{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.361 visninger | Oprettet:

Ny smartphone {{forumTopicSubject}}

Hej derude smiley

Nu er min Nokia E52 ved at give op. Den blev inden de to første måneder sendt ind til reperation på grund af en død højttaler - og nu, knap et år efter, er den sørme ved at brokke sig igen. Går ud fra det er en medfødt defekt, da den aldrig siger andet end "boing" når der kommer en mail - men nok om det.

Telefonen skal derfor til at udskiftes, da jeg ikke gider betale for en reparation.
Har kigget lidt på HTC Desire - er der noget umiddelbart, jeg skal være klar over inden evt. køb?

Hvis andre smartphones nævnes, så skal det være fra Telenors mobiler, da jeg blot ønsker at forlænge mit abb og ikke starte et nyt.

Brugen vil formentlig blive:
- En 100 sms'er om dagen. (maksimalt på nuværende tidspunkt)
- Tjek af mail hele dagen.
- Kalender
- Musikafspilning til / fra skole (ca. 1 time dagligt)

Ordet er frit smiley
- Casper T.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny smartphone
  • #1   31. okt 2010 Vent lige en månede, og købe så den nye Desire HD

  • #2   31. okt 2010 Hvad vil fordelene være med HD'en set i forhold til den almindelige?

    - Og er det sikkert, at den kommer i Telenors sortiment?


  • Benjamin L
    Benjamin L Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 56
    #3   31. okt 2010
    Synes du skal tage ud i en Telenor butik og prøve telefonerne. Synes ikke man kan sidde og argumentere for hvilken telefon er bedst, ved, feks at kigge på specs.
    Man skal ud og prøve den selv. Men hvis du spørg mig, er iPhone 4 det bedste bud pt. smiley

    Jeg kunne hvertfaldi kke leve uden en iphone.


  • #5   31. okt 2010 Iphone4 er lidt ligesom en guccitaske.
    Den har et lækkert design, og lækker kvalitet, men der er GODTNOK mange andre tasker som er mere praktiske, og kan meget mere.

    Hvis du skal have toppen af poppen indenfor mobiler lige pt, så er det helt klart en Samsung Galaxy s.
    Skal du have den mobil som kommer lige efter, så skal du købe en HTC Desire.
    -HTC Desire kommer så i en Desire HD, hvor HD jo nok siger sig selv. Bedre udnyttelse af cpu og ram og selvfølgelig HD billeder og video.

    For guds skyld køb ikke en iphone4... det er et total overvurderet produkt, som faktisk allerede var forældet da det kom på markedet.


  • #6   31. okt 2010 iPhone er skam udelukket fra start af. For det første koster den væsentlig mere, og så er jeg ikke ret glad for Apple og deres restriktioner smiley

    Jeg har siddet med en Desire (en fra klassen har den) og den føles rigtig fin i min hånd. Og samtidig synes jeg den er nem at navigere i.


    Hvis den eneste forskel er at Desire HD kan udnytte det hele bedre, så tror jeg godt jeg kan "overleve" med en alm. Desire.
    Jeg kommer som sagt fra en Nokia E52 og det eneste jeg umiddelbart skal bruge den til, er det basale - netsurfing (MSN, facebook) og det ovennævnte.


  • #7   31. okt 2010 .....Men det er da nice, at kunne optage i HD kvalitet, og ligeledes tage billeder i HD ?!
    Derudover så vil den køre meget hurtigere, da der er bedre udnyttelse af dens potentiale.
    Se eventuelt www.mobilsiden.dk


  • #8   31. okt 2010 Billeder har jeg mit spejlrefleks til smiley
    Og at optage gør jeg ikke noget i - har ihvertfald aldrig haft brug for det tidligere.


  • #9   31. okt 2010 Oki.. men jeg havde nu lige ventet et lille stykke tid, og købt den opgraderet model af Desire.


  • #10   31. okt 2010 Jeg må lige ringe til dem i morgen og forhøre mig om, hvornår de evt. får sådan en på lager (den er ikke en gang på deres hjemmeside) - og så om prisen kan svare sig i forhold til de små forbedringer.

