{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.959 visninger | Oprettet:

Michael L
Michael L
Tilmeldt:
14. feb 2011
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 109

Største lyd i mindst indpakning? {{forumTopicSubject}}

Jeg går i øjeblikket og kæmper med at få indført, at vi skal have lidt mere lyd i hjemmet. Vi lever trods alt under samme tag, så jeg prøver mit bedste på at hive lidt forslag frem.

Jeg vil gerne have et surroundsystem, hvorfor jeg har tænkt på at indbygge center og surroundhøjtalere. Jeg har hørt et helt sæt med indbygget subwoofer også, og det kan muligvis også være en løsning også. Der ud over forestiller jeg mig så enten indbygningsfronter eller måske en gulvhøjtaler.

I øjeblikket kigger "vi" lidt på Dali Fazon F5, hvilket jeg også syntes er en meget flot højtaler, men jeg tror måske jeg misser lidt af mulighederne.

Det behøver så absolut ikke være hverken indbygningshøjtaler, eller fra HFK for den sags skyld. Så hvis i sidder inde med lidt forslag til usynlige højtalere der spiller som en stor gulvhøjtaler så giv endelig lyd smiley

Modtager gerne alt fra billeder af fulde setup, til forslag på enkelte højtalere. Giv los!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Største lyd i mindst indpakning?
  • #1   17. feb 2012 B&W laver nogle lækkere indbygnings enheder som kan ses og høres i flere af de størrer hifiklubber

  • Michael L
    Michael L Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 109
    #2   17. feb 2012 B&W
    Det ved jeg, jeg har også lyttet til et sæt smiley Jeg kan godt lide lyden i B&W, så det er helt klart et emne. Jeg forestiller mig bare at jeg gerne vil have mulighed for at ændre på fronterne, så de måske ikke skal være indbygnings. Det er dog lidt svært med klang osv. Der må jeg lige lytte lidt mere, før jeg kan sige om det vil genere mig.

    A S
    Det har jeg slet ikke lige gjort klart. Altså vi ligger i en størrelse af 20-25k for højtalere tænker jeg. Jeg har intet imod at finde gode tilbud, eller brugt varer. Det er sådan set en maks pris, i forhold til hvad "vi" mener er rimeligt også smiley

    Fine bud begge dele. Jeg forestillermig bare jeg skal have nogle gulvhøjtaler størrelser i forenden. Har haft KEF 5002.1, B&W XT2, Minipods, B&W CM7 og nu Minipod Jubilee... Så det er begrænset hvad jeg har haft i stuen, så der skal helt sikkert lyttes igennem.

    Det jeg har nu er i hvert fald ikke lykken, på nogen som helst måde, selv om konen er lykkelig!


  • Michael L
    Michael L Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 109
    #3   17. feb 2012 Jeg er meget bevidst omkring centerens rolle i en surroundopsætning. Jeg mener ikke at jeg overdriver når jeg siger at det er den vigtigste enkeltstående højtaler, efter min mening. Har haft en htm62 center, og den ændrede mig setup markant!

    Så måske bliver det noget i retning af to indbyggede surroundhøjtelere, to gulvhøjtalere og en center i et møbel bag en stoflåge. Ikke optimalt, men det bliver nok løsningen hvis det skal blive til noget.

    Så er jeg bare stadig ved det problem at jeg skal have en højtaler som er elegante og gerne lidt anderledes end en firkantet kasse, og en subwoofer ud af samme tangent smiley

    Det jeg har været gladest for var nok et sæt CM7 og en b&w asw675


  • Michael L
    Michael L Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 109
    #4   17. feb 2012 Jeg syntes egentlig at de Fazon gør det okay. De er jo langt fra kasseformet smiley
    (link fjernet)

    Jeg er dog lidt i tvivl om hvorvidt jeg syntes de spiller for 20k for at være ærlig. Men sådan er det vel altid i den størrelsesorden. Jeg har skam kigget på den subwoofer der, og jeg regner også med at det bliver sådan en, hvis det ikke bliver indbygnings. Der er ikke rigtig andet der kan matche den efter min mening. Når nu vi skal have designet med ind over.


