{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
972 visninger | Oprettet:

Dali udskiftning. {{forumTopicSubject}}

Da vi måske skal flytte i en anden lejlighed tænker jeg at udskifte mine dali 850 til noget mindre?

Første mulighed jeg tænkte var 370? Men forslag til andre reol højttalere er velkommende? Vil gerne prøve noget nyt?

Primært er det til film/tv men ind imellem hører jeg også musik radio/itube

Derudover har jeg en dali swa15 med en hypex ds4.0 forstærker som også gerne måtte skiftes til noget mindre.

Har en onkyo 626 7.2 som skal trække højttalerne. Har dali 202 som baghøjttalere men disse må nok også hellere skiftes til hvad der nu passer til de nye fronter.

Priser ligger omkring det som det gamle kan indbringe ved salg.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dali udskiftning.
  • Just
    Just Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 327
    #1   1. mar 2014 370 er et ganske fint valg. Spiller fornuftigt og uden at mindste for meget bund.
    Hvad angår subwoofer, så var det jo muligt at finde den mindre swa-12. smiley


  • #2   4. mar 2014 Tror næsten vi er ude i at skifte til et stereosetup i den lejlighed vi så på mandag.

    Meget lille stue i forhold til den vi har nu. Men mistænker de skrå vægge og byggerod for at snyde.

    Og swa15 må lade livet for noget langt mindre.


  • #3   4. mar 2014 Hvis du kan få plads, bør du kigge på Dali 15 ;

    www.dba.dk/hoejttaler-dali-400-w-sp/id-1006403339/

    Lad dig ikke narre af prisen (500,-), det er en langt bedre højttalere end Dali 850, den kan self ikke levere helt samme output i bassen som 850, men takket være en stor magnet kan dens 8" præstere en imponerende bas.





  • Just
    Just Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 327
    #4   5. mar 2014 Nu kan det godt være mit syn der snyder mig, men de Dali 15 ser godt nok noget hærget ud. Så mon ikke prisen er sat derefter?

    Dali 15 er ellers en ganske fornuftig højtaler, har kun lyttet til dem på en ældre beomaster ude hos en kunde, men det var bestemt en positiv oplevelse. Skal man sige noget negativt, må det være at mellemtonen efter min smag måske er lige en tand for mørk, selv på b&o udstyr. Men dette er jo en smagssag og det fungere faktisk meget godt hvis man lytter til f.eks. Jazz. Hvor denne højtaler brillere.


  • #5   5. mar 2014 Peter S ; ja de er støvede, det kan man klare med en fugtig klud. De meget små buler i den ene ml.tone dome, kan nok rettes ud med "tape-metoden", uanset hvad tvivler jeg stærkt på, at det under normale forhold ville kunne høres.

    Mellemtonen er meget behagelig, fyldig, varm med masser af krop, så er det jo et spørgsmål hvad man er til.


  • Just
    Just Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 327
    #6   6. mar 2014 Kent N: Billeder kan være taknemlige smiley Men det vil jo kræve at man tager ud og kigger og lytter.

    Den sidste kommentar om mellemtonen var lidt irrelevant for mit vedkommende, da jeg jo skrev at det var efter min smag og da vi jo trods alt ikke alle lytter til samme musik eller har de samme øre, så må det jo være en smagssag.


Kommentér på:
Dali udskiftning.

Annonce