{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.133 visninger | Oprettet:

Jonas A
Jonas A
Tilmeldt:
22. jun 2008
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 51

Hvorfor så svag bas? {{forumTopicSubject}}

Jeg købte lige en Nad C 325BEE Her igår. Jeg har sluttet højttalerne til forstærkeren og pc'en til forstærkeren. Jeg forstår ikke hvorfor der næsten ingen bas er? Og Bas-knappen er skruet helt op.

På min gamle Radio med indbygget forstærker, kunne højttalerne skrues meget højere op for bas.

Selvom jeg har skruet helt op på bassen på Nad'en, er der stadig ikke så meget bas, som da højttalerne var koblet standard til anlægget?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor så svag bas?
  • #1   31. aug 2008 har du tjekket hva bassen står på, på pc´en? smiley

  • Jonas A
    Jonas A Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 51
    #2   31. aug 2008 Jeg har sat min anden Harmon kardon til pc'en og det lyder rigtig godt, så det er ikke det:)

    http://www.amazon.co.uk/Harman-Kardon-Performance-Speaker-System/dp/B000K78IDO


  • #3   31. aug 2008 Der sidder vel ikke en lille knap der hedder Tone defeat, hvor du kan slå tone kontrollen til og fra?

  • Jonas A
    Jonas A Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 51
    #4   31. aug 2008 Den er slået fra, og hvis jeg slår den til, er der slet ingen bas

  • #5   31. aug 2008 Hvad for nogle højtalere har du?

    Har du prøvet at ændre placeringen af dem


  • Jonas A
    Jonas A Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 51
    #6   31. aug 2008 Undskyld jeg spørger, men hvad skulle placeringen hjælpe?:i

    Men nej jeg har ikke flyttet rundt på noget:)


    Højttalerne ved jeg intet om;) Men de er rigtig gamle. De hedder .... MV Reese-Audio. Jeg har ingen fakta om dem:S

    (M'et og V'et står oveni hinanden, hvis du forstår)


  • Jonas A
    Jonas A Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 51
    #7   31. aug 2008 Ja, men det hjælper heller ikke.

  • #8   31. aug 2008 Hvordan er indstillingen af tone kontrolerne på din anden forstærker? altså den Harman?

    For at få den mest optimale lyd, så skal tone controlerne stå på "flat", dvs, at de begge to står på standard indstillingen hvor indikatorene på knapperne peger ret opad.

    Hvis du indstiller din harman på samme måde, vil du sikert få samme resultat på din nye Nad. Hvis du mener at bassen derefter stadig er forsvag, vil jeg mene at det er nogle elendige højttalere.


  • Holger W
    Holger W Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2005

    Følger: 25 Følgere: 25 AV-enheder: 3 Emner: 142 Svar: 1.482
    #9   31. aug 2008 placeringen af dine højtalere har stor betydnig..

    hvis du prøver at flytte lidt rundt på dem, vil du opleve at lyden ændre sig....

    prøv.... og husk at en højtalere skal have lidt luft, dvs. ikke direkte op af vægge..


  • Jonas A
    Jonas A Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 51
    #10   31. aug 2008 Allan - Min Harman Kardon er ikke en forstærker. Det er bare en ganske almindelig højttaler. Det er lidt svært at forklare. Men jeg syntes det er underligt at der er så meget basforskel fra den gamle Radio til den nye forstærker. Bassen på Nad'en kan samlignes ved: Bassen skruet helt op på Nad'en, er det samme som Radioens standarde bas.

    Holger - Ok, tak. Det kunne være at jeg snart skulle få oprettet en Av, så vil det være lettere at hjælpe i fremtiden.


  • #11   1. okt 2008 prøv at vend fasen?

    - Det sker der ikke noget ved når det er Hifi - kan være det hjælper!

    - altså du bytter om på plus og minus på kun den éne af højttalerne.


Kommentér på:
Hvorfor så svag bas?

Annonce