{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.498 visninger | Oprettet:

Søren L
Søren L
Tilmeldt:
5. apr 2006
Følger: 1 Emner: 26 Svar: 64

Udskiftning af Dali Concept Højtalere {{forumTopicSubject}}

Hejsa HG

Jeg har pt. et komplet surround højtaler system bestående af Dali's Concept serie.
(Concept 8 front, Concept center, Concept 1 baghøjtalere og Concept Sub)

Jeg overvejer kraftigt at udskifte fronten på systemet, altså fronterne og centeren. Jeg gerne vil prøve noget nyt, og måske noget et hak op kvalitetsmæssigt, da jeg ikke længere er synderligt imponeret af højtalerne.

Sub'en og baghøjtalerne beholder jeg dog. Sub'en gør det fint, og baghøjtalerne bliver alligevel kun brugt til at gengive surround-effekter.

Nogen forslag til hvad jeg kunne overveje?
Kun andre Dali højtalere har interesse. For selvom jeg fra nu af ikke helt vil kunne holde setup'et i samme serie, vil jeg i hvert fald gerne holde højtalerne i samme mærke.
Center og Fronter skal også helst være i samme serie, så de rammer hinanden klangmæssigt.

Så - Nogen forslag? smiley

Jeg har selv overvejet:

Dali Ikon 6 fronthøjtalere
(link fjernet)
Dali Ikon Vokal 2 center
(link fjernet)

Eller eventuelt

Dali Suite 2.8
(link fjernet)

Eller måske endda en Dali Mentor 1
(link fjernet)

Højtalerne skal i øvrigt spille sammen med en Denon AVR 1908 receiver, med en Classic 8.0b effektforstærker spændt for
(link fjernet)

Jeg er også åben overfor at købe brugt, og altså prøve at finde nogle af Dali's lidt ældre højtalere. Jeg har bare ikke kendskab til nogen af dem overhovedet.

På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udskiftning af Dali Concept Højtalere
  • Søren L
    Søren L Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 1 Emner: 26 Svar: 64
    #1   28. jul 2008 Det skal måske i øvrigt siges, at jeg gerne vil holde højtalerne omkring max 10k...

    Med hensyn til musik, lytter jeg i virkeligheden til lidt af alt. Så højtaleren må egentlig gerne være meget god all-round. Primært lytter jeg dog nok til lidt ældre Rock (Dire Straits, Mark Knopfler, Toto osv.), Pop, og en smule Dance.

    Højtalerne vil også blive brugt meget til at se film på, så det betyder også en hel del. Setup'et bliver nok i virkeligheden brugt 50/50 til musik og film.


  • #2   28. jul 2008 B&W, deres gamle DM serie.
    604s3 som front 600s3 som bag, osv

    Har jeg selv stående i kasser, som skal op i min kommende biograf, når jeg er færdig med alt det beskidte arbejde smiley

    Dali concept serien, ser jeg ikke som seriøst hifi... de er simpelthen for billig lavet.


  • #3   28. jul 2008 jeg synes du skla holde dig LANGT væk fra IKON serien også, den der diskant bliver du IDIOT af at høre på

  • #4   28. jul 2008 nu ved jeg ikk hvad du vil ofre på det, men hvad med klipsch.....
    det er da et hak op kvaliteten smiley



  • #5   28. jul 2008 Hvad med mine evindece? Kig profil. 3700-

  • #6   28. jul 2008 lars, DÉT skal jeg så ikke kunne sige, kunne faktisk godt forestille mig at det kunne gøre dem mere venlige, for den diskant er godt nok dybt latterlig på en almindelig forstærker

  • #7   28. jul 2008 men supermand's evidence BANKER de concept helt ind i det næste årtusinde

    RIGTIG godt brugtkøb


  • Søren L
    Søren L Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 1 Emner: 26 Svar: 64
    #8   29. jul 2008 Tak for svarene!

    Jeg er da lidt ærgelig over at høre, at Ikon serien ikke er så meget bedre som man kunne have håbet på. Den havde da ellers ligget lige til højre benet smiley Men så må jeg jo kigge mig efter noget andet. For diskanten er også en af de ting der irriterer mig lidt ved mine nuværende Concept højtalere, og hvis det så ikke er meget bedre på Ikon højtalerne, er det ikke dem jeg skal have i hvert fald.

    Det kan være at Evidence er noget jeg skal overveje så. Er det forresten en serie der er ved at udgå?
    På et tidspunkt synes jeg både at jeg kunne finde 2 gulvhøjtalere, 1 kompakt og en center højtaler i serien på hifiklubben.dk's hjemmeside hvor jeg kun kan finde den kompakte højtaler nu derinde, og så en forbedret udgave af Evidence 870...

    batmand? der bliver nok desværre ikke aktuelt at jeg køber lige nu her, da jeg snart skal ud og rejse. Så vil jeg hellere vente til jeg lige er kommet hjem igen men held og lykke med salget. Desuden er der også lidt langt at køre fra Århus til København smiley


  • Søren L
    Søren L Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 1 Emner: 26 Svar: 64
    #9   29. jul 2008 Jeg må hellere lige give Dali Ikon højtalerne et lyt så, da der er lidt blandede meninger om dem herinde. Ved samme lejlighed kan jeg jo så prøve at høre Mentor højtalerne. De ser rigtig lækre ud, men vil de i virkeligheden ikke være lidt for gode i forhold til elektronikken?
    Her tænker jeg på hvis jeg får fat i Mentor 2 højtalerne.

    De skal som sagt spille sammen med en Denon AVR 1908 Receiver, med en Classic 8.0b effektforstærker..
    (link fjernet)
    (link fjernet)

    Evidence seriens kompakt model, kunne måske også være en mulighed,?Jeg har jo har en subwoofer til at ligge bunden, hvis jeg ikke synes at højtalerne spiller dybt nok i sig selv.
    (link fjernet)


  • #10   29. jul 2008 Hvorfor ska det være dali ?

  • #11   29. jul 2008 lars, det som dine concept mangler i diskant har IKON så EKSTRA oveni, så det er ALT ALT ALT for meget, trust me

    men hvorfor SKAL det lige være fra hifiklubben???

    der findes så meget andet fedt, og evt brugt, der får du næsten dobbelt så meget for pengene


  • Søren L
    Søren L Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 1 Emner: 26 Svar: 64
    #12   30. jul 2008 majik:
    Selvom du skrev til lars i dit seneste indlæg, går jeg ud fra du snakkede til mig, da det er mig som har concept højtalerne pt. smiley hehe

    Jamen. Det skal da heller ikke nødvendigvis være fra hifiklubben, det er nu bare engang den eneste butik jeg har kendskab til, der fører en hel dal Dali højtalere i deres sortiment.

    Som jeg også skrev helt til at starte med, har jeg ingen problemer overhovedet med at købe brugt! Jeg kender bare ingen af de ældre højtalere overhovedet fra Dali, så hvis du, eller folk herinde generelt, har nogle modeller som de kan anbefale, vil jeg da naturligvis gerne kigge på dem.

    Det kan da godt være jeg skal prøve noget andet end Dali. Jeg har bare egentlig ikke lyst til at sælge min baghøjtalere, og min sub. Og det ville måske være lidt underligt, eller måske egentlig mere lidt uoptimalt, at have 2 fronter og en center f.eks fra B&W, og så en Sub og baghøjtalere fra Dali?


  • #13   30. jul 2008 du kan jo sagtens blande forskellige mærker med hinanden, men der er jo også tapeconnection

Kommentér på:
Udskiftning af Dali Concept Højtalere

Annonce