettet det i offtopic, så det er fair nok. :o)

    Jeg tænker to ting...

    Enten er det galt med driverne, der på én eller anden måde konflikter, som du selv skriver. Men hvorfor?

    Eller det er noget fysisk med komponenterne i maskinen. Kunne man forestille sig, at det er et strømproblem. Du siger at problemet kun er der, når du tænder for det trådløse netværk...?

    Har du talt med forhandleren om det?


  • #3   8. maj 2009 Ja det er i off topic, så den skulle være god nok jo :o)

    Men nej den gør det også selv om den har stået længe uden at skulle lave noget, så pludselig ud af det blå så laver den sort skærm og genstarter grafikkortet.

    FOrhandler samt producent kender ikke til problemet.
    Frhandleren mener bare jeg skal køre en windows repair, men så nemt tror jeg ikke jeg klare den.

    Men jeg har midlertidig fået svar fra andet forum også hvor en omtaler problemet som værende kendt på nogle få fora og de siger det er fordi graffikkort og WiFi deler samme IRQ og det kan bundkortet åbenbart ikke lige overskue nogle gange, så jeg har fået den besked at jeg skal opdatere BIOS og så skulle det være løst.

    Drivere er ikke problemet.


  • #4   8. maj 2009 Jamen... smiley Så se da at få opdateret den bios. Hehe...

  • #5   8. maj 2009 Er gjort og nu virker det dælme smiley

Kommentér på:
Fujitsu Siemens AMILO Xa 2528 problem

Annonce