{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cerwin Vega
  • #2   21. jul 2019 Tak for svaret. Men tabellen viser ikke direkte hvor mange watt de egentlig er på fx (200 eller 300) men watt målt rms. Hvor meget forstærker der skal til at trække dem. http://rftech.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/24/~/determining-power-needed-for-speakers

  • #4   23. jul 2019 præcis! Det så lidt mærkeligt ud. Nu køre jeg vintage stil, med cerwin Vega højttaler og en gammel nikko forstærker og forforstærker på 2gange 125w i 8ohm. Og det kan dælerneme spille højt. Jeg havde før et på jamo power 500. Og de var på 500w. Og vega’erne spiller mindst ligeså godt og højt.

  • #5   26. jul 2019 Nu har højtalernes watt opgivelse ikke noget med hvor højt de kan spille, det er reelt en ganske ubrugelig oplysning og enligt hvad fabrikanten forskriver holdbarheden til og det kan tages med en gran-salt da du kan brænde højtaleren af med en overstyret 20Watt forstærker. det der betyder noget er drift-effekten på højtaleren.
    Et eksempel kunne være overnævnte CV højtaler hvor i skriver drift-effekten er 95db/1W den skal så bruge 32watt for at give 110db lydtryk hvor en anden højtaler med fks 86db/1w skal bruge 256watt for at afgive 110db.
    og tog vi de 101db fantasi følsomhed som eksempel skal der kun bruges 8watt for at lever 110db
    altså for hver 3db = fordobling af watt


  • #6   26. jul 2019 Vil også sige at hvis en højtaler er opgivet til 101db i følsomhed og den i virkeligheden er på 95db så vil det svare til at du køber en 100watt forstærker som kun yder 25watt hvem ville være tilfreds med det ?

  • #8   26. jul 2019 Nu er jeg slet ikke fan af CV, men kunne forstille mig at frekvenskurven mest af alt ligner Vejle bakker, skulle jeg rode mig ud i noget PA så skulle det være dem her. http://www.troelsgravesen.dk/The-Loudspeaker.htm
    Men det er jo også til en lidt anden pris.


  • #9   28. jul 2019 Watt kan du jo ikke bruge til en skid alligevel

  • #12   28. jul 2019 #11 Det har du sikkert ret i at CV ejer ville syntes, men så kan man vel ikke kalde det hi-fi længere, og tror nu nok dem jeg linker til ville spille røven ud af bukserne på Cv på alle punkter.
    Grunden til jeg reflekterede på tråden var enligt bare for at prøve at forklar Henning H sådan nogenlunde hvordan det hænger sammen med hensyn til lydstyrke og hvor meget højtalerens drift-effekt har at sige i den sammenhæng. og at man ud fra det jeg skrev i #5 ville kunne lever nogenlunde samme lydtryk med en 8 watt forstærker hvor den anden skal bruge Ca. 256watt for at lever det samme.


Kommentér på:
Cerwin Vega

Annonce