{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.781 visninger | Oprettet:

tjek de nye billeder/højtalere {{forumTopicSubject}}

tjek de nye billeder der er blevet taget af de nyinkøbte QLN 166 Qubic front højtalere. købte dem i går. de står på spikes med marhoni plader nedenunder for ikke at ødelægge gulvet, men skal have lavet nogle andre. regner med at køre Bi-wiringen med højtalerne, men lige nu er de kun sat til en enkel ledning hver fra producenten Argon. tilmed købte jeg et nyt TMC signalkabel der koster 2000kr fra ny, men købte det brugt og til billigere penge. så nu er lyden ved at være i orden =D syns rigtig godt om dem, de lyder vildt godt uandset hvilken volume de bliver sat til at spille, selvom bas/mellemtone enhederne kun er på 6,5" overraskede det mig hvor god bas der er i disse. men de er virkelig behagelig at høre på, og man kan rigtig sidde sig tilbage og nyde musikken, som en af mine venner sagde man skal ikke være bange for at der kommer en træls lyd for de spiller bare lækkert hele tiden..

kom med nogle kommentare om de nye billeder, højtalerne, og måske bare generelt om mit setup.

vil også gerne høre gode forslag til forbedringer, hvad jeg skal gøre angående fremtige planer og skridt.

MVH Dennis.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tjek de nye billeder/højtalere
  • #1   28. dec 2008 Jacob Steen
    Hej igen =)
    ja det blev det til, kan rigtig godt lide dem indenfor alt, fylder ikke særlig meget, har et elegant og simpelt design, syns virkelig de opfylder mine krav som det ser ud for nu, de kostede mig 1800kr med spikes, marhoni plader og 2x3 meter argon ledninger, derudover købte jeg også et TMC signalkabel hos dem for 600kr.

    jeg syns i hvert fald at de penge er lagt rigitig godt ud, vil selv sige at højtalerne lyder bedre end min storebrors Dali concept 8 højtalere, som han gav 5-6.000kr for..


  • #2   28. dec 2008 har forresten et spørgsmål hvis jeg skal bi-wire dem, så skal jeg vel bare have to ledninger fra hver højtaler og koble til en kanal som normalt på forstærkeren, jeg skal vel ikke bruge 2 højtaler udgange til hver højtaler? det er vel bare at sidde plus fra mellmtone/diskant ledninger og fra bas leninger til plus ved en højtaler udgang på forstærkeren og det samme ved stel.. prøvede at søge om det her på hifigalleri, men fandt ikke noget konkret svar, og blev lidt forvirret smiley

  • #3   28. dec 2008 Jacob Steen
    er det nok?? er det ikke det samme som metalbøjlerne så? de kommer jo stadig til at køre over den samme ledning fra højtalerne af, vil det ikke give samme resultat så? ved godt at der er nok en del bedre signal igennem ledninger end metalbøjler, men stadigvæk?


  • #4   29. dec 2008 Jacob Steen
    okay jamen tak for rådene da, vil prøve med et kabel så, for syns ikke rigtig at jeg kan komme til med to ledninger fra højtaleren til forstærkeren, der er ikke plads i forstærker udgangene til to kabler, så skulle jeg købe et rigtigt bi-wiringens kabel i hvert fald.. og ja har os kigget inde i forummet under bi-wiringen.


Kommentér på:
tjek de nye billeder/højtalere

Annonce