Største lyd i mindst indpakning? {{forumTopicSubject}}
Jeg går i øjeblikket og kæmper med at få indført, at vi skal have lidt mere lyd i hjemmet. Vi lever trods alt under samme tag, så jeg prøver mit bedste på at hive lidt forslag frem.
Jeg vil gerne have et surroundsystem, hvorfor jeg har tænkt på at indbygge center og surroundhøjtalere. Jeg har hørt et helt sæt med indbygget subwoofer også, og det kan muligvis også være en løsning også. Der ud over forestiller jeg mig så enten indbygningsfronter eller måske en gulvhøjtaler.
I øjeblikket kigger "vi" lidt på Dali Fazon F5, hvilket jeg også syntes er en meget flot højtaler, men jeg tror måske jeg misser lidt af mulighederne.
Det behøver så absolut ikke være hverken indbygningshøjtaler, eller fra HFK for den sags skyld. Så hvis i sidder inde med lidt forslag til usynlige højtalere der spiller som en stor gulvhøjtaler så giv endelig lyd
Modtager gerne alt fra billeder af fulde setup, til forslag på enkelte højtalere. Giv los!
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 2 AV-enheder: 1 Emner: 67 Svar: 386
feb 2011
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 109
Det ved jeg, jeg har også lyttet til et sæt
A S
Det har jeg slet ikke lige gjort klart. Altså vi ligger i en størrelse af 20-25k for højtalere tænker jeg. Jeg har intet imod at finde gode tilbud, eller brugt varer. Det er sådan set en maks pris, i forhold til hvad "vi" mener er rimeligt også
Fine bud begge dele. Jeg forestillermig bare jeg skal have nogle gulvhøjtaler størrelser i forenden. Har haft KEF 5002.1, B&W XT2, Minipods, B&W CM7 og nu Minipod Jubilee... Så det er begrænset hvad jeg har haft i stuen, så der skal helt sikkert lyttes igennem.
Det jeg har nu er i hvert fald ikke lykken, på nogen som helst måde, selv om konen er lykkelig!
feb 2011
Så måske bliver det noget i retning af to indbyggede surroundhøjtelere, to gulvhøjtalere og en center i et møbel bag en stoflåge. Ikke optimalt, men det bliver nok løsningen hvis det skal blive til noget.
Så er jeg bare stadig ved det problem at jeg skal have en højtaler som er elegante og gerne lidt anderledes end en firkantet kasse, og en subwoofer ud af samme tangent
Det jeg har været gladest for var nok et sæt CM7 og en b&w asw675
feb 2011
(link fjernet)
Jeg er dog lidt i tvivl om hvorvidt jeg syntes de spiller for 20k for at være ærlig. Men sådan er det vel altid i den størrelsesorden. Jeg har skam kigget på den subwoofer der, og jeg regner også med at det bliver sådan en, hvis det ikke bliver indbygnings. Der er ikke rigtig andet der kan matche den efter min mening. Når nu vi skal have designet med ind over.
sep 2010
Følger: 9 Følgere: 7 AV-enheder: 1 Emner: 14 Svar: 797
Har du en surround forstærker til dem eller skal du også have fat i sådan en fætter?
feb 2011
feb 2011
http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?cPath=99_104&products_id=442
sep 2010
Min mening er dog at man lige så godt kan vælge en gulvhøjtaler som en standerhøjtaler da de praktisk talt næsten fylder det samme i bredde og dybde.. kun højden er forskellen NÆSTEN.
feb 2011
Men jeg har kigget lidt på deres muligheder.
feb 2011
feb 2011
sep 2010
feb 2012
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 184
feb 2011
Jeg tror jeg skal have et relativt dybt møbel trods alt, med mindre at jeg får indbygningscenter og fronter, da der jo skal være plads til en ordentlig center. Så det skal der helt klart kigges på.
feb 2012
feb 2012
feb 2011
feb 2012
feb 2011
Største lyd i mindst indpakning?