771 visninger
|
Oprettet:
Kabler... {{forumTopicSubject}}
Nu stod jeg så og diskuterede med en musiker her sidste dag.
Han forsøgte at forklare mængden af mennesker, at det er total ligemeget om man bruger tynnde eller tykke kabler til sit anlæg derhjemme.
Jeg kunne så ikke lade være med at blande mig, da jeg under ingen omstændigheder vil have mine 6000kr's kabler sammenlignet med dem fra Thansen til 100kr for 10m.
Men eftersom at han var en kendt musiker, så troede alle selvfølgelig på ham.
Men kan i ikke lige bekræfte mig i, at der skal ordentlige kabler til at bringe lyden fra forstærker til højtalere ?!
jun 2006
Følger: 22 Følgere: 20 AV-enheder: 5 Emner: 51 Svar: 2.219
De har sikkert også hovedet fuld af stoffer og tinitus, af at høre på PA anlæg hele dagen.
Har endnu ikke oplevet én eneste koncert i mit liv, hvor lyden ikke var fuldstændig forskruet og ulidelig at høre på!
Kan godt være det er lydmandens skyld i sidste ende, men tendensen er jo ret gennemgående
jan 2007
Følger: 1 AV-enheder: 1 Emner: 67 Svar: 286
jun 2006
Det kan self. også komme an på tykkelsen, men faktisk endnu mere kablets andre specs. som induktion og kapacitet, som bla. afgøres af isoleringen og hvordan lederne er placeret i forhold til hinanden.
Afskærmning må vist kun antages for at være et nødvendigt onde. Tror ikke der er ret mange kabler der elektrisk set har nogen fordel af en afskrærmning. (men så ideel er verden jo self. ikke
jun 2006
nov 2006
Følgere: 25 AV-enheder: 7 Emner: 234 Svar: 5.325
der påviste de aved at hive folk ind fra gaden og bede dem lytte på nogle kabler, resultatet var stærkt overraskende, fr den påviste at der var stor forskel på om kablet var tyndt eller tykt, men det var forskellige kvaliteter de forskellige kabler havde
så på den måde kan i begge have ret, men man kan ikke bare sige at jo tykkere kabler jo bedre eller omvendt
som skrevet længere oppe, har det meget at sige hvad isolering der er anvendt, renhed på kobberet/og anden leder materiale som har lydmæssig betydning
samt har jeg set højttalerkabel der IKKE havde nogen isolering, dog bare et par bøjler som + og - hængte på
så kan man jo snakke om at "støve lyden af"
Kabler...