{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cerwin vega
  • #1   25. mar 2014 Og du mener så "forskel" ??

  • #2   25. mar 2014 Undskyld min fejl smiley

  • #3   25. mar 2014 forskellen på al1000 og al1002 er al1002 er en forbedret udgave af al1000 da den var kendt for at brænde diskanterne af og så havde bas enheden (alw12) os den sygdom af svingspolen havde det med at rykke sig selv skæv på nogen af basserne det samme havde mellemtone det os med.. men der nogen af enhederne der gør ved ikke hvad årsagen er ?… al1002 er med en anden forbedret diskant ved ik om mellem tonnen og bas enheden er den samme eller om de os er blevet forbedret og så er al1002 med front stof smiley

  • #4   25. mar 2014 ALW12 ? Han spørg ikke om AL750/AL750mk2/AL752 ^^

  • #5   25. mar 2014 ja okay min fejl undskyld den hedder sfl (alw15) smiley

  • #6   25. mar 2014 Rent lydmæssigt foretrækker jeg AL 1000, da diskanten i mine ører er bedre. AL1000's kabinet er lidt større, hvilket potentielt burde give en lidt dybere bas, jeg har haft en (kort) A/B lyttesammenligning mellem de 2 modeller og bemærkede ikke umiddelbart nogen forskel.

    Diskanter der er sprunget, ser man sammenlignet med andre mærker, alt for ofte ved CV højttalere, det er næsten altid pga misbrug. CV har mere end andre mærker en "drenge-røvs" appeal, - så mange skruer bare godt op for bas og diskant reguleringerne, samtidig med at der spilles alt for højt på en alt for lille forstærker, og det kan ingen højttalere holde til i længden.





  • #9   25. mar 2014 kent har dog ik hørt 1000mkii/1002 men lige pt jeg et sæt al752 i stuen og de har godt nok overasket mig i forhold til al1000 de meget bedre afstemt lydmæssigt og bassen er noget mere dyber samt den har et meget bedre og præcis kick i forhold til al1000 hvor de ret bas svage.. vil gi dig ret i at mkii diskanten er af noget dårligere kvalitet i forhold mk1 smiley lidt sjovt al1000 diskanten har de problemer da vs15 ik har de problemer og det jo sammen diskant smiley

  • #11   26. mar 2014 yeppa P

    ILM ^^


  • #12   26. mar 2014 dipolist tak endelig en der kan argumentere seriøst ligesom kent mange tak smiley

    synes al1000 er bas svage der slet ik ligeså flex i dem ligesom der i feks ls15.. en af mine venner lånte mine 2sæt al1000 til en fest i en gildesal på 72kvm og der var de os bas svage og de blevet drevet af 2stk crown com-tech 1600.. når jeg mener svage synes jeg bare der manglet en del bund i dem og noget mere flex men er måske bare mig der ret glad for virkelig dyb bas smiley

    har dog i vidst at al1000 skulle dykke så langt ned til 3 ohm det overasker mig.. men lang tid siden læste jeg en der havde lavet nogen test på cd hvor den skulle dykke helt ned til 1.8 ohm hvor meget hold der i det skal jeg ikke kunne svare på smiley


  • #15   27. mar 2014 dipolist intrasante test smiley men det jo leth nok at lege expert er bare noget lort når en testen prikker hul i ballonen smiley

    yeppa P du vender dig til det med tiden smiley det er desværre ik alle den mentale udvikling følger med smiley


  • #17   27. mar 2014 dipolist jamen synes testen med al1000 ser rigtig fint ud dog synes jeg det er et ret vildt dyk ned til de 3.2 ohm:)

    havde jeg et sæt al1000 havde jeg kørt dem over til dipolist og fået lavet T&S på alle enheder og fået forbredet delfilterne så som man nu kan smiley

    men cd90 er jo heller ik særlige bas stærke men kan tilgænld levere et meget extremt lyd tryg så det jo ikke alle cv der er bulder bas smiley

    så det jo godt vi kan blive enige smiley skal du forkæle dine øre med cerwin vega så er det s1 dem er der ingen andre cv modeller slår er den bedste model jeg fortryder stadig den dag idag jeg har solgt mine 2 sæt men ved det ene ikke kan stå bedre nogen andre sted:)


  • #18   28. mar 2014 Meget spændende at se impedance kurve, frekvensgang samt overlapningen mellem enhederne.

    Hvilke har du ellers liggende af Dipolist?


Kommentér på:
Cerwin vega

Annonce