{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.424 visninger | Oprettet:

Forstærker {{forumTopicSubject}}

Hej folkens smiley
Jeg har sådan et sæt gamle B&O beovox rl 140, mit problem er, at jeg har prøvet 8 forskellige brugte forstærkere, men det er lidt som om de ikke kan trække dem, eller de blander rundt på de forskellige enheder i højtalerne.
Så det er ingen lyd eller noget der lyder forfærdeligt....
Så ville høre om i har et godt bud på en ikke alt for dyr forstærker der kan klare jobbet? Og hvad man skal kigge efter, så man er sikker på det "passer" sammen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forstærker
  • #1   4. nov 2020 Hej.
    Som du kan se på specifikationerne så skulle der være en nem belastning for forstærkeren så hvis ellers de forstærker du har haft på virker som de skal så er det ikke der problemet ligger, hvordan ser enhederne ud er de mørnet ? hvis ellers enhederne ser fine ud og ikke er sprunget (overbelastet) så tænker jeg fejlen kunne ligge i kondensatorerne i delefilteret som over tid kan tørre ud eller noget er kortsluttet.

    Specifikation taget fra nettet.
    Type: Intro. year: Last sold:
    6501 1986 05-92
    6021 1986 02-94

    Dimensions W x H x D 50 x 70 x 24 cm
    Weight - 15 kg
    Long-term max. input power - 200 watts
    Maximum noise power - 140 watts
    Speaker impedance - 8 ohms
    Frequency range 40 - 20,000 Hz
    Power at 96 dB SPL 2 watts
    Sensitivity 1 W 93 dB
    Distortion - < 0.5 %
    Cabinet principle - Bass Reflex
    Woofer 2 x 16.5 cm - 6½"
    Tweeter 13 cm - 1"
    Crossover frequency - 800/3000 Hz
    Net volume - 38 litres


  • #2   4. nov 2020 ....Så du må have enhederne ud og kontroller kabler/filterne, det er før set at isæt tunge spoler kan være gået løs og forårsaget kortslutninger og i samme ombæring kunne man med fordel skifter de kondensator der sidder i filterne.
    Man kan også kontroller enhederne (de kan jo være brændt af)

    https://www.youtube.com/watch?v=IiLt2O9IE-w


  • #3   4. nov 2020 Som søren skriver, så er det dine højtalere der er defekte.

Kommentér på:
Forstærker

Annonce