{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.551 visninger | Oprettet:

Gammel NAD vs Ny lille Denon {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.
Jeg går og overvejer, at skifte mit gamle NAD anlæg ud med en lille smart denon.
Mit NAD anlæg består af en nad 319 kombineret efekt og forforstærker, som er biwired med en NAD 214 efekttrin.
De 2 klumper slæber et sæt B&W 603 s3 gulvhøjtaler, og de gør det virkelig godt, masser af overskud.
Mit problem er bare, at konen er ved, at væretræt af at se på min nad kasser smiley
Så jeg havde overvejet at nedgradere lidt, men stadig hvor jeg kan få en fin lyd ud af højtalerne.
Jeg har så kigget lidt på denne sæt.
(link fjernet)
Men er der nogen der har erfaring med forstærkeren?
Ud fra det man kan læse sig lyder det jo meget fornuftig til prisen.
Høre gerne jeres mening.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gammel NAD vs Ny lille Denon
  • #1   14. jul 2013 Du ville blive ked af at have den Denon, til noget B&W som er større end en lille kompakt højttaler....

    B&W er meget kendt for at være en del strømkrævende for at spille optimalt. Der findes "mindre" integreret stereo forstærkere som er kraftige nok, i fht. den NAD løsning du har nu, men så skal der nok kigges lidt udenfor HiFi Klubben smiley


  • #3   15. jul 2013 Tak for jeres input, høre gerne fler.

    Men det lyder som om jeg skal et smut i klubben og høre på sagerne.
    Jeg blev nok lidt fanget af, at der stod: 2Den digitale 65-watt forstærker er kraftig nok til at trække et sæt virkelig gode hi-fi-højttalere, så du har næsten frit valg på alle hylder"
    Og jeg mener bestem ikke mine B&Wer er noget voldsomt på nogen måder, så de må ligge i midten et sted, og så var alt godt smiley

    (BEKLAGER JEG SKRIVER FRA ET ANDET LOGIN, MEN 20MIN EFTER MIN KONTO VAR OPRETTET KUNNE HIFI- GALLERIET IKKE GENKENDE MIN MAIL)


  • #4   15. jul 2013 Som der står med "næsten frit valg på alle hylder" Det er mest kompakt højttalere som kan stå på en hylde ol. smiley

    B&W er kendt på en lav Db (følsomhed) som gør dem tungere at trække end de fleste andre højttalere smiley


  • #5   15. jul 2013 Min erfaring fra jeg bla var ansat hos HiFi Klubben, fik jeg prøvet en ting eller to af... Og jo, den kunne da slæbe en B&W stander/kompakt højttaler, men selv med de OK lette Dali gulvhøjttalere i forskellige størrelser, var IKKE noget jeg personligt ville anbefale. De små forstærkere er skam stærke, men kun til "hylde-højttalere"
    Andreas H, forstå mig nu ret smiley smiley


  • #6   15. jul 2013 Der var et hint af en joke i min tidligere bemærkning, men lad den nu ligge smiley

  • #7   15. jul 2013 Jeg kan godt være enig med dig Andreas H, i at en aktiv højttaler måske ville fungere godt i den store stue, hvor fruen kan brokke sig smiley

    - Brian S, du må have dig et "lege-rum" til bla. HiFi smiley
    Det har jeg selv lige fået indrettet, og det er længe siden noget så fedt er sket i vores lejlighed ! smiley

    Og hvis man spørger mig kæreste, så er det ikke så galt hvis een forstærker fylder en smugle, i fht. at have 2-3 (For + effekt forstærker mm.) smiley


  • #8   26. jul 2013 Tak for inputs.
    Jeg har lidt kig på denne.
    Den er efter, hvad jeg har fundet indtil vidrer den kraftigste af de små kompakte og den der får mest ros.
    Nogen der har erfaring med den?
    http://www.hifichoice.co.uk/news/article/aura-note-premier--pound;1495/10170


  • #9   27. jul 2013 Det kunne godt være det var sådan en sag jeg skulle gå efter.
    Synes bare det virker mærkelig, at der skulle være så meget kræft i den lille sag som de skriver.
    Kassen er jo ikke engang 30x30
    Jeg ved selvfølgelig godt det ikke kan samlignes med en "rigtig" anlæg med det lyder som om den godt kan vække liv i et par gulv højtaler.


