{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.559 visninger | Oprettet:

Surround -> stereo manglende tilslutninger {{forumTopicSubject}}

Lige en tanke...
Jeg er glad for min Yamaha surround receiver , mest pga
De mange tilslutnings muligheder , ps3 , Xbox , bluray Projektor, fladskærm Arc ,internet radio , ipad, osv, og er faktisk også rimelig glad for lyden
men går tit og tænker hvad med stereo , og 70% af tiden
Er det jo musik der spilles i stereo , men det er sgu også fedt med lidt snurrerundt lyd til film på lærredet eller lidt ps3/ Xbox
Men der spøger sgu konstant i baghovedet 2 kanals,så overvejer en int. Forstærker i stedet

Men hvad gør man så med alt det andet , som man jo efterhånden ikke kan leve uden

Nogen forslag hvad gør ?












Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Surround -> stereo manglende tilslutninger
  • #1   27. dec 2012 køb en fin stereo forstærker og smid dine 2 kanalers kilder direkte i den og sæt den til din surround som "effekt" til dine fronter så kan du bruge det hele på en gang.

    Har jeg selv haft kørt med og det virker fint, man skal bare huske at justere volumen til det rigtige sted på stereo forstærkeren når man bruger surround


  • #3   27. dec 2012 Hvad Jesper siger kan jeg faktisk også give ham ret i, jo selvfølgelig går du ud og smider 15k til en stereo forstærker skal den nok lyde bedre end din surround, HVIS dine højttalere, lydkilde og kabler er af høj nok kvalitet.

    Jeg bruger selv en surround forstærker med effektblok og har prøvet en del forskelligt stereo og er faktisk mest tilfreds med den løsning jeg har nu ud af det jeg har prøvet


  • #4   27. dec 2012 en surround og en integreret der koster det samme, der efterlades surround forstærkeren i støvet, det da klart.......

    hvis du bruger det meste af tiden på stereo, jamen så skal du da have en ordentlig integreret forstærker. uden tvivl

    hvis man har noget ordentligt grej, så kan man også overleve ikke at have surround


  • #6   28. dec 2012 Lige en tanke mere..
    Hvis jeg finder en brugt int. Forstærker med ny pris
    på måske 30000 og brugt til 15000 , jeg er overbevist om at det må være
    bedre på stereo siden.
    Hvad gør jeg så med ps3, xbox, projektor, og alt det andet
    Der er jo ikke hdmi i sådan en , hvis jeg montere mine kilder i mit tv
    (Mener der er 4 hdmi ind ) hvordan så med lyden ned i forstærkeren


  • #7   28. dec 2012 jeg har gjort det at jeg har kørt lyden ud af mit tv og så i forstærkeren

    alternativt kunne du jo finde en dac der kunne tage flere signalkilder


  • #8   28. dec 2012 Ja det er en mulighed , jeg har ikke helt gennemskuet hvad jeg gør med min projektor + jeg også er lidt bange for at det eneste løft jeg for , er på stereo dele selv om det ville være fedt med lækker stereo , og det var jo også det det gik ud på
    men tror at alt andet vil lide under det smiley
    Jeg er nok ikke helt klar til at droppe surround receiveren endnu med de mange fordele den har
    Men det rumstere sgu i baghovedet skal skal ikke

    FFDP
    Dit første indlæg kunne være en mulighed , men der er ikke plads hverken i økonomien eller i mit tv møbel til begge forstærker

    Jesper
    Jeg prøver også på at overbevise mig selv om , jeg er okay kørene stereo mæssig
    Via min Yamaha og pure direkt , men lysten til at prøve nyt ....

    Ronnie
    Jeg har ganske hurtig / lidt kigget på Audio flight one mk2
    Kan se du har cd afspilleren


  • #9   28. dec 2012 FED cd afspiller, ikke abre fordi jeg har den, men den er så lyttevenlig og naturlig at lytte på, bevares der findes da meget andet der er bedre, men til pengene er den yderst fornuftig

    er det ole´s du har kig på? for den ved jeg er 100% i orden, nogle kan have problemer med dac'en og låge mekanikken


  • #10   28. dec 2012 Nej det er forstærkeren jeg har læst lidt om...
    Synes det ser lækkeret ud , det audio flight
    Men det bliver kun aktuelle hvis jeg skiftet til stereo , og til
    den tid cd mediet vel uddød


  • #11   28. dec 2012 hehe det sagde de også om LP... lever i bedste velgående

  • #12   28. dec 2012 Ja det kan der være noget om
    Og Lp er vel i frem gang , den er skam med i mine fremtid drømme


  • #13   29. dec 2012 Ronnie
    Har du erfaringer med audio flight one mk2 forstærker?
    Har du et link til Ole's annonce på cd afspilleren ?


  • #14   29. dec 2012 jeg har hørt den en enkelt gang, den lavede ikke store indhug i min hukommelse, dvs at jeg ikke synes den var ringe, men derimod var den heller ikke noget ekseptionelt, den gør det ganske godt, lyden husker jeg som var livlig med et strejf af varme.

    ole har ikke sin audia til salg længere, tror han har opgivet, den har ellers været til salg i over et års tid...


Kommentér på:
Surround -> stereo manglende tilslutninger

Annonce