{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.964 visninger | Oprettet:

Festivals Anlæg - nybegynder - helt blank {{forumTopicSubject}}

Hej Nørder (Håber jeg) smiley
Jeg var på Roskilde i år, og synes det er super fedt med noget musik, så det endte jo med at vi crashede en masse camps.

Næste år vil jeg gerne være bedre forberedt med et Ordentligt anlæg!
Jeg er meget inde i musik til fest, og at holde fest
- Jeg ved bare INTET teknisk om anlæg

Er der nogen der kan komme med et godt forslag til en opbygning af et anlæg? evt. med bilbatteri
evt. et anlæg der skal bygges ud fra en masse links, og forklaring på hvordan jeg sætter det sammen?

Jeg har hænderne skruet korrekt på. og kan lave en masse håndværk selv.

Jeg vil gerne kunne spille cirka 50 mennesker op

Hjælp søges, og hjælp vil blive takket med en masse øl, hvis i selv kommer på roskilde! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Festivals Anlæg - nybegynder - helt blank
  • #1   30. aug 2013 Hvad må det koste for boominator ville være et godt valg at bygge smiley mener den ligger til ca 3-3500 kr at bygge incl alt smiley

  • #2   30. aug 2013 Lad os give det et budget på 5000 MAX MAX MAX

  • #3   30. aug 2013 og helst en god bass - evt. med ekstern subwoofer

  • #4   30. aug 2013 Så skulle der jo være mønt nok smiley Der kommer sikkert andre herind og kan fortælle dig mere om det som også har en erfaring med den. Men der er rigtig mange som roser den smiley


  • #5   30. aug 2013 Venter spændt - men jeg forventer ikke de fedeste svar, da der kommer 1000 nybegynder spørgsmål hvert andet sekund i de fleste forums smiley


  • #7   30. aug 2013 Mr.diy, det er nemlig rigtig og efter sigende skulle boominator have høj følsomhed og derfor være rigtig god smiley mange skriver rigtig godt om den samt så mener jeg også at der bliver oplyst nogle db tal i et af de links jeg har smidt op smiley

  • #8   30. aug 2013 Nemlig mr.diy smiley

  • #9   30. aug 2013 Okay vi har snakket lidt frem og tilbage. Vi har besluttet at det skal være PA, så vi evt. kan spille flere op. den der boominator ser rigtig godt ud, men virker bare for lille smiley

  • #10   30. aug 2013 Større højtalere=større forstærker som giver mindre levetid på batteri. Det at i ønsker at spille op for 50 mennesker på batteri ja det går måske et par timer hvis du er heldig og batteriet er stort nok. Ellers er i ude i at skulle have generator på eller 50 batterier smiley

  • #11   30. aug 2013 Hvis vi nu leger at vi vi smider to af disse efter en trækvogn -
    http://www.danguitar.dk/product/thornton-se15-hoejtaler-400w-1819/
    - kan man så tilslutte det til en bilforstærker og et traktorbatteri, hvordan vil det så hænge sammen? smiley


  • #12   30. aug 2013 Mr. DIY - det lyder godt!

  • #13   30. aug 2013 Jamen hvad så med en generator?
    http://www.powergenerator.dk/digital-generatorer/digital-generator-1.000-w-/-230v


  • #14   30. aug 2013 Nu må de regler stoppe! smiley
    okay, men boominatoren er for lille smiley Nogle andre ideer?


  • #15   30. aug 2013 Wicked! smiley Er der ikke andet ? smiley

  • Johnny E
    Johnny E Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 14
    #16   31. aug 2013 Boominatoren er for lille? Du aner ikke hvad du snakker om. Den banker rigtigt mange af det store anlæg på Roskilde både hvad angår volumen og lydkvalitet, så så bruger den næsten ingen strøm.

    Med dit budget på 5000 finder du ikke noget der kommer i nærheden når vi snakker totale omkostninger for det folk tit glemmer er at deres mega-watt forstærkere bruger meget strøm, strøm koster penge, mange penge i mange og store batterier og/eller opladninger.

    Se den her video: http://www.youtube.com/watch?v=RWjBS5hT3ZU
    Og den her video: http://www.youtube.com/watch?v=Fh9_zeoZN4g


  • Johnny E
    Johnny E Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 14
    #17   31. aug 2013 Du skal forresten bruge ikke 2 stk men fire stk af de højtalere du linker til tidligere for at spille lige så højt som en Boominator med samme forstærker. Og så er kvalitten er de Thornton højtalere selvsagt langt dårligere. Det siger sådan set sig selv at du får noget elendigt bras til 600 kroner for en færdigbygget højtaler ift. at basenhederne der bruges i Boominatoren koster ca. 500 kroner stykket. De er i en helt anden verden kvalitetsmæssigt, og så er det endda nogle ekstremt billige PA enheder.

