{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.686 visninger | Oprettet:

jens H
jens H
Tilmeldt:
19. mar 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Hjælp til teknisk opsætning af den nye lejlighed {{forumTopicSubject}}


Hej med jer,

Jeg vil gerne starte min lejlighed op på den bedste måde, så tænker at jeg lige spørger jer kloge typer først. Jeg er lidt grøn og mine spørgsmål er lidt all over the place, men håber I kan hjælpe!

Jeg kunne godt tænke mig at tilslutte mine gamle B&O standerhøjtalere til min TV opsætning. Jeg har en WDTV Live, en PS3 og en A-region BD afspiller til film, alle disse tilsluttes til fjernsynet med HDMI. Jeg tænker så at jeg skal ud og finde en receiver/forstærker der kan modtage alle de her lydsignaler gennem fjernsynet, hvor jeg tænker at det skal tilsluttes til forstærkeren med et optisk kabel. Derefter skal lyden ud til mine højtalere, som bruger de klassiske højre-venstre kobberkabler.

Det næste er så, at jeg godt vil kunne afspille den musik der ligger på min NAS i hjemmet fra alle enheder, bærbare og mobiler, og sende lyden til forstærkeren og ud gennem B&O højtalerne. Her er jeg mest lost. Køber man en squeezebox eller hvordan?

Hvordan gør jeg de her ting? smiley

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til teknisk opsætning af den nye lejlighed
  • Dennis
    Dennis Tilmeldt:
    mar 2013

    AV-enheder: 1 Svar: 26
    #1   19. mar 2014 Det ville hjælpe gevaldigt at få nogle flere modelbetegnelser på! På højttalerne skulle der gerne stå fx BeoVox XXXX. Evt. kan modellen også findes ud fra type nummerret. I det tilfælde står der TYPE XXXX.


  • jens H
    jens H Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #2   19. mar 2014 Hej Dennis,

    Jeg har dem ikke fysisk i nærheden, men har googlet mig til at det nok er et sæt beloab penta højtalere, med indbyggede forstærkere i bunden.

    Mvh


  • Dennis
    Dennis Tilmeldt:
    mar 2013

    AV-enheder: 1 Svar: 26
    #4   20. mar 2014 Hvis du vil finde ud af, præcist hvad du har, og fortælle os det, vil jeg gerne hjælpe dig. Som Nicolaj pointerer, er BeoLab Penta ikke en standerhøjttaler, så du har allerede ledt os en del på vildspor. smiley
    Og hvis det er BeoLab Penta (Med forstærker) du har, og ikke fx BeoVox Penta (Uden forstærker), har du ikke brug for nogen anden forstærker, som du er inde på. Du skal i så fald have fat i en forforstærker, dog kan en forstærker med pre-out også bruges, men alt det kan vi tage senere, når vi ved, hvad vi har med at gøre - ellers ender det hele bare i gætterier. smiley


  • jens H
    jens H Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #5   22. mar 2014 Årsagen til at jeg tænker forstærker er fordi det er en kasse der kan samle alle mine lydindput fra TV, WDTV Live, PS3 osv. og sende det afsted til højtalerne, ikke fordi jeg savner en 'forstærket' lyd smiley

    Jeg har kigget på en Yamaha RXV-475 der også har Airplay, så jeg kan spille musik fra mac og derved også musikken der ligger på min NAS. Men jeg ved ikke hvordan det skal sættes sammen.

    Jeg har scannet 3 billeder fra manualen til højtalerne.

    1: http://cloudho.st/i/qbVDpTCD.png
    2: http://cloudho.st/i/R6XJqTCD.png
    3: http://cloudho.st/i/xpwGsTCD.png

    Mit TV har:

    1 x Digital lydudgang (optisk) ( TOS-tilslutning )
    2 x HDMI ( 19-pin HDMI, type A ) - side
    2 x HDMI ( 19-pin HDMI, type A ) - bagside
    VGA-indgang ( 15-PIN HD D-Sub (HD-15) )
    1 x lydindgang ( 3,5 mm stereo mini jack )
    1 x komponentvideoindgang ( RCA-phono x 3 )
    1 x komposit videoindgang ( RCA-phono )
    1 x Høj hastigheds USB ( 4-PIN USB, type A )
    1 x hovedtelefoner ( 3,5 mm stereo mini jack )
    Lydindgang ( RCA-phono x 2 )
    2 x SCART (RGB) ( 21-PIN SCART )

    Mvh


  • Dennis
    Dennis Tilmeldt:
    mar 2013

    AV-enheder: 1 Svar: 26
    #6   25. mar 2014 Undskyld det sene svar - travl weekend. smiley
    Jeg har ikke beskæftiget mig med andet end Bang & Olufsen selv, og end ikke HDMI (så hvis andre har noget at tilføje, så byd endelig ind), men så vidt jeg kan se ud fra manualen, kan du godt bruge en Yamaha RXV475. Den har de ind- og udgange, der skal til, for at du kan tilslutte TV, PS3 osv. via HDMI. Fjernsynet skal tilsluttes via HDMI og den optiske lydudgang.

    Hvis det er den originale manual, du har, lader det til, at du har et sæt BeoVox Penta, der har fået BeoLab 200 eftermonteret, så de svarer til et sæt BeoLab Penta MKII, dog uden display. Da Yamaha'en ikke har pre out til andet end subwoofer, skal du bruge de normale højttalerudgange, som man normalt vil bruge til passive højttalere. Signalet fra Yamaha'en skal tilsluttes Speaker Link indgangene på Penta'erne, som så dæmper signalet og derefter kører det igennem deres egne forstærkere. Så vidt jeg husker, vil højttalerne automatisk tænde, når de modtager et signal, og slukker selv igen efter et stykke tid uden signal. Sådan som jeg læser det, kan Yamaha'en yde 2x80W ved 8 ohm, hvilket betyder at input level switchen på Penta'erne skal sættes i position III.

    Link til manualen (Vælg den danske, der hedder Lyninstallationsguide):
    http://download.yamaha.com/search/product/?language=en&site=europe.yamaha.com&category_id=16446&product_id=1752268


  • jens H
    jens H Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #7   11. apr 2014 Tak for hjælpen Dennis! Der er helt klart noget at gå videre og eksperimentere med

Kommentér på:
Hjælp til teknisk opsætning af den nye lejlighed

Annonce