{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
882 visninger | Oprettet:

Unormal lyd når der spiles højt, overstyring ? {{forumTopicSubject}}

Har et sæt Mackie MR524 https://www.gear4music.dk/da/Indspilning-and-computere/Mackie-MR524-5-Powered-Studio-Monitor/22FJ

Forforstærkeren er en rotel a11 tribute

Når jeg spille højt så holder jeg mig som regl til 70 eller lidt højere hvor max er 96 på volumen, i dag testede jeg over 80 og højttalerne begyndte at skratte lidt, men ikke umiddelbart forvrænge.

Havde fået nye fødder til pladespilleren, MagicHexa, hvor jeg skulle teste om jeg havde problemer med bassen og det havde jeg ikke, samme problem med samme dire striats plade fra tidal hifi

Lyden var som sådan ren og ingen umiddelbar forvrængning, lyden den var også høj, bare ikke super høj, den var stadig behalig at lytte til, bassen bevægede sig ikke mere end hvad er normalt for en 5.25" bas når der spilles højt, som ikke indikerede overbelastning , at bassen ikke kunne følge med, for det kunne den

Skal jeg bare have nogen vildere højttalere eller overstyre udgangssignalet (preout) fra min rotel forstærker omkring 82-84 ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Unormal lyd når der spiles højt, overstyring ?
  • #1   14. jun 2021 Lad os bare sige at volume kontrollen er fra 0 til 100
    Din forstærker kan sagtens lever fuld power ved 50-60 da det kommer an på indgangs følsomhed og udgangs effekt fra fks. din CD-afspiller.
    Derfor skal man aldrig skrue længer op end at lyden ikke begynder at ændre sig og så gerne lidt laver, DC i udgangene er dræbende for dine enheder..


  • #2   14. jun 2021 Der ingen problemer med min cdafspiller, min pladespiller har lavere signal så den skal naturligt højere op på volumen for at nå max volumen,spl højttalerne kan spille.

    70'erne er på ingen måde noget der for lyden til at nærme sig det maximale med mindre der er djskoge på twitch om fredagen (bassklubben spiller så højt de kan)


  • #3   14. jun 2021 det var nu også bare for at skrive at fordi en volumen kontrol kan drejes hele vejen til max så er det ikke ensbetydende med at forstærkeren yder max der, det kan den sagtens ved noget laver indstilling fordi der er flere faktorer der spiller ind.

  • #4   15. jun 2021 nu er deres maximale lydtryk jo heller ikke det ville, så mon ikke det bare er deres begrænsning.
    Maksimal SPL-peak: 102 dB SPL @ 1m
    ellers er mit bud at forstærkerne klipper med risiko for at brænde højtalerne af, kunne forestille mig at det er diskanterne der brokker sig, og det gør de ikke ret længe før de går til de evige hifi marker smiley


  • #5   15. jun 2021 108db for et sæt

Kommentér på:
Unormal lyd når der spiles højt, overstyring ?

Annonce