{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.469 visninger | Oprettet:

Denon ceol n9 med dali zensor 5. {{forumTopicSubject}}

Godaften alle ??

Har en denon ceol n9 som kører med et par dali zensor 3 højtalere på standere.

Er så kommet i den situation at en ny indretning i stuen( og konens holdning til standerne de står på ) gør at jeg leder efter nogle højtalere der kan stå på gulvet. Er ikke selv så skarp i emnet så tænkte folk herinde nok ved det.

Har kigget lidt på og lyttet til nogle zensor 5 som er små gulvhøjtalere. Men er i tvivl om de er for store til vores ceol n9. Og om det vil spille ordentligt. Vores ceol er 2x65 w. Dali skriver på deres hjemmeside at zensor 5 har en Recommended Amplifier Power [W] på 30 - 150 watt.

Er der nogen her der har erfaring med eller et kvalificeret på på, om en ceol N9 vil kunne trække et par zensor 5 tilfredsstillende uden at nogen af delene lider overlast ?

Tak for hjælpen. ??
Søren

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klip af buske og hæk 2.000 kr.
  • Dørhåndtag 650 kr.
  • Installere vaskemaskine 500 kr.
  • Fix the leg of my bed 500 kr.
  • Fastsættelse af gelænder 500 kr.
  • Slå græs 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Denon ceol n9 med dali zensor 5.
  • #1   15. jul 2018 Hej jeg tror ikke på at den kan trækker de højttale med denon ceol n9,Efter min mener den for lille til de højttale ,men prøve at gå ned i klubben og snakke med ham om det god søndag

• #2   15. jul 2018 Per F.

Jeg har været nede i hifiklubben og snakke med dem. Og han mener at det vil fungere rigtig fint sammen. Ville bare høre nogle flere meninger. Men vil sige at de plejer at have godt styr på det.

Kan så se at nogle engelske online forhandlere af hifi udstyr sælger ceol n9 og zensor 5 som bundle. Men jeg synes bare stadig at de er store at se på i forhold til zensor 3.

• #3   15. jul 2018 Jeg tror nu ikke, at zensor 5 kræver bemærkelsesværdigt mere af en forstærker end zensor 3.
    Når det bare er til stille lytning, burde det microanlæg være fint nok til de små højtalere.

• #4   15. jul 2018 Caveman.

Jeg mener at til zensor 3 er det anbefalede 25-125 watt.

Hvor zensor 5 er 30-150 watt.

• #5   15. jul 2018 Watt tallene er ikke noget man skal tage så bogstaveligt.
    Jeg klarer mig fint med en 25 watts receiver fra 70´erne, selvom nogle af de højtalere der kommer igennem her har høj driftseffekt.

• #6   15. jul 2018 Caveman.

Så du mener den bør kunne drive dem uden problemer ? Også selv om man skulle skrue lidt op i ny og næ ?

• #7   15. jul 2018 Hej hvis du skrue op med musik ,tror jeg ikke på at du for problemer med den ,elle kigge på Denon ceol n9 om den bliv meget varme og der er ikke god

• #8   15. jul 2018 Hvis den gør det fint med de zensor 3, kan jeg ikke se hvorfor den ikke skulle spille ligeså fint med zensor 5.

• Claus Due W
    Claus Due W Tilmeldt:
    aug 2018

Følger: 1 Svar: 1
    #10   13. aug 2018 Hej Søren

Ved ikke om du har fået købt de Dali Zensor 5, men ville lige byde ind med min personlige erfaring.
    Jeg har selv en Denon Ceol N9, og den er tilsluttet et par Audiovector K3-super gulvhøjttalere.
    Det fungerer fint, og der er rigeligt med kræfter til at trække højttalerene.

Mvh. Claus

• #11   14. aug 2018 Hej Claus.

Jo jeg endte med at købe dem. Og jeg er ikke blevet skuffet. De spiller rigtig godt, og ret højt selv ved lav til middel volumen. Jeg er faktisk ret imponeret over hvad den lille Denon kan magte.

Mvh Søren

Kommentér på:
Denon ceol n9 med dali zensor 5.

Annonce