  • #11   31. okt 2010 Det bedste bud p.t er HTC desire HD (der kommer i morgen, samt uge 45) ellers er der også samsung galaxy S i9000

    Sony X10, kan måske også gå an, da der kommer en vild god opdatering i dag! smiley


  • #12   31. okt 2010 iøvrigt findes der også en HTC Desire Z, der har fuldt tastetur smiley

  • #13   31. okt 2010 Har kigget rundt på nettet - og af hvad jeg kan finde, så er prisen omkring 1000 til 1500 ,- dyrere end den almindelige Desire. Det må siges at være væsentlig over det budgetterende til en telefon.
    Men forhører mig om prisforskellen i morgen smiley

    Sony Ericsson og jeg har aldrig kunnet komme til at enes, når vi har skullet skrive på samme telefon. Deres brugerflade (ihvertfald på deres ældre mobiler) har været besynderlig og ikke ret logisk for mit synspunkt, når jeg altid har haft Nokia.


  • #14   31. okt 2010 Casper T

    Sony X10 har android, så de er meget ens smiley


  • #15   1. nov 2010 Den havde jeg ikke lige tænkt over. Lidt må de jo så ligne hinanden i deres brugerflade og det hele! smiley

  • #16   1. nov 2010 Har lige haft snakket med en mand fra Telenor.

    Han kunne ikke nævne nogen prisidé for en Desire HD eller sige, hvornår de regnede med at få den hjem.
    Men skal ud og kigge på det her i løbet af ugen (i dag eller i morgen formentlig) og så må vi se, om det er Desire'n der vinder.

    GPS vil jeg ikke klage over at kunne bruge. Min stedsans er så ringe, at jeg knap kan finde rundt i omkringliggende småbyer.


  • #17   1. nov 2010 altså det er jo den samme "krig" hver gang, pt. er der efter min mening 4 kandidater:

    HTC Desire
    HTC Desire HD
    Samsung Galaxy S
    iPhone 4

    alle 4 har hver deres fordele, HTC telefonerne er ikke så lukket som fx iPhone 4, MEN til gengæld er der mange flere apps til iPhone, og forskellen på Apples Appstore, og HTCs store, er jo at ALT skal igennem Apple for at komme i deres store, hvilket giver et noget højere niveau apps, hvor imod, man "bare" kan smide sin app i HTCs store, hvilket efter min mening sænker niveauet gevaldigt.

    udover dét er der 250.000 apps til iPhone hvor der vist kun er 10.000 til HTC lige pt.

    omvendt har alle andre telefoner end iPhone Flash, hvilket jo gør at man kan gå ind på flere hjemmesider på fx Desire end man kan på iPhone, dog er HTML 5 de sidste par måneder indhentet en del på Flash, og 54% af alle hjemmesider understøtter nu Flash, hvor imod i januar det kun var 10% af alle hjemmesider der understøttede HTML 5, så der går ikke længe før at det ikke nødvendigvis er en fordel at gå på nettet med en HTC fremfor en iPhone.

    HTC kan også have applikationer til at køre på "skrivebordet" så man ikke skal ind i dem for at bruge dem, det kan iPhone ikke. til gengæld mener jeg at iPhonens system er mere overskueligt.

    jeg har selv en iPhone 4 (kæresten har en HTC Desire) og jeg må nok indrømme at kvaliteten af iPhonen er en del højere når man står med begge i hånden, den føles bare bedre bygget og mere solid.

    displayet på iPhonen er lysår foran alle andre, det er ligesom at se på en plakat eller sådan noget, det ligner slet ikke et display, det er bare helt kanont.

    med HTC Desire kan man gøre stortset lige hvad der passer en, den kan tweakes til at passe perfekt til ens smag. (det kan man så også med iPhonen, den skal bare først Jailbreakes)

    jeg vil faktisk mene at stiller man HTC Desire, Samsung Galaxy S og en Jailbreaket iPhone 4 op mod hinanden er der ingen tvivl om at iPhonen er overlegen. det er så min personlige mening, og andre kan selvfølgelig have en helt anden mening.