  • #5   18. feb 2012 Jeg vil anbefale dig at kigge på noget Focal.. Synes selv det lød bedst frem for hvad de havde tilsvarende i HFK i samme prisleje (7500 kr. pr. højtaler) i min optik..

    Har du en surround forstærker til dem eller skal du også have fat i sådan en fætter? smiley


  • Michael L
    Michael L Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 109
    #6   18. feb 2012 Jeg har kun er Pioneer vsx921, så den skifter jeg formentlig ud. Jeg syntes udemærket om Focal, men sidst jeg hørte et sæt Sib var jeg ikke imponeret.

  • Michael L
    Michael L Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 109
  • #8   19. feb 2012 Hmm.. Er "store gulvhøjtalere et problem for dig mht. pladsen?? Ellers så prøv og hør hififreaks af om de vil give en demo på noget af det du godt kunne tænke dig hjemme ved dig i din stue helt gratis..

    Min mening er dog at man lige så godt kan vælge en gulvhøjtaler som en standerhøjtaler da de praktisk talt næsten fylder det samme i bredde og dybde.. kun højden er forskellen NÆSTEN.


  • Michael L
    Michael L Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 109
    #9   19. feb 2012 Det har som udgangspunkt ikke noget med plads at gøre smiley

    Men jeg har kigget lidt på deres muligheder.


  • Michael L
    Michael L Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 109
    #10   19. feb 2012 Klart et pænt design. Jeg kommer fra Esbjerg, men har intet imod at køre efter det når der skal lyttes.

  • Michael L
    Michael L Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 109
    #11   19. feb 2012 Jeg har også kigget lidt på on-wall løsninger. Både Tangent og System audio har lavet lidt forskelligt. I hver sin ende af min prisskala, men alligevel et kig værd. Afhængigt af hvor minimalt jeg kan få det til at se ud, så er det nok større chancer for at få noget bedre smiley

  • #12   20. feb 2012 Jeg vil gerne lige sige god for Monitor Audio.. Var jeg ikke faldet for lyden i Focal, havde jeg helt sikkert kigget efter silver eller gold serien fra MA..

  • #13   20. feb 2012 måske skulle du få en DIY mand til netop at regne kabinet og filter ud til en bedre sammensætning i indbyg ..feks scanspeak enheder ...du vil helt klart vinde ved at få noget "skræddersyet" til din stue ...evt kan du også finde ud af effektmoduler af bedre kvalitet tilæ indbygning bag enheder så du kun behøver en forforstærker/reciever hvilket klart gir muligheder ang design valg af reciever da du ikke behøver en 50 kg klods fremme

  • Michael L
    Michael L Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 109
    #14   20. feb 2012 Det var egentlig en ret fin mulighed. Den skal helt klart skrives ned også. Tak for den.

    Jeg tror jeg skal have et relativt dybt møbel trods alt, med mindre at jeg får indbygningscenter og fronter, da der jo skal være plads til en ordentlig center. Så det skal der helt klart kigges på.


  • #15   20. feb 2012 scanspeak 15m er nogen eminente mellemtoner ...og tør du nopget nyt så prøv sb acoustic 17 cm enheden med en go diskant med lav fs ...fx xt25


  • #16   20. feb 2012 har faktisk 4 6,5" hds enheder fra peerless og en nogenlunde diskant hvis du bor nær og vil låne dem til et lyt ...med faseplug


  • Michael L
    Michael L Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 109
    #17   20. feb 2012 Det gør jeg desværre ikke, men tak for buddet. Nu går der også lidt inden projektet skydes igang:-)

  • #18   20. feb 2012 tid er en go ting at ha når man skal vælge lyd for længere tid af gangen ;o)


  • Michael L
    Michael L Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 109
    #19   20. feb 2012 Jeg forestiller mig at jeg i første omgang skal finde et godt hus, og så fylde det med lidt god lyd smiley

Kommentér på:
Største lyd i mindst indpakning?

Annonce