Denon ceol n9 med dali zensor 5. {{forumTopicSubject}}
Godaften alle ??
Har en denon ceol n9 som kører med et par dali zensor 3 højtalere på standere.
Er så kommet i den situation at en ny indretning i stuen( og konens holdning til standerne de står på ) gør at jeg leder efter nogle højtalere der kan stå på gulvet. Er ikke selv så skarp i emnet så tænkte folk herinde nok ved det.
Har kigget lidt på og lyttet til nogle zensor 5 som er små gulvhøjtalere. Men er i tvivl om de er for store til vores ceol n9. Og om det vil spille ordentligt. Vores ceol er 2x65 w. Dali skriver på deres hjemmeside at zensor 5 har en Recommended Amplifier Power [W] på 30 - 150 watt.
Er der nogen her der har erfaring med eller et kvalificeret på på, om en ceol N9 vil kunne trække et par zensor 5 tilfredsstillende uden at nogen af delene lider overlast ?
Tak for hjælpen. ??
Søren
maj 2014
Følger: 1 Følgere: 21 AV-enheder: 1 Emner: 6 Svar: 448
mar 2013
Følger: 1 Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 11
Jeg har været nede i hifiklubben og snakke med dem. Og han mener at det vil fungere rigtig fint sammen. Ville bare høre nogle flere meninger. Men vil sige at de plejer at have godt styr på det.
Kan så se at nogle engelske online forhandlere af hifi udstyr sælger ceol n9 og zensor 5 som bundle. Men jeg synes bare stadig at de er store at se på i forhold til zensor 3.
apr 2012
Følgere: 188 AV-enheder: 3 Emner: 3 Svar: 1.047
Når det bare er til stille lytning, burde det microanlæg være fint nok til de små højtalere.
mar 2013
Jeg mener at til zensor 3 er det anbefalede 25-125 watt.
Hvor zensor 5 er 30-150 watt.
apr 2012
Jeg klarer mig fint med en 25 watts receiver fra 70´erne, selvom nogle af de højtalere der kommer igennem her har høj driftseffekt.
mar 2013
Så du mener den bør kunne drive dem uden problemer ? Også selv om man skulle skrue lidt op i ny og næ ?
maj 2014
Følger: 1 Følgere: 21 AV-enheder: 1 Emner: 6 Svar: 448
apr 2012
aug 2018
Følger: 1 Svar: 1
Ved ikke om du har fået købt de Dali Zensor 5, men ville lige byde ind med min personlige erfaring.
Jeg har selv en Denon Ceol N9, og den er tilsluttet et par Audiovector K3-super gulvhøjttalere.
Det fungerer fint, og der er rigeligt med kræfter til at trække højttalerene.
Mvh. Claus
mar 2013
Jo jeg endte med at købe dem. Og jeg er ikke blevet skuffet. De spiller rigtig godt, og ret højt selv ved lav til middel volumen. Jeg er faktisk ret imponeret over hvad den lille Denon kan magte.
Mvh Søren
Denon ceol n9 med dali zensor 5.