  • #18   1. sep 2013 Min verden braser sammen! smiley
    - Godt der er lang tid til roskilde!! smiley

    Når, men vi havde faktisk tænkt på at tage 2 af dem jeg havde linket til tidligere, et forstærker min ven har på 600 watt, så en inverter på 1000 watt, så 1 eller 2 Traktorbatterier på 180 ampere
    http://www.harald-nyborg.dk/p3442/inverter-omformer-1000w-12-220
    - Jeg er faktisk Ingen idé om det vil lykkes, men min ven der troede godt at det ville kunne fungere?

    Husk på, at jeg stadig er ny ! smiley Jeg kan ret godt lide boominatoren, den er bare en smule mainstream i min verden? Batteriet der følger med til boominatoren, kan det bruges til noget fornuftigt?


  • #19   1. sep 2013 Mr.diy, 180 ampere/timer er der forskellige måle metoder på.. Ved nogle producenter er det f.eks (tager bare de 180 da de er blevet nævnt) 180 amp pr time i 5 timer konstant så ved de rigtige mærker har du mere strøm på et 50 amp end et 75 amp batteri smiley Men ellers ud over det så ja, det holder alligevel ikke lang tid...

    Frederik, det er muligt det er mainstream men det virker og derfor er det mainstream. Hvorfor ofre penge på noget som ikke er lige så godt? Hvis du vil have noget der er bedre så skal du arbejde hårdt for det for så skal du gå det i dybden for at finde et mere effektivt anlæg plus det bliver nok dyrere... Hvis du mener at en ikke er nok så kan du altid overdrive og købe et kit mere som du kan stille i hver ende.
    smiley


  • Johnny E
    Johnny E Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 14
    #20   1. sep 2013 rene k, batterikapacitet er for forbrugsbatterier altid målt over 20 timers afladning. Det er en international standard for batterimærkning

    For startbatterier er det lidt som vinden blæser da kapacitet reelt ikke betyder noget men typisk ligger den på 65% af den kapacitet der står på batteriet hvis det bruges som strøm forsyning.


  • Johnny E
    Johnny E Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 14
    #21   1. sep 2013 Frederik P, hvis det er det der følger med Boominator pakken er det på 12V 7Ah. Det holder til ca. 20 timer ved fuld volumen før klipning på Boominatoren. Med en inverter og jeres 600W forstærker vil det holde ca. 5 minutter.

    Boominatoren er så strømbesparende (men spiller alligevel fantastisk højt) at hvis der er en LED på forstærkeren for at vise at den er tændt så bruger den 50% mere strøm i tomgangsstrøm.


  • #22   1. sep 2013 Jeg har ikke mere at sige smiley

  • Johnny E
    Johnny E Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 14
    #23   1. sep 2013 Jeg ved det, Mr Diy. Nogle tror jo at lydstyrke har noget med watt at gøre. Watt betyder ikke en hujende fis for lydstyrken. Det er følsomheden. Og så er der også nogen der tror at energi henter man da bare ud af den blå luft. Et stort forbrugsbatteri på 180Ah har ca. 2160 watttimer at gøre godt med (12 volt * 180 amperetimer), og så kræver det ikke den store ledvogtereksamen af regne ud at så holder en 600W forstærker ikke til en særlig lang fest før det skal lades op igen (og det tager 36 timer på Roskilde fordi de bruger 5A ladere).

  • #24   1. sep 2013 Johnny, okay dette var blot sådan jeg fik det forklaret af min gamle lære på skolen men desværre havde jeg ikke selv undersøgt det ordenligt inden smiley

  • Johnny E
    Johnny E Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 14
    #25   1. sep 2013 Nu er det begrænset hvor god musik man får med et sæt thornton højtalere. De lyder jammerligt. Og ja, jeg har hørt dem. Og selvom mine krav til lydkvalitet naturligvis er betragteligt lavere på Roskilde så lever de ikke op til bare et minimumskrav.

  • Mark R
    Mark R Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #26   1. sep 2013 Frekvens området på en boominator ligger ret højt i forhold til Pa systemets??

  • Karsten M
    Karsten M Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Svar: 94
    #27   9. sep 2013 hej, vi har leveret dele til rigtig mange festivalanlæg både i år og de seneste mange år, da vi både har enhederne og forstærkerne til det
    vi arbejder pt med en samlet pakke 2x100w amp med lithium ion batterier + effektive højttalere, mere info inden så længe smiley
    karsten madsen - cadaudio.dk


Kommentér på:
Festivals Anlæg - nybegynder - helt blank

Annonce