{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Bedste gulvhøjtaler?
  • #1   27. okt 2022 Der er nok mange der vil mene Dali 18 mk2 jeg ved det ikke selv har aldrig hørt dem men dem kan du da få for rimelige penge der har været meget snak om dem og de skulle være fede til en billig penge


    Kenneth


  • #2   27. okt 2022 Der findes jo mange højtaler i den prisklasse og hvor gode de er har jo også noget med hvad der kobles til dem..
    Jeg har lige pt. et sæt Dali 18mk2 og et sæt Dali 40 her spiller Dali 40 klart bedst og er man lidt heldig så er de indenfor din prisramme, men de kræver også lidt af forstærkeren.
    Infinity Kappa serien.
    Snell som Type A og E
    Med hensyn til Infinity og Snell så kan det være svært at finde nogen der er helt i orden og er der skader på enheder så kan de være svære at skaffe for ikke at sige umulig.

    Kender ikke så meget til Dali men har været positiv overrasket over brugt pris og hvad man får af lyd på de 2 modeller jeg nævnte ovenfor.


  • #4   27. okt 2022 Hej jeg kender dem ikke ,er du ude efter nogle lidt gamle elle ny.
    Prøve at se på https://www.hifishark.com/
    Ps jeg brug dem meget hvis jeg mangle nogle .mvh per


  • #6   28. okt 2022 Det findes ikke nogen bedste højttaler. Alle højttaler har en berettigelse og alle kan noget men det er forskelligt hvad de kan. At jeg og andre henviser til en eller nogen bestemte højttaler er kun ledetråde for selv at lade dig inspirere og lade dine øre bestemme når der er fundet et budget.

  • #7   28. okt 2022 Hej ja det var du ret i , Vi er alt sammen forskellige meningen om det .mvh per
    PS god weekend smiley


  • #8   30. okt 2022 syntes nu godt man kan lave kategorier til hvor gode højtaler er og der findes bestemt højtaler der aldrig har haft deres eksistens berettelse. men ingen højtaler er perfekte.
    Men er da helt enig i at folk er forskellige og har forskellige præferencer.


  • #9   30. okt 2022 Højttaler der ligefrem ikke har sin eksistens berettigelse ! De må godt lyde ret dårlige. Dem gad jeg gerne se og høre om. Kan umiddelbart ikke lige komme i tanke om nogen højttalere der er tiltænkt hifi produkter med sådan prædikat ingen eksistens berettigelse. Men ok det er da bestemt en mening af have.

    Men ja folk har forskellige Performancer/meninger. Og ja højttalere kan bestemt sagtens deles op i kategorier hvilket også har noget med priser at gøre ud fra man jo får hvad man betaler for.


  • #12   1. nov 2022 #11 er ret enig med dig, Der er dog en del muligheder med en DSP men omvendt også ulemper hvor jeg syntes apparatet har en negativ indflydelse i kæden men små korrektioner de værste steder kan ophæve noget af det.

  • #28   3. nov 2022 Hej ok men han spørgsmål til hjælpe til gulvhøjtaler og ville mærke og ikke andre .
    Ps ved ikke om han har købe nogle mvh per


  • #30   3. nov 2022 Ok fedt og tak for svar .men han skriv ikke nogle om en forstærker er også meget vigtigt i en anlægget ikke mvh per

  • #31   4. nov 2022 Jeg har haft ikon 6 og kan ikke anbefale dem.
    Jeg kunne godt lide toppen men resten er ikke værd at skrive om.
    Jeg har også selv dali 18 mk2 og til 1500-2000 for et sæt får man meget for pengene.

    Men valget af højtalere skal også ses i forhold til hvordan de skal bruges, baggrundsmusik, intens lytning, høj/lav musik, genrer osv.
    Ikke alle klare de forskellige ting lige godt.


  • #34   5. nov 2022 https://www.dba.dk/hoejttaler-dali-18-mk2/id-1095915604/
    Hej de ser vel ok ude smiley


  • #35   5. nov 2022 #34 de er vist ikke med original diskant.

Kommentér på:
Bedste gulvhøjtaler?

Annonce