{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
924 visninger | Oprettet:

Jan H
Jan H
Tilmeldt:
11. sep 2021
Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 1

forstærker {{forumTopicSubject}}

hej jeg er lidt grøn på det med Hifi sammensætning
jeg har en gang selv bygget to højtaler som den gang hed takeoff
de består af 2 stk 15" bas en mellemtone horn og en Bullet diskant samlet set 250 wath 8 ohm

så går mit spørgsmål på hvilken forstærker skal man vælge til disse
kan man bare købe en effekt forstærker og styre den over en pc eller tlf eller har i en god løsning til sådan en hobby mand som mig vil bare have en god lyd og hvor basserne kan komme lidt på arbejde og gerne til små penge da det kun er på hobby basic


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forstærker
  • #1   11. sep 2021 Jeg ved ikke hvilken forstærker du skal have til dem MEN jeg har jo en Denon pma S10 II tænker at det er en mulighed ydermere så kan du bare købe en d/a konverter og sætte til PC med usb og så phono kabler videre til forstærkeren så kan du for eksempel bruge tidals streaming tjeneste med master kvalitet for lige omkring 200 hver 30. Dag bemærk hver 30. Dag håber dette kunne give lidt inspiration


    Kenneth


  • #2   11. sep 2021 Tænker at den omtalte forstærker ville være fed til at drive de fede basser tror ihvertfald at du får federe bas end jeg nogensinde kunne drømme om men vi må evt. Have vores Søren på banen

  • #3   11. sep 2021 Nej ok og dog med den effekt højttalerne har så skal du jo nok have en kraftigere forstærker til dem men jeg ved det ikke Søren kom glad

  • #5   11. sep 2021 Ha ha lol det ved jeg ikke det er han jo nok ikke men han ved meget ihvertfald men måske du også kunne bruges kære Lasse


    Kenneth


  • #6   11. sep 2021 #4 Det vil jeg da nødig have skyld for at være, for det er jeg bestemt ikke smiley


  • #7   11. sep 2021 kommer an på hvor meget du vil ofre


  • #8   12. sep 2021 Som Michael er inde på, hvad må det koste?
    Forstærkeren behøver jo ikke nødvendigvis være på mere end 50 watt 8ohm rms da det er effektive højtaler (hvor meget HiFi der er i dem er så en anden sag)


  • #9   12. sep 2021 https://forum.recordere.dk/topping-tp60-tripath-digital-amplifier_topic163847.html

    Har en Sony TA-F570ES til salg hvis du er interreseret



  • #10   12. sep 2021 En brugt Bluesound Node 2,og en pa forstærker,det kan gøres for en 2000 til 4000 kr,så brug Bluesound som forforstærker.Det kan styres fra pc,tablet og tlf.

  • #12   15. sep 2021 Jeg tvivler sgu på at det er computer genereret af robotter ligefrem men du har ret Thomas lige et spørgsmål er det dig igen Thomas der ejer hifi2you der er på spil?

  • Jan H
    Jan H Tilmeldt:
    sep 2021

    Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 1
    #13   16. sep 2021 hej alle sammen jeg siger tussende tak fordi i gav jer tid til at svare på min spørgsmål men jeg har haft ekstremt travlt så det er først nu jeg er inde og se svarene nu her jeg fik fat i en gut som hjalp mig med at bestille en digital effekt forstærker og en lille styre boks så jeg kan køre fra en pc så nu håber jeg det kan sparke i mine bas
    så i behøver ikke at skrive mere jeg vender tilbage hvis det ikke skulle du så må jeg lytte mere til jer


  • #14   16. sep 2021 Hejsa Jeg har selv eget et par af dem i mine unge dage. Du kan drive dem med hvad som helst. De er meget let drivene. Jeg har holdt store fester med dem og en ganske alm. hifi forstærker. Jeg har brugt en Technics hifi forstærker og min lille SONY forstærker på 2 x 65 watt til dem. Dom skal du tænke på at det er et par diskoteks højtalere, og de lyder bedst med en ANALOG diskoteks forstærker.
    Dem kan du købe for en billig penge hos Thomann i tyskland.

    Det er et par SUPER!! fine modeller du har dig der... Jeg savner mine helt vildt.
    Dem jeg havde var dom meget om bygget med nogle andre kabinetter.

    Ville meget gerne komme forbi og lytte på dem en dag...

    Hvis det er så smid mig en PM, så får du mit nummer så kan vi tage en snak over fon´en

    Vil dog også lige indskyde at det er 6 ohms højtalere, jeg har den originale beskrivning og samle vejledning af dem som PDF fil.
    De har en følsomhed på 100 Db og kan under optimale forhold give 126 Db

    Hilsen

    Henning


  • #15   16. sep 2021 De kan spille super højt, selv med en lille class d forstærker eller rørforstærker på 2x10 watt i 8 ohm

    profilbillede
Kommentér på:
forstærker

Annonce