{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.953 visninger | Oprettet:

Spørgsmål til de lidt ældre Denon & NAD fanatikkere :-) {{forumTopicSubject}}

God aften HG,
Jeg overvejer lidt at sælge mine Denon POA 6600 monoblokke (har 2), og min pre-amp som er en Denon PRA-1500. Og overvejer at gå over til et par NAD THX 218. De skal/spiller pt. mine CW VS15 op. Jeg overvejer i givet fald at anskaffe mig 2stk NAD THX 218 også, og kører dem mono, så man få væsentligt mere power at kører trække på, forforstærker er i givet fald ikke besluttet endnu.

Men hvad mener i? Hvordan er lyden i forhold til hinanden? Og vil i stærkt fraråde eller vil i sige god for det?

Hører gerne idéer og erfaringer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål til de lidt ældre Denon & NAD fanatikkere :-)
  • #5   16. jul 2015 Jeg har nu også læst, at hvis man først spænder nogle højtalere for de 218 når de brokoblet, så slår de fra. Læste en der havde problemer med sine 218 blokke når de var brokoblet og skulle spille hans XLS-215 op fordi de mere eller mindre æder alt du kan fylde på dem, og de er nemlig 6ohm. Men hvis han satte sine XLS-15 til hvor 218'erne (han havde to, der hver især var brokoblet til mono, en til hver højtaler som jeg har med mine POA 6600), så kørte de fint fordi XLS-15 var noget mindre effektkrævende for at spille maks. Så han endte med at sælge sine 218'er, og købe Crown i stedet. smiley

    Med hensyn til det med diskanten i 6600 modellen, så har jeg slet ikke noget at klage over der, jeg ved der er mange delte meninger om dette, nogle siger det er der og nogle siger det ikke er, men jeg må nu tilslutte mig flokken der siger det ikke er der, jeg har slet ikke oplevet at diskanterne har været skinger eller skrigende overhovedet. Jeg ved så ikke om det kan være fordi mine for nogle år siden blev gået i gennem af en elektronik ingeniør (mener jeg de kalder det), som gik hele kredsløbet i gennem da der var noget "knas" med blokkene, jeg ved at de blandt andet fik skiftet ladelytterer og kondensatorer (er ikke så meget inde i det, men er ret sikker på det var det han sagde), og de blev vidst skiftet med noget der var lidt bedre, jeg ved ikke om det kan have gjort det, de spiller i hvert fald ganske udemærket nu, lyden klager jeg ikke over, det er mere råstyrke jeg kunne tænke mig noget mere af, så mine Vega'er kan få fuld power smiley


  • #7   16. jul 2015 Jeg har nemlig et par XLS-15 på hånden til næsten halv pris af hvad 1stk ny koster (får et sæt), de er omkring 3år gamle og standen er perfekt, så også derfor jeg overvejer at skifte setup. Jeg synes nemlig også at VS15 spiller vildt lækkert og lyder bedre end mange andre af Cerwin Vega's højtalere sådan allround, men jeg synes der mangler lidt af den vilde bas man forventer fra Cerwin Vega, ikke at de ikke kan leverer bas, men bare ikke i helt sammen mængde som andre kan. Mine VS15 trænger også til en lille makeover, de skal have nyt ophæng til basserne, det orange lag er faldet af flere steder på begge højtalere, men er endnu ikke gennemgående. Kan få begge skiftet for 1299.- smiley

  • #9   16. jul 2015 NAD 208 ville også være en fin effektforstærker. Men de er vist ikke så tit til salg smiley

  • #10   16. jul 2015 Tak fordi du delte dine erfaringer Thomas, det har ført mig et skridt tættere i min overvejelse om udskiftning smiley

  • Martin T
    Martin T Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 92
    #12   17. jul 2015 jeg har trukket min cerwin vega stroker 18" 2 ohm (2x4) over min brokoblede 218 og det var ikke et problem på noget tidspunkt


  • #13   19. jul 2015 tror du skal lade din øre afgøre det for dig det 2 ret anerkendte effektforstærkere og de minder utroligt meget om hinanden ud fra deres data..

    jo kan godt være en nad 218 kan smide 1200watt i 4ohm men i peak og så du lige vidt.. så har skytch også pisse gode produkterog til billige penge vis det man kikker ud fra smiley

    skulle jeg vælge 1 af de 2 nævnte var nok blevet denon poa 6600 mest fordi jeg har hørt og læst en en del der haft problemer med deres 218 hvor det åbenbart har med af stå af efter vis tid dog skulle de være forholdvis billige at lave smiley


  • #14   19. jul 2015 en mulighed kunne os være acurus 250 de skulle være virkelig gode og møg stærke rasmus m herinde har haft sådan et sæt og har kun det indtrykk han har været fuldt til freds med sine acurus 250 smiley

    bare et forslag smiley


  • Martin T
    Martin T Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 92
    #15   19. jul 2015 Det er absolut også en lækker sag ????

Kommentér på:
Spørgsmål til de lidt ældre Denon & NAD fanatikkere :-)

Annonce