{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.136 visninger | Oprettet:

Når der er RØR i lyden :-) {{forumTopicSubject}}

Hej alle,
I de her tider hvor vi jo helst skal blive hjemme, så fik jeg da tid til at rode lidt med Hi-Fi udstyret...
Har sådan et sæt rør bamser fra Opera Audio Reference 9.9
Single-ended class A på 1 x 28watt pr. stk. bestyrket med 845 rør i udgangen driver rør E182CC indgangsrør ECC88.

Kontrolforstærkeren er med rørbestyrket Riaa ECC83 og line stage bruger ECC81

Det spiller fabelagtig, det bedste mellemtone gengivelse jeg har hørt.
billedet lånt fra nettet (lidt letter) når man skal vise dem samlet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når der er RØR i lyden :-)
  • #1   25. mar 2020 Lækkerier smiley

  • #2   27. mar 2020 Fedt sæt. jeg har selv lige købt min første rør forstærker COPLAND CTA-402. lyden er helt vidunderlig.

    Jeg får nok svært ved at gå tilbage igen.


  • #3   27. mar 2020 Ja for det ikke skal være helt løgn så skiftede jeg fra et Mark Levinson forstærker sæt over til dette her.

  • #4   27. mar 2020 Okay en Mark Levinson. Det er ellers også nogle fede ting de laver...

  • #5   28. mar 2020 Ja det fejlede nu heller ikke noget, Havde en 380S kontrolforstærker og en 333 effekt trin men problemet var at det kun var de gode indspilninger der lød super godt, alt andet lød så dårligt at man ikke kunne holde ud at høre på det, hvilket betød at anlægget kom til at bestemme en stor del af det musik der blev spillet og det kunne jeg sku ikke leve med, havde også deres Riaa 25S og PSU 226 reference transporter no 31 og har stadig DAC nr.35


  • #6   28. mar 2020 Okay det lyder underligt.? Men kender det godt. Jeg har stadigvæk min SONY forstærker jeg købte for mine konfirmations penge. den 30+ år gammel. Den Spiller helt ok. SONY TAF-200 hedder den. Men nu er tiden inde til lidt mere high end lyd.

  • #7   28. mar 2020 Jeg tænker også at en del ville syntes at det lyder underligt.
    Men tænker faktisk også at et anlæg kan blive for godt ment på den måde at hvis materialet er af super kvalitet så er det ikke et problem at anlægget er super, men desværre er hovedparten af alle udgivelser ikke af en sådan kvalitet og det viser en sådan anlæg uden nåde og når man er forvent med super lyd fra de gode indspilninger så slår den ringe lyd nok også mere igennem, men jeg ønsker ikke det er anlægget der kommer til at bestemme hvad jeg skal lytte til..

    Det skal så lige siges at jeg har mere anlæg end overstående Opera Audio, har også transistor forstærker og hver for sig spiller det med lydkvalitet i den høje ende af skalaen. Opera Audio sættet på billedet kostede 105.000kr


  • #8   28. mar 2020 Jeg var jo lidt skeptisk med at lave denne her opgradering. Men har en meget god ven der har en del COPLAND produkter. Jeg "faldt" så jeg over den forstærker jeg købte til en god pris brugt... Kørte så lige 650 km TRT for at få fat i den, men pyt.
    Under den weekend kørte jeg totalt 1812 km, da jeg også liige tog en smut til Stockholm og hentede en TARGET rack, af den gamle model. Det var klart turen værd. sikke en opgradering. nu mangler jeg "bare" en mere ren strømkilde, Bedre CD, Media afspiller til min musik på NAS´en og sidst men ikke mindst, nye/brugte højtalere.


  • #9   28. mar 2020 Nu ved jeg ikke hvad du har af højtaler? men i den billige ende af brugt kan jeg anbefale Dali 18mk2 den model med Audax diskant kan ses på skrue antal (2x4 skruer)
    de fås helt ned til ca. 1500kr for et sæt.
    kan også anbefale en god DAC Har selv ud over min ML en Parasound D/AC1100HD som er opgraderet en hel del.
    Med en god DAC er kvaliteten ikke så afgørende på CD/Streamer (altså deres interne DAC) syntes faktisk at Logitech Squeezebox Touch spiller ganske godt over en ekstern DAC og så har den et display der er til at se.


  • #10   28. mar 2020 Jeg har i dag et sæt JBL ATX 30 gulv højtalere som min kammerat fandt i et storskrald rum... sikkert smidt ud af en med en tonedøv designer kone, da de ikke fejler det mindste..

    Jeg har tænkt mig at gå efter Sonus Fabers Cremona M eller Focal Aria 948 eller noget B&W Nautilus i 800 serien. eller Dali Epicon/ Rubicon. eller noget i den stil. Skal Lyttes på i den nævnte Række følge, så snart vi primater må komme ud i det fri igen. smiley Min "smerte grænse" ligger på ca. 30-40.000 dkr + - .

    Den medie afspiller jeg skal have skal kunne flg. 1. streame fra min Synology NAS 2. have Spotify/TIDAL/?? klient indbygget. 3. kunne sættes til ANALOGT da min forstærker ikke har nogen digital udgang.

    Af Strøm renser Bliver det enten ISOTEK Sirius eller Supra cables stikdåser MD06 mk3 tror jeg den sidste nye hedder.


  • #11   28. mar 2020 Har selv Synology nas hvor mine cder er lagt ned på og streamer fint via Logitech og via Logitech programmet streamer jeg fint Spotify via den bærbare eller telefonen, har dog ingen kenskab til Tidal.
    Har du hørt Revel højtaler ? men ved så ikke hvad man evt. kan få i dit prisleje.
    vedr. strømrenser er det ikke noget jeg har den store fidus til, har rodet med det men ikke noget jeg kunne høre forskel på.


  • #12   10. apr 2020 Hej søren A hvad er det for en Logitech dims du har da? Jeg har ikke mig bekendt lyttet til nogen Revel højtalere (kan dog godt være jeg er stødt på dem på en messe et sted) Men vil da kigge efter dem og se hvad der falder i min smag. tak for tippet.

    På rette anlæg kan man nu godt høre forskel på en Strømrenser, hvis bare alle parameterne er rigtige og korrekt sat op.


  • #14   17. apr 2020 Søren A
    Tak, et par super fede dimser. Jeg går i tænke boks. smiley


Kommentér på:
Når der er RØR i lyden :-)

Annonce