    efter jeg har fået en lille datter har jeg brugt kameraet en del i min iPhone, både til billeder og video, det samme har min kæreste med hendes Desire, og når man efterfølgende ser det på computeren, er der ingen tvivl om at iPhonen vinder.

    nogen har brokket sig over kanterne på iPhonen, at de er hårde mod fx øret når man taler i telefonen, og her har Desire måske fordelen i at have bløde kanter, det er dog ikke noget der har generet mig.

    det vil altid være en smagssag hvad man er til, når det kommer til smartphones, og man vil aldrig kunne blive enige. mange er tilfreds med Desire, og ligeså mange er tilfreds med iPhone. Apples produkter er generelt dyrere end konkurrenterne, men for mit vedkommende synes jeg prisen er fair når man tænker på kvaliteten man får.

    og så er der jo selvfølgelig mail delen på begge telefoner, her er min mening at iPhonen er en del foran, det virker bare til UG, det er lidt mere nørklet på HTC'en.


    jeg har ikke så meget erfaring med Samsung Galaxy S, dog har alle de Samsung telefoner jeg har haft ALTID haft nogle defekter, både software- og hardwaremæssigt, så dem kommer jeg nok aldrig til at sætte min lid til igen.

    Desire HD ser jo lækker ud på papiret, men hold da helt kæft hvor synes jeg den er stor, så det bliver aldrig en mobil jeg vil overveje, uanset hvor godt den fungere..


  • #18   1. nov 2010 Tak for dit indlæg Nick.

    Jeg har i dag også siddet og leget lidt med en IPhone 4 - og den er jo simpelt bygget op, set i den forstand, at den er uhyre brugervenlig.
    Men som du selv er inde på, så er prisen bestemt også derefter og samtidig er det et Apple produkt, som man er nødt til at jailbreake for at få den fulde udnyttelse af.

    iPhone 4 er samtidig udført en anelse mere eksklusivt i dets design - men det er jo generelt æble produkterne, der fokuserer højt på den slags også. Dog ville jeg ikke have noget imod, at HTC'en var udformet som en iPhone 4. Men det betyder heldigvis ikke mere, end at det er ligegyldigt når alt kommer til alt.

    Af de reviews jeg efterhånden har søgt efter, siger flere også, at Desiren i sig selv er stor - men at Desire HD er kæmpe at have liggende i ens lomme. Det er selvfølgelig lækkert med en stor skærm, når man skal bruge den - men den fylder jo en del mere end den tidligere Desire.


  • #19   1. nov 2010 Sidder nu med en HTC Desire - og må sige, at den umiddelbart dækker mine behov, hvis ikke mere end det.
    Lidt forvirrende i starten, nu hvor jeg kommer fra Nokia, men umiddelbart så er det hurtigt lært at benytte sig af.


  • #20   1. nov 2010 det er helt sikkert også en lækker telefon, min kæreste er rigtig glad for hendes. du lærer sikkert hurtigt brugerfladen at kende. dog synes jeg bare stadig ikke at den er lige så let at gå til som iPhonen, men igen er den også i en anden prisklasse.

    jeg bruger meget mail-delen på min, og min kærestes Desire er også sat op til at hendes mail, men det fungere altså bare ikke ligeså godt som det gør på min. men det er helt sikkert til at leve med smiley

    der er både fordele og ulemper med begge telefoner.


  • #21   1. nov 2010 Ja helt bestemt. De er vel mere eller mindre lavet til to vidt forskellige markedsgrupper - dybest set.

    Indtil videre spiller det hele som det burde og den skulle gerne være ved at være sat op. (tager noget tid at vænne sig til touch tastatur, så at kode kontakterne ind var ikke hurtigt overstået! - men det smarte er så, at de bliver linket til facebook, så man får detaljer derfra)


Kommentér på:
Ny smartphone

Annonce