{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.626 visninger | Oprettet:

Casper A
Casper A
Tilmeldt:
6. jan 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15

Udskiftning af højtaller.. Hvad vil du gøre? {{forumTopicSubject}}

Jeg står i den situation at jeg gerne vil prøve noget nyt smiley Som alle andre hifi folk, så vil man jo gerne skifte ud engang imellem.

Lige nu lyder min opsætning på:
Højtaller: Cerwin Vega E-712
Forforstærker: Denon DAP-2500A
Effektforstærker: Denon POA-2400
Equalizer: Denon DE-70
Radio: Denon TU-560
Kabler: Fra højtaller til forstærker er der brugt noname 2*2,5mm. Mellem for og effekt er der brugt clicktronic, samt digital kabel fra computer til forstærkeren.

Jeg synes egentligt det spiller meget godt, men Cerwin Vega er jo ikke ligefrem kendt for at spille rent og klart og da jeg mest hører musik på menneskeligt volume, så er de ikke optimale smiley

Mit værelse er ikke særlig stort og da jeg mest sidder ved min computer, så er de svære at placere da computeren og anlægget står op af samme væg.

Det som jeg egentligt søger er en god allround højtaller som ikke er kræsen med hvordan den står. Der skulle være rigeligt kræfter i min denon til mit behov, så det må godt være en tung højtaller.

Jeg har kigget på noget dali bla. 870. Jeg frygter dog den er ret kræsen ang. placering.

Jeg hører mest rock og her kan nævnes Nickelback, Volbeat, Nephew osv. Så bassen skal helst være til stede i en ny højtaller, men jeg skal heller ikke smadrer hele hytten smiley

Budgettet ligger omkring 2500-4500kr. Der er sikkert mange der tænker at jeg skal søge på nettet, men det har jeg gjort i lang tid nu og jeg synes ikke rigtigt jeg kan finde noget der passer bedre end mine vegaer smiley

Ser helst at det er brugt, da jeg har en ide om at Hi-Fi ikke kan gå på dato og pengene rækker længst her.

Hvad skal jeg kigge på? Skal jeg over i en stander med tilhørende subwoofer eller skal jeg finde en gulvhøjtaller. Jeg kan jo altid tage ud og hører på en masse setups, men der vil altid mangle nogen, så hvad anbefaler i til mit behov?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udskiftning af højtaller.. Hvad vil du gøre?
  • #1   13. jan 2013 Jeg er selv cv mand ( dog er jeg også fan af b&o) og jeg kan også lide rock. Hvis det skal være en pænere lyd end cv så vil jeg anbefale nogle gulvhøjtalere fra dali eller lignende. er ikke inde i deres modeller så kan desværre ikke anbefale nogle men grunden til at jeg mener at det skal være gulv højtalere er pga den punch som der ofte er i bassen i rock musik ikke lyder rigtigt på en sub der oftest kun tager de hele dybe toner så nogle med 8 eller 10" bas vil efter min mening være bedst for dit vedkommende smiley Dette er blot min mening men der skal nok komme flere som bedre kan hjælpe dig smiley

  • Casper A
    Casper A Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15
    #2   13. jan 2013 Det er også det jeg umiddelbart selv har tænkt smiley Dali laver jo flere 2*8" som jo har samme areal som en enkelt 12" og der er jo rigeligt tryk på. Spørgsmålet er så om de vil spille optimalt når mit værelse ikke er stører end 12-14 kvadratmeter

  • #3   13. jan 2013 Det vil jeg nok tro at det kan eller det er jeg faktisk rimelig sikker på at det kan, Jeg har selv et sæt Cerwin vega vs15 og et sæt 12tr på mit værelse ( kommer forhåbenlig snart et spændende sæt mere) der er 14 eller 15 kvadratmeter og det lykkes udemærket men dog ikke samme type højtalere smiley Men som sagt så er min viden omkring Dali ikke stor da Dali ikke har min interesse ( blot smags sag)

Kommentér på:
Udskiftning af højtaller.. Hvad vil du gøre?

Annonce