  • #10   27. jul 2013 Hvis i godt kan lide de små kompakte forstærkere, så skulle i prøve en Rega Brio R smiley
    Den er der også en del saft i, med fin kontrol over mine AudioVector M3, selv ved meget høj vollume smiley


  • #11   28. jul 2013 Jeg har aldrig lyttet til den Aura, men nu er Rega'en jo kun en forstærker, der er ingen DAC, CD ol. indbygget i den, bortset fra den meet prisbelønnet RIAA smiley

  • #12   28. jul 2013 Tja... smiley
    Jeg må nu indrømme, at jeg har prøvet en del af de almene ordinære forstærkere fra bla. hifiklubben, og denne kan lidt mere end de fleste jeg endnu har hørt smiley

    Desuden har jeg prøvet en del RIAA i prislejet op til 1500kr, hvor denne ligger i den absoluttetop smiley

    Min Dynavox TPR-2 har svært ved at følge Rega Brio R's integreret RIAA smiley


  • #13   28. jul 2013 Og det er lige nøjagtig det som det her forum handler om smiley At vi taler om erfaringer !
    Jeg har endnu ikke arbejdet med dyere RIAA end til ~5000kr, men alle skal jo starte et sted smiley Dynavox er dog et Tysk mærke, men hvor det så reelt produceres ved jeg ikke noget om.
    Til gængæld så forskellen, og det jeg ville anbefale folk, er hvis de skal bruge pladespiller til andet end nostalgi, så er RIAA'er til under de 1500kr ikke besparelsen værd.

    Men det kan være trådstarter vil komme med lidt indput til voer ideer her, og fortælle lidt om vores ideer her duer til noget? smiley


  • #14   29. jul 2013 Tråd starter, lytter bare med i baggrunden smiley
    Men kan sige, at det jeg søger er en kompakt anlæg denne gang
    og selvom man altid vil gå på kompromis ved sådan en ønsker jeg noget i den gode ende
    Og det virker til, at bla. Den aura får fine andmeldelser, så dukker der ikke andet spændende op den næste uges tid, så tror meget valget falder på den.


  • #15   29. jul 2013 Andreas H, Der har jeg så også prøvet diverse Cambridge, og der er ikke noget nær den samme musikalitet, detaljegra eller nærvær, i fht. Dynavoxen, som jo så ikke er så meget dyere smiley
    Jeg har endnu tilgode at høre en RIAA til under 1,500kr der gør det tilnærmelsesvis bedre/lige så godt som Dynavox TPR-2 smiley


  • #16   29. jul 2013 Pladespiller har været Dual 505-4, med Ortofon OMB-20, Har prøvet VDH The Sea, og DH Labs Silver Sonic Air Matrix (Min personlige farvorit), Restek Challenger forstærker, J-M Reynaud højttalerkabler og 3 forskellige sæt højttalere: AudioVector M3, System Audio Explore og B&W 602DM smiley

    Jeg har også testet et par af NAD's RIAA'er, og der ville jeg så fortrække Cambridge modellerne frem for NAD (Det siger iøvrigt ikke så lidt? smiley )


  • #17   29. jul 2013 Af pladespiller har jeg også prøvet med en af mine kammeraters ældre Technics Tangentialarms model, som trist nok spillede bedre end min Dual (Specielt på detaljegraden)

  • #18   29. jul 2013 Her er lige link til annoncen ^^ Så ved jeg ikke helt hvilken af dem du mener smiley
    http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?iAd=15164
    http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?iAd=18562


  • #19   29. jul 2013 Jeg har også haft kigget på den Audioblock CVR100.
    Men der der skulle eftersignende være mest kraft i den lille Aura.
    Men ellers et godt bud. Det ser ud til, at have nogen gode specs.


Kommentér på:
Gammel NAD vs Ny lille Denon

Annonce