{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
768 visninger | Oprettet:

Problem med forforstærker {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg oplevede i dag at strømstikket til min Emotiva XSP-1 (forforstærker) faldt ud, mens den var tændt. Da det skete så jeg et lille lysglimt. Jeg tror det kom inde fra selve forstærkeren.
Den kan godt tænde nu, og virker helt funktionel, men der kommer intet musik ud af den.
Jeg har prøvet alle inputs og forskellige kilder.

En anden ting der er anderledes; normalt siger forstærkeren en lille klik-lyd når der omskiftes mellem de forskellige inputs - altså fx cd og aux indgangen. Den kliklyd er der ikke mere.

En tredje og sidste ting; forstærkeren kan selv skifte mellem 110 og 230V (den gør det automatisk). Når den er tændt nu lyser lampen ved 230V (selvfølgelig), men når jeg slukker på kontakten bag på forstærkeren (altså ikke den normale slukknap), skifter den over på lampen der viser 110V inden den slukker. Jeg ved ikke om dette er noget den altid har gjort, men jeg har bare lagt mærke til det nu.
Kan det have noget med sagen at gøre, eller er det fordi spændingen falder fra 230 til 0V over nogle sekunder, og den derfor i en kort periode viser 110V ?

På forhånd tak

Rasmus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problem med forforstærker
Kommentér på:
Problem med forforstærker

Annonce