{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
663 visninger | Oprettet:

For svag forstærker?? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg sys jeg mangler Bas i mine fronthøjtalere..
Har en Sony RECEIVER STR-DG500 SORT 6x100W
til at kører 2 stk. jbl lx9 (2*8" basser, 1*5"mellem, 1*1" dis.)
Har nogle små argon satelitter. men sys bestemt ikk der er noget bas at give af og det forvrænger hurtigt..
Er forstærkeren bare for svag og hva er en billig og ok løsning?? effektforstærker måske og hvilken??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  For svag forstærker??
  • #1   29. mar 2007 Nok meget sandsynligt, var det ikke den forstærker de for nyligt målte til 6 x 6watt smiley
    Det er nok oversagen til din forvrængning.

    Men manglene bas kan lige så godt være højtalerne i sig selv? Kender dem ikke, men sattelit højtalere er af natur uden egentlig bas enhed, og læner sig stærkt op ad en subwoofer!


  • #2   29. mar 2007 Hvis det er de højtalere der er vist i din profil, så vil jeg nok hellere kalde dem reol højtalere, og de burde altså i teorien kunne spille bas... Men det er nok ikke diskoteks niveauer, under alle omstændigheder smiley

  • #3   29. mar 2007 nej men sys også det er lidt sølle bas jeg får fra mine fronthøjtaler. det er dog med 2*8" begge 2...

  • #4   29. mar 2007 Vil ligesom Michael H mene at det er din receiver som ikke kan kontrollere dine basenheder... Jeg kører i øjeblikket med en JVC-surroundforstærker, som er opgivet til 5*100W (ikke den på min profil), men mine fronter spiller med meget mindre bas, end de gjorde med den anden JVC forstærker, som kun er opgivet til 40W pr. kanal... Den er mere strømstærk, og de Watt som er opgivet på min receiver er pap-watt. Får dog snart satelitsystem til surround, hvilket jeg tror den får lettere ved at klare smiley

    Jonas Bork


  • #5   29. mar 2007 må næsten ud og kigge på en effekt forstærker så.. eller muligvis en sub..

  • #6   29. mar 2007 Jeg tror bestemt en sub vil hjælpe på det, men du kan opnå rigtig meget, ved at fodre dine højtalere med en kraftigere forstærker. Hvis de får nok med power, tror jeg ikke at det bliver nødvendig med en sub. Men det er jo op til dig :). 4 stk 8" bas skulle, efter min mening, gerne kunne levere rigeligt med bas.

    Jonas Bork


  • #7   29. mar 2007 jeg har lige erhvervet et par jamo classic 8 og det har min lille sony også svær ved at klare luder underligt for den kunne godt klare et par D265 men så længe jeg spiller lavt er lyden ok men lidt flad når man ser film og er ikke et sek. i tvivl om at den skal ud og en anden forstærker ind

  • #8   29. mar 2007 luder=lyder

  • #9   29. mar 2007 Hvis du skal ud og se på en effektforstærker skal du huske at tjekke om din forstærker har pre-out.

Kommentér på:
For svag forstærker??

Annonce