{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.390 visninger | Oprettet:

Subwoofer {{forumTopicSubject}}

jeg skal til at have en vildt film subwoofer, som er på niveau med eks. en pb13 ultra, eller en af de større velodyne, og jeg har kigget inde på frequence's hjemmeside...

Jeg har kigget på følgende

Scanspeak 26W
http://frequence-shop.dk/produkter/16-scanspeak-revelator/642-26-cm-bas-8-ohm-paper/


Wavecor SW301
(link fjernet)

peerless XXLS 31 cm bas
http://frequence-shop.dk/produkter/15-vifa-amp-peerless/630-31-cm-bas-xxls-4-ohm-alu/

hvis jeg vil have den som kan give den vildeste eksplosion, men som også er rimelig præcis, hvilken en er så det ultimative valg ?

Og hvis i har andre enheder må i hellere end gerne snakke om dem... smiley

Det skal være 10" helst... MAKS 12"


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Subwoofer
  • morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 851
    #1   12. mar 2012 Synes sgu det er friskt gjort at du vil bygge en sub af en 1500 kroners enhed og kræve den skal spille lige op subs der koster det 10 dobbelte og er konstrueret til ug...

    Må jeg ik få lidt af dit tryllepulver ? smiley


  • #2   12. mar 2012 svs har nok investeret i lidt andet end "kun" enhed... der er også piano lak, forstærker... kabinet.. reklame... det er måske også en del af prisen..

    jeg tror skam sagtens de enheder kan "nogenlunde" følge med...


  • #3   12. mar 2012 jeg vil ikke have en enhed til 1500 kr... De tre jeg har linket til går fra 1645 - 2375 kr. og det synes jeg er rimelig meget af "kun" en enhed at være..

    Men som sagt, må i også komme med andre forslag smiley


  • #5   12. mar 2012 jeg nævnte "præcis" også... smiley Den skal være god til film... en cv går aldrig under 25 hertz smiley

  • #6   12. mar 2012 "en CV går aldrig under 25Hz"
    Ejh der vil jeg da godt lige have have lov at sige dig imod! Det med at enheder ikke går under et vist antal Hz er noget vås. Alle enheder på 12" og derover i et godt kabinet kan spille 20Hz. Om du kan høre det er op til den enkelte, jeg kan høre til ca. 20Hz før at det bliver ren følelse i ørene frem for en desideret tone - og vel at mærke at det er højtaleren og ikke rummet man lytter til, for ved 14Hz får jeg et kæmpe boom i mit værelses akustik..

    Anyway - ingen mærkekrig, det er et spørgsmål om den samlede færdige sub smiley

    Hvis du godt vil have en meget præcis bas, så ville jeg da tro du skulle holde dig til 10" (måske 12".. har ikke hørt) i et lukket kabinet?


  • #7   12. mar 2012 Mener den der 21" CV sub er opgivet til og dykke 10db allerede ved 28hz, så det kan ikke være møj den siger under 25hz..

  • #8   12. mar 2012 Der er jo forskel på enheder :b

    Og er det delefilteret?


Kommentér på:
Subwoofer

Annonce