{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.093 visninger | Oprettet:

Spørgsmål til snedkeren {{forumTopicSubject}}

Jeg har sådan et tv møbel her

Det er i massivt eg 40mm. I bunden på midten har det et ben magen til dem man ser i hjørnerne.
Det er købt brugt. Tidligere ejer har haft et skævt gulv og derfor har møblet ændret sig efter hans gulv. Det bukker ligesom op uden i sidderne.
Det kan se ud som om det bare falder på midten, men her er det faktisk lige og istedet "for højt" i sidderne.

Faktisk står møblet kun på det midterste ben, mens det svæver let på de 4 andre ben.
Jeg har tidligere haft malingbøtter og stå i hver side, uden det tvang siderne ned.

Nogen gode ideer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål til snedkeren
  • #1   15. mar 2014 Dette er blot en tanke/ide.

    Prøv at tage dit tv møbel ud på badeværelset og ta så et langt varmt bad så der kommer fugt i rummet der kan trænge ind i træet og gøre det blødt, vil tro siderne så falder imod jorden og bliver plant.

    Måske du skal klodse den op på midten så siderne hænger løst.


  • #2   15. mar 2014 Varme og fugt er noget der kan få træet til at gå tilbage til sin oprindelige form, som Morten også er inde på.

    Du vil sikkert opleve at overfladen derefter er lidt ru, men en sæbespånebehandling og sandpapir, så er det silkeglat bagefter


  • #3   15. mar 2014 Har tænkt fugt, da jeg som gammel gulvmand ved hvad det gør ved trægulve:-)
    Det møbel vejer bare 70-80kg og så er der sgu langt derud:-).

    Møblet som det er nu, er nærmest klodset op da klodsen i midten er eneste berøring til gulvet. Hvis der var plads kunne jeg dreje det rundt.
    Og sådan har det stået i et halvt år uden at falde, så er sgu bange for der skal strenge metoder til:-).

    Ellers må den op på en sækkevogn og ud på badeværelset
    Måske en uge på badeværelset kan gøre en forskel:-)


  • #4   16. mar 2014 Så må du igang med de dersens spændestrope aller hvad det nu hedder så kan du virkelig sætte dem i spænd

  • #5   17. mar 2014 Som sagt så gjort:).

    Tror det er det tætteste jeg har været på en skilsmisse:). Glæder mig til fruen kommer fra job:)


    profilbillede
  • #6   17. mar 2014 Har du lagt noget ind under midten? Så siderne kan falde lidt?

  • #7   17. mar 2014 Ja der har jeg lagt et stykke terrasseplank, så den "svæver" ca 5 cm over jorden i begge sider

  • #8   18. mar 2014 Efter halvandet døgn stående i et varmt og periodevist fugtigt badeværelse uden noget ser ud til at have trukket sig OVERHOVEDET (gætter på den skal stå langt flere dage, hvis der skal ske noget)overvejer jeg at ændre taktik..

    Min tanke er at tvinge møblet på samme måde som det først er blevet påvirket på. Ved at vende det på hovedet. Sådan at benene peger i vejret.

    Og så ellers ligge temmelig meget vægt på kun centralt?

    Er sikker på at det i første omgang er blevet skævt ved et nedsunket gulv på midten og så har der stået et relativt tungt tv derpå.

    Den "nye" tanke er det noget i kan tilslutte jer? Jeg overvejer at sætte den tilbage i stuen og så lade den stå på hovedet en uge´s tid med 100kg eller noget lige på midten.

    Det er jo i bund og grund skidelækkert at bordet ikke er til at rokke ud af form, hvis ikke det var for at det lige er det der er sket:)


  • #9   19. mar 2014 En lille opdatering. Projektet er nu flyttet til stuen og har nu ca 100 KG direkte på området, så nu SKAL det møbel rettes op:)

    profilbillede
Kommentér på:
Spørgsmål til snedkeren

Annonce