{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
420 visninger | Oprettet:

Subwoofer {{forumTopicSubject}}

Nu hvor nogen af os skal have penge tilbage i skat kunne de jo enten bruges på f.eks noget udstyr til pcen eller musik anlæget (som i mit tilfælde også bruges sammen med min pc)

Har nogen dyanudio emit m10 som en subwoofer skal spille sammen med, så 80hz eller lavere skal være muligt (delefrekvens)

Havde tænk på nogen lidt vildere højtalere til at erstatte mine emit m10,(dybere bas og højere følsomhed)har ledt et stykke tid men ikke fundet noget med der opfylder det jeg søger + en fornuftig pris

Jeg vil ikke have en bulder bas der for det hele til at runge, men mere en bas som hvis jeg gik op i et sæt emit m20 måske den nye emit 30 eller et sæt dynaudio DM 2/8 som har en 8" bas, en dybere strammere bas, ikke noget computer 2.1 logitech,creative bas

Jeg er ikke til port chuffing, en bas port der har uønsket resonanser (hvis der er en bas port).

Jamo S 808 ca 1550kr

Jamo S 810 ca 1800kr, jamo sub 210 koster det samme men skulle have lidt blød bas der ikke er så stram

Audio Pro SW-5 1660kr hos BRL elektronics i sverige (bestillingsvare), i danske butikker koster den ca 2300kr og op

Mission LX-10SUB MKII til 2399kr

ARGON AUDIO MALMÖ SUB 8 til 2699kr

Studio subwoofer

KRK S8G4 2222kr, mener jeg engang hørte en KRK 12S og den lød rigtig godt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Subwoofer
  • #2   12. mar Dali 15 er alt for store

  • #4   12. mar Skal ikke have noget så dyrt bare lidt ekstra og dybere bas

    Et sæt større,bedre højtalere kan også gøre det, men nu har jeg prøvet at kigge og der er ikke blevet købt nye,andre højttalere, så var det måske nemmere at finde en subwoofer også selv om jeg ikke har et high pass filter

    Synes det lidt svært i dag med mindre det er pa at finde et passivt sæt 2.1 hvis nu man skulle have begge dele, lidt højere følsomhed og dybere bas og ikke bare lidt støre højttalere

    Kraftiger forstærker gi mig ikke mere og slet ikke dybere bas

    Havde tænkt på B&W 606 S3 de har en ret god bas, men selv om de på tilbud i denne månede + den første uge af april, synes jeg de er lidt dyre og tror de har for meget top ved høj lydstyrke


  • #6   12. mar En eq gir ikke både dybere bas (så den lyder som modellen større eller som hvis man tilføjede en subwoofer) og mere lydtryk, jo man kan få mere bas ved alm lydstyrke, men så ofre man det maximale lydtryk

  • #8   12. mar Der ikke lige plads til dali 15a, de måler 54 cm i højden og er for store til mit skrivebord + stander

    Eq hjælper ikke, max power fra forstærkeren og højtalerne er stadig den samme og hvordan skulle en eq virke på f.eks en pladespiller eller cdafspiller ?

    Minimum peak power fra min forstærker på 100 pr kanal i 8 ohm, f.eks + 3 db gør igen forskel da min højtaler nok max kan tåle 2db mere men så skal det også være 100% rene watt og skal bassen fremhæves kan de nok ikke tåle mere end 100 watt før de når grænsen

    Små højttalere med dyb bas og høj følsomhed rimer ikke ret godt og slet ikke hvis det skal være ved middelhøjt lydtryk.

    Det også derfor jeg vil forsøger mig med en subwoofer for lavere,dybere bass, kan jeg ikke få begge dele vil jeg fosøge med dybere bass


  • #12   15. mar Har fået mulighed for at købe en elac Sub 2050 til en ok pris, kan den anbefales

Kommentér på:
Subwoofer

Annonce