{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.078 visninger | Oprettet:

Torben W
Torben W
Tilmeldt:
16. mar 2023
Emner: 1 Svar: 2

Højtalere i orden, men dårlig lyd fra Denon anlæg ? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har et anlæg bestående af :

DENON POA-2400 FORSTÆRKER
DENON PRA-1500 FORFORSTÆRKER
DENEN DP-59-L PLADESPILLER ( pt. ikke tilkoblet )
DENON DCD-1290 CD SPILLER ( spiller med denne )
2 X DALI 15a HØJTALERE, restaureret og gennemtestet til UG+.

Højtalerne spiller fint på et andet anlæg. På ovennævnte anlæg, er der virkelig dårlig ( forvrængning, støj, urenhed, mindre lyd, knas ) lyd fra den ene udgang. Hvis jeg bytter højtaler kabler ved udgangen, flytter den dårlige lyd sig til den modsatte udgang/højtaler. Jeg har masseret alle "drejeknapper", uden effekt. Jo, balance knappen holds op med at virke....
Nogen bud på hvad problemet kan være og løsning. Gerne detaljeret, da jeg ikke er nørdet nok til at have indsigt :-).

På forhånd tak og goe hilsner


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Højtalere i orden, men dårlig lyd fra Denon anlæg ?
  • #2   16. mar 2023 Hej har du prøvet at skifte kabel fra forstærker ned til cd ,kun måske være den fejl .mvh per

  • Torben W
    Torben W Tilmeldt:
    mar 2023

    Emner: 1 Svar: 2
    #3   16. mar 2023 Hej Thomas og Per F. tak for input. Satte CDspilleren direkte på effektforstærkeren, og det gjorde ingen forskel. Når jeg skruer op/ned for lyden, så påvirker højre volumenknap lyd, støj og knas mens jeg drejer. Knappen sidder mere "løst" både ind/ud og der er slør, mens højre sidder fast. Så skiftede jeg signal kabel, og det gjorde ingen forskel. Så har jeg prøvet at bytte om på højre/venstre signalkabel, og problemet bliver i samme side. Nogen bud på om højre volumen knappe kan spille ind ? Eller på hvad problemet ellers / iøvrigt kan skyldes ?

  • #5   16. mar 2023 Hej igen har du mulighed at tage med med og til en ven og se om det er sammen fejl og tænker kun på forstærker og hvis ja ,så er vel kun en værested om de kan komme med en pris før du siger ja mvh per

  • #6   19. mar 2023 køre den normal eller directe ind ?

    Pas på hvis du kun bruger effektforstærkeren til at teste med hvis den deaktivere gain,volumen på effektforstærkeren

    Her er test af din effektforstærker

    http://www.worldofhifi.dk/?page=galleries&album=hi-fi_og_elektronik-91_nr-4&img=23777


  • #8   20. mar 2023 kunne være direct er anderledes en normal



  • Torben W
    Torben W Tilmeldt:
    mar 2023

    Emner: 1 Svar: 2
    #9   13. apr 2023 Sendte effektforstærkeren forbi en fagnørd. Det var lodningerne som skulle have et "facelift" :-). Nu spiller anlægget og lyden er super. Tak for input smiley

Kommentér på:
Højtalere i orden, men dårlig lyd fra Denon anlæg ?

